Vypracujte si nohy týmito 5 cvikmi bez použitia činiek
Doplnky výživy, ktoré vám pomôžu v boji s vianočným priberaním
Sacharidy – sú zlé alebo dobré?
Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Reklama
Výživa

Grapefruit – ovocie z raja prináša mnohé výhody

ikonkaKombináciou pomaranča a omela vzniklo ovocie, ktoré je populárne pre svoju chuť i účinky. Dnes si povieme niečo o grapefruite, ktorý so sebou prináša mnoho zdravotných výhod a je významným zdrojom dôležitých živín, vrátane vitamínu C.

Grapefruit je subtropické citrusové ovocie, ktoré bolo prvýkrát vyšľachtené v 18. storočí na Barbadose. Spočiatku sa jednalo o „zakázané ovocie“, no postupne sa jeho popularita pre jemne sladkú a zaujímavo tŕpku chuť zvyšovala.

V 19. storočí sa dostalo na Floridu a odvtedy sa zo Spojených štátov amerických stála najväčší producent grapefruitov na svete. V súčasnosti ho nasledujú s významným odstupom Čína, Južná Afrika, Mexiko, Sýria, Izrael či Turecko.

Nutričné fakty o grapefruite

Grapefruit je excelentným zdrojom antioxidantov, predovšetkým vitamínu A a vitamínu C (jeden grep pokryje dennú potrebu vitamínov). Takisto je dobrým zdrojom vlákniny a draslíka, ktoré prispievajú aj k lepšiemu zdraviu srdca. Dobré zastúpenie majú aj vápnik , magnézia a fosfóru. Nájdeme v ňom aj vitamín B1 a vitamín B5, ktoré sa zase starajú o tvorbu energie. Grapefruit taktiež obsahuje aj fytochemikálie, vrátane liminoidov a lykopénu.

Pri pohľade na základné makroživiny zistíme, že 100 gramov tohto ovocia má 42 kalórií a zo sacharidov pochádza len necelých 10,7 gramu. Má nízky glykemický index. Je to bezcholesterolové ovocie a obsahuje len 0,14 gramu tukov. Nájdeme v ňom aj 1,7 gramu vlákniny a 0,77 gramu bielkovín. Voda tvorí jeho väčšinu – takmer 91 gramov.

Zdravotné výhody grapefrutu

Grapefruit pomáha znižovať váhu, pretože obsahuje veľké množstvo enzýmov, ktoré pomáhajú odbúravať podkožný tuk a zvyšovať metabolizmus. Do diéty sa hodí aj pre nízky obsah cukrov, kalórii a veľký obsah vody.

Konzumácia cholesterolu je spojená aj s liečením bežných ochorení, ako sú nádcha, horúčka či žlčníkové kamene. Bojuje proti zápalom, zlepšuje stav trávenia a pokožky, pričom tiež podporuje funkciu pečene.

Grapefruit dokonca obsahujú látky, ktoré sú spájané s prevenciou voči rakovine. Naringenín dokonca obnovuje poškodené DNA, čo bráni aj šírenie rakovinových buniek.

Okrem toho znižuje hladinu zlého cholesterolu a predchádza artritíde. Už aj keď ju máte, konzumácie grapefruitov pomôže znížiť jej prejavy. Kyselina salicylová tiež funguje ako antiseptikum a pomáha liečiť infekcie.

Ako kúpiť a skladovať grapefruity?

Dobrý grapefruit nemusí byť od závislosti na farbe šupy, keďže tá môže mať mnohé farby. ktoré však nemajú vplyv na chuť a kvalitu. Vyhnúť by ste sa však mali plodom s príliš mäkkými miestami, čo sa väčšinou pretaví do horšej chute. Takisto by nemali mať záhyby a mali by byť relatívne ťažké k svojej veľkosti.

Doma ich môžete skladovať v izbovej teplote aj niekoľko dní (asi do týždňa), ale ak si chcete udržať dlhšie obdobie, treba ich umiestniť do chladničky. V nej vydržia až tri týždne. Dlhé skladovanie pod 10 stupňov celzia však môže viesť k znižovaniu ich kvality.

Pozor na kombináciu s liekmi!
Grapefruit má mnoho zdravotných prínosov, ale mali by ste si na jeho konzumáciu dať pozor vtedy, ak máte predpísané lieky. Spolu s niektorými druhmi medicíny totiž môže vyvolať negatívne vedľajšie účinky. Dôvodom toho je, že v pečeni brzdí enzýmy zodpovedné za správne odbúravanie liečiv. Ak nepracujú správne, môže dôjsť k priveľkej koncentrácii liečiva v krvi a následným problémom. Preto je najlepšie konzultovať to s lekárom.

Článok bol pôvodne vydaný: 9.8.2013



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

sacharidy-su-zle-alebo-dobreSacharidy – sú zlé alebo dobré? tri-dovody-preco-v-diete-vyuzivat-konopne-semenaTri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semenánajrychlejsie-traviace-sa-sacharidy-pre-svalovy-rastNajrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast bez-masa-ale-chutne-inspirujte-sa-sendvicmi-plnymi-bielkovinBez mäsa, ale chutné. Inšpirujte sa sendvičmi plnými bielkovínako-vam-omega-3-mastne-kyseliny-pomozu-s-treningomAko vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist