Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
5 rizík, ktoré hrozia každej žene s nedostatkom vitamínu D
Nečítate? Mali by ste začať. Toto sú výhody pravidelného čítania
Reklama
Výživa

Tri dôvody, prečo sa vzdať alkoholu

ikonkaPitný režim je veľmi dôležitý. O tom píšeme stále. Treba si však vyberať to, čo pijeme. Konzumovať alkohol napríklad zo zdravotného hľadiska nie je práve najlepší nápad. Prepitá noc s priateľmi raz do týždňa, nárazové pitie či pravidelná konzumácia alkoholu vedú k mnohým problémom. Dnes si uvedieme tri dôvody, prečo by ste sa ho mali vzdať.

1. Priberanie váhy

Alkohol nie je voda, ktorá neobsahuje kalórie. Jeden gram tohto moku obsahuje až sedem kalórií. Tie telo pri pití alkoholického nápoja využíva ako preferovaný zdroj energie, čo znamená, že tuky, bielkoviny a sacharidy prijaté v ten deň zo stravy nemajú kde ísť a tvoria sa z nich zásoby vo forme podkožného tuku a to vedie k nárastu váhy.

Chronické alebo nadmerné pitia alkoholu dokonca môže viesť samotné ku formovaniu tukov, ktoré ohrozujú pečeň a zvyšujú riziko vzniku srdcovocievnych ochorení. Navyše, proces spaľovania tukov je alkoholom značne brzdený a je ním zvyšovaná aj chuť do jedla, čo je ďalší kľúčový fakt pri priberaní.

2. Poškodenie tkaniva a riziko rakoviny

Konečný produkt spracovania alkoholu v organizme dokáže vzájomne pôsobiť s inými komponentmi v tele a vytvárať reaktívne formy kyslíku, ktoré sú síce v tele bežné, no ich vysoká hladina je spojená s rakovinou, srdcovocievnymi ochoreniami, zápalovými ochoreniami, cukrovkou a inými zdravotnými komplikáciami.

Ak je chronickým alebo nárazovým pitím odstavená ochrana pomocou dostupných antioxidantov, dochádza k oslabovaniu imunitného systému. Navyše sa pri spracovaní alkoholu tvoria vedľajšie produkty, ktoré prispievajú k zväčšovaniu pečene, tvoria rakovinou postihnuté DNA a vedú k poškodeniu tkanív a respiračnému zlyhaniu.

3. Vznik závislosti

Pri dlhšom pití alkoholu si telo na jeho príjem zvykne a berie ho ako zdroj energie, otupuje negatívne reakcie na jeho pitie a nakoniec v mozgu vedie až k rozvoju závislosti. Alkohol ovplyvňuje neurotransmitery v mozgu, ako dopamín či sorotonín, čo ústi k zrejmému terapeutickému efektu na nervový systém. Vtedy sa u človeka vyvinie závislosť.

Najlepším spôsobom ako sa jej vyhnúť, rovnako ako predošlých komplikácií. Je samozrejme vyhýbať sa konzumácii alkoholu. Ak je to pre vás nerealistické, pretože ste často trebárs v spoločnosti, obmedzte ho aspoň na minimum a zaraďte do diéty ovocie a zeleninu, ktoré sú bohaté na antioxidanty.

Článok bol pôvodne publikovaný: 20.08.2013.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

mali-by-ste-vediet-dieta-s-vysokym-obsahom-soli-zvysuje-hladMali by ste vedieť: Diéta s vysokým obsahom soli zvyšuje hladpreco-by-mohla-byt-kava-po-cviceni-prospesnaPrečo by mohla byť káva po cvičení prospešná? maximalizujte-inzulinovu-odozvu-pre-vacsi-rast-svalovMaximalizujte inzulínovú odozvu pre väčší rast svalovpat-najhorsich-ingrediencii-spracovanych-potravinPäť najhorších ingrediencií spracovaných potravíncukor-moze-byt-aj-uzitocny-ako-ho-vyuzit-vo-vas-prospechCukor môže byť aj užitočný. Ako ho využiť vo váš prospech?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist