Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu
Postava ako Jennifer Aniston? Jej trénerka vám poradí
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Reklama
Suplementy

Čo je Inozín?

ikonkaSte silovo či rýchlostne vytrvalostným športovcom a potrebujete okamžitý zdroj energie? Je pre vás tréning nôh v posilňovni nočnou morou? Vyskúšajte suplement Inozín, ktorý zvyšuje zásobovanie svalov kyslíkom a tým zlepšuje ich využitie pri fyzickom výkone.

Inozín je prírodnou látkou a niekoľko rokov sa uvažovalo, či ho nebude správne zaradiť pre vysoké účinky medzi zakázaný doping. Nemal však žiadne vedľajšie účinky, a tak sa tak nakoniec nestalo. Tiež ide o prírodnú zlúčeninu, ktorá vzniká z hypoxantínu a ribózy.

Zaujímavé je, že kým v súčasnosti je inozín označovaný za pre telo prínosný, dlho bol skôr považovaný za odpad, ktorý tvoril metabolický proces. O jeho existencii sa pritom už vie viac ako 160 rokov.

V 70. rokoch 20. storočia prišli japonskí vedci so štúdiou, ktorá poukazovala na jeho výhody a o desaťročie neskôr už bol súčasťou suplementácie športovcov vtedajšieho Sovietskeho zväzu. Na západný trh sa začal rozširovať o niekoľko rokov neskôr a v 90. rokoch už bol bežnou súčasťou suplementácie kulturistov a športovcov.

Inozín sa najčastejšie užíva 30 minút pred zahájením tréningovej jednotky a jeho účinok trvá dve až štyri hodiny. Odporúča sa užívať 10 mg na jeden kilogram hmotnosti človeka. Bežné je dávkovanie formou jednej kapsuly, ktorú obsahuje minimálne 600 mg. V takomto prípade suplement nevychádza cenovo príliš náročne – kúpite ho do 20 eur a vydrží vám aj viac ako tri mesiace.

Ako účinky sa pri ňom spomínajú? Zlepšuje využitie kyslíku pri záťaži, podporuje činnosť srdca a imunitu organizmu, zvyšuje hladinu energie, znižuje svalovicu a zlepšovať svalový výkon, s čím sa stotožňuje väčšina kulturistov, ktorí ho vyskúšali.

Nevýhody alebo nepriaznivé vedľajšie účinky sú veľmi zriedkavé a súvisia skôr s užívaním ľuďmi, ktorých trápia zdravotné problémy, konkrétne s dnou, pečeňou či obličkami. Hoci je považovaný za bezpečný doplnok, konštantné dlhodobé užívanie sa neodporúča.

Inozín je možné aj kombinovať s inými látkami. Pre silové športy a posilňovanie je vhodná kombinácia s kreatínom, pri spaľovaní tukov s L-karnitínom alebo glutamínom. Kombinácia Inozínu s Pyruvátom zase zníži riziko kŕčov u vytrvalostných športovcov.

Článok bol pôvodne vydaný: 14.8.2013



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

aky-je-rozdiel-medzi-srvatkovym-a-sojovym-proteinom-co-ziskate-ich-spojenimAký je rozdiel medzi srvátkovým a sójovým proteínom? Čo získate ich spojením?pat-suplementov-pre-rychly-narast-svalovej-hmotyPäť suplementov pre rýchly nárast svalovej hmoty kolko-proteinov-by-ste-mali-denne-vypitKoľko proteínov by ste mali denne vypiť? tie-najlepsie-suplementy-pre-regeneraciu-svalovTie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalovdoplnky-vyzivy-vs-anabolicke-steroidyDoplnky výživy vs. anabolické steroidy
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist