Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Zväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningom
Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Reklama
Tréning

Desať zlatých pravidiel efektívneho tréningu

ikonkaŠesťnásobný kulturistický šampión Skip La Cour sa pýši tým, že svoje úspechy dosiahol naturálnou cestou bez steroidov. Počas ostatných rokov svojimi radami pomohol tisícom ľudí a verí, že ďalším pomôže aj článkom, v ktorom priniesol tipy, ktorými by ste sa mali riadiť.

10 ZLATÝCH PRAVIDIEL EFEKTÍVNEHO TRÉNINGU:

1. Váha nie je najlepším indikátorom úspechu – niektorí ľudia kladú aj priveľký význam číslam, ktoré vidia na váhe. Na čo zabúdajú je, že to nie je o zvyšovaní hmotnosti, ale o naberaní kvalitnej svalovej hmoty. Číslo na váhe sa mení deň od dňa, dokonca aj hodinu od hodiny. Mali by ste sa vážiť pravidelne, no nebyť tým posadnutý. Zrkadlo je omnoho lepším indikátorom úspechu.

2. Svalová bolesť nie je najlepší spôsob hodnotenia tréningu – bolesť svalov je priamy výsledkom malých poškodení svalových vlákien, ku ktorým dochádza počas tréningu, no nejedná sa o spoľahlivý merací nástroj. Áno, pravdepodobne znamená, že ste dosiahli tréningom novú úroveň, ale pamätajte, že svaly bolia aj po menšej odmlke od tréningu. Rovnako, efektívny dlhšie obdobie vykonávaný tréning vytvára čoraz menej bolesti, no to neznamená, že trénujete menej efektívne. Znamená to jednoducho, že silniete.

3. Najlepší tréning je ten, ktorý robíte – bez ohľadu na to, aký dobrý program máte, nedosiahnete žiadne výsledky, ak nebudete trénovať so sebadôverou, nadšením a hlavne s pravidelnosťou. Ak to, čo robíte, pre vás prináša výsledky, pokračujte v tom. Časom nadobudnete skúsenosti a budete vedieť určiť, čo pre vás predstavuje skutočne optimálny program. Pamätajte, že je dôležité držať sa základov a postupne rásť na ďalšie úrovne, ak chcete uspieť.

4. Menej je skutočne viac – kratšie tréningové jednotky s menším počtom cvikov, sérií a opakovaní sú najlepším spôsobom, ako vybudovať hmotu v čo najkratšom čase. Naučil som sa to počas mojej kariéry. Ak je osoba donútená vystupňovať svoj tréning bez použitia väčšieho počtu opakovaní, sérií alebo cvikov, zistí, čoho je skutočne schopná dokázať v posilňovni. Ja som si to neuvedomil, kým som sa nedonútil držať rozsah opakovaní medzi štyrmi až šiestimi s ťažšími váhami a menším počtom cvikov vykonaných počas kratšieho času. To mi prináša neuveriteľné výsledky.

5. Suplementy sú len jednou časťou efektívneho programu – síce zarábam peniaze predajom suplementov, ale hovorím vám, že nedokážu nahradiť dobrý tréning, zdravú stravu a mentálnu koncentráciu. Vytvárame síce skvelé a veľmi efektívne doplnky, ale stále sú jednoducho len doplnkom k týmto zvyšným aspektom. Výsledky prinášajú len vtedy, ak máte v poriadku vaše ciele i celý tréningový systém.

6. Intenzita je kľúčom k svalovému rastu – základom všetkých dobrých tréningov je ich intenzita, bez ohľadu na to, či sa jedna o dlhé alebo krátke tréningy, tréningové splity alebo tréningy celého tela. Každý tréning by mal byť šprint, nie maratón. Čím viac „šprintujete“, tým je váš tréning efektívnejší. Tréning štýlom maratónu prináša menšie výsledky počas dlhšieho času. Aby ste naplnili potenciál, musíte byť silný fyzicky, mentálne a emocionálne. Budete prekvapený, ako vaša výkonnosť vzrastie, ak ich budú tieto vaše schopnosti silné.

7. Dlhšie tréningy sú výsledkom neskúsenosti – pevne verím, že kratšie a intenzívnejšie tréningy sú kľúčom k dosiahnutiu fenomenálnych výsledkov v kratšom časovom období. Nemyslím si, že tréning by mal trvať dlhšie ako polhodinu. Mnoho ľudí si myslí, že moje 25-ročné skúsenosti mi dovoľujú dosahovať výsledky kratšími tréningami, no pozerajú sa na to zo zlej perspektívy. Nedostatok skúseností vás núti myslieť si, že čím dlhšie zostanete v posilňovni, tým budete mať lepšie výsledky. Práve ten nedostatok skúseností spôsobuje, že nie ste schopný trénovať efektívne. Kľúčom by malo byť donútiť sa k čo najefektívnejšiemu tréningu v najkratšom možnom čase.

8. Vaším najdôležitejším svalom je mozog – správne myslenie je kľúčom k efektívnemu tréningu. Ak si do posilňovne zoberiete mobilný telefón, môžete ísť rovno domov. Nanešťastie, mnoho chlapov verí, že cvičí tvrdo, hoci tomu tak v skutočnosti nie je. To je ale v poriadku, preto som tu k dispozícii svojimi radami. Mojou prácou je pomôcť vám objaviť to, čoho ste schopný dosiahnuť. A beriem to vážne. Musíte sa sústrediť na každé jedno opakovanie, zapojiť do toho každý sval. Tiež musíte veriť v seba a v to, čo robíte. Môžete zapojiť aj všetky svaly, ak chcete, no neuvidíte dramatické výsledky, ak do toho najskôr nezapojíte váš mozog. Ak nie ste mentálne pripravený, keď vkročíte do posilňovne, zoberte si päť minút na to, aby ste sa pripravili, inak budete plytvať vaším časom a energiou.

9. Kratšie prestávky nie sú nutne aj lepšie – svetom sa šíri obrovský trend skracovania prestávok medzi sériami, ale ja vám hovorím, že ich možno potrebujete predĺžiť. Mali by ste odpočívať dostatočne dlho, aby ste sa opäť priblížili k 100% úrovni vašej sily, ale nie tak dlho, aby ste stratili koncentráciu. V ťažkom tréningu s cieľom absolútneho zlyhania svalu je potrebné získať späť vašu silu pred vykonaním ďalšej série. Je to preto, že trénujete tak ťažko ako to ide, aby ste vybudovali skutočné svaly najefektívnejším spôsobom. Musíte sa naučiť trénovať takýmto spôsobom, aby ste vybudovali svaly čo najrýchlejšie. Mnoho ľudí si myslí, že kratšie prestávky pomáhajú páliť tuk, ale na to sú tu diéty a kardio. Keď dvíhate činky, cieľom by malo byť budovanie svalov a nie pálenie tukov.

10. Nepodceňujte dôležitosť výživy – dobrý tréningový plán nie je len o tom, čo robíte so svojím telom, ale aj o tom, čo do neho dávate. Môžete vidieť chlapov, ktorí makajú v posilňovni ako zmyslov zbavení, ale ich telá neukazujú výsledky, ktoré by ste od nich očakávali. Zvyčajne je to pre nedostatok pozornosti smerom k výžive. Experti tvrdia, že to, čo jete sa podieľa z 80 % na tom, ako vyzeráte. Moja skúsenosť to potvrdzuje. Ak by som si mal vybrať medzi tréningom a dobrou stravou, zvolil by som si dobrú stravu. Naučte sa dôležité základy dobrého stravovania a nasledujte ich konzistentne. Je to veľká súčasť sveta kulturistiky.

Kto je to Skip La Cour?
Skip La Cour je naturálny kulturista, ktorý sa narodil 26. júna 1962 v americkej Kalifornii. Pýši sa niekoľkými titulmi na súťažiach naturálnych kulturistov a tvrdí, že neužíval nikdy steroidy. Cvičí už viac ako 20 rokov, vydal niekoľko kníh a okrem práce osobného trénera sa venuje aj svojej firme s doplnkami výživy. Jeho oficiálna stránka je: www.skiplacour.com




Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

zvacsite-si-svoje-svaly-dvojfazovym-treningomZväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningomnemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímtajomstvo-2-az-5-sekund-ktore-vas-dovedie-k-vacsim-svalomTajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalombolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranení
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist