Päť tipov, ktoré vám pomôžu vybudovať sebadôveru
Eva Mendes sa podelila o tajomstvá svojej postavy
Bojujte proti depresii a zlej nálade týmito tipmi
Naberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty
Reklama
Výživa

Šesť superpotravín pre raňajky

ikonkaNezabúdajte na to, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Preto sa z nich snažte vyťažiť maximum. A aby sa vám to podarilo, prinášame vám prehľad šiestich potravín, ktorými váš deň naštartujete určite tým správnym spôsobom.

1. Vajcia

Mnohí ľudia sa vajec boja, no niektorí si ich nevedia vynachváliť. Výskumy však ukázali, že tí pozitívnejšie naladení jedinci boli bližšie k pravde. Vajcia sú excelentným zdrojom bielkovín, vitamínov B12 a D, selénu. Preto je vhodné začať deň trebárs omeletou, v ktorej nájdete množstvo aminokyselín a antioxidantov. Cholesterol pritom vôbec nebude takým problémom, ako sa vo všeobecnosti verí. Ich výhodou je tiež, že vás udržia v sýtosti dlhšiu dobu.

2. Ovsená kaša

Veľmi obľúbené raňajky zdravých ľudí sú tvorené aj ovsenou kašou. Tá je nabitá vlákninou a pomáha znižovať zlý cholesterol a chrániť telo pred srdcovocievnymi ochoreniami. Navyše vás udrží nasýtených dlhšie ako ktorékoľvek iné jedlo a dodá energiu pre celé dopoludnie. Obsahuje aj množstvo antioxidantov.

3. Jablká

Ak potrebujete raňajky na cestu a nemáte čas si niečo pripraviť, zoberte si do ruky jablko. Nič tým nepokazíte. Je to jedno z ovocí, ktoré vás najlepšie naplnia a štúdie potvrdzujú, že má vplyv aj na redukciu apetítu po menej zdravých jedlách. Obsahuje veľa vlákniny, ale aj vitamínu C, draslíka a antioxidantov. Navyše je chutné a osviežujúce.

4. Káva

Mnoho ľudí kávu nemusí, ale ak patríte k jej zástancom, viete, že ráno je to možno tá najlepšia vec, ktorú môžete vypiť. Okrem toho, že vás nabudí, napomôže pri chudnutí a vedci tiež zistili, že je spojená s nižším podielom cukrovky, demencie a niektorých foriem rakoviny. Takisto bojuje proti Parkinsonovej chorobe.

5. Grécky jogurt

Dá sa povedať, že jogurty sú vo všeobecnosti dobré. Grécky je však ešte lepší. Obsahuje totiž menej sacharidov, cukru a soli, pričom ponúka až dvakrát viac bielkovín ako bežný jogurt. Zvoľte si však jeho nízkotučnú alternatívu, keďže plnotučný obsahuje veľa nasýtených tukov.

6. Čučoriedky

Veľa bobuľovitých ovocí je dobrých pre rýchle raňajky, ale čučoriedky z nich vychádzajú ako najlepšie. Obsahujú veľa vlákniny, antioxidantov, fytonutrientov a vody. Obsahujú veľa látok bojujúcich proti rakovine a pomáhajú aj zlepšovať pamäť a motorickú koordináciu, ktorá sa zhoršuje starnutím. A bonus? Majú málo kalórií. Hodia sa v kombinácii s jogurtom.

Článok bol pôvodne vydaný: 30.7.2013



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

naberte-svaly-s-dtp-i-vyziva-k-rastu-svalovej-hmotyNaberte svaly s DTP I. - Výživa k rastu svalovej hmoty cokolada-moze-vam-pomoct-k-vacsim-svalomČokoláda. Môže vám pomôcť k väčším svalom? budovanie-svalov-za-kazdu-cenu-oplati-sa-priberat-aj-s-tukmiBudovanie svalov za každú cenu. Oplatí sa priberať aj s tukmi?vyzivove-triky-ktorymi-si-mozete-zefektivnit-vas-treningVýživové triky, ktorými si môžete zefektívniť váš tréningaj-pivo-moze-mat-prospesne-ucinky-akeAj pivo môže mať prospešné účinky. Aké?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist