SlovakFitness.sk

Výživa 22. 08. 2017

Tri dôvody, prečo sa vzdať alkoholu

ikonka
Pitný režim je veľmi dôležitý. O tom píšeme stále. Treba si však vyberať to, čo pijeme. Konzumovať alkohol napríklad zo zdravotného hľadiska nie je práve najlepší nápad. Prepitá noc s priateľmi raz do týždňa, nárazové pitie či pravidelná konzumácia alkoholu vedú k mnohým problémom. Dnes si uvedieme tri dôvody, prečo by ste sa ho mali vzdať.

1. Priberanie váhy

Alkohol nie je voda, ktorá neobsahuje kalórie. Jeden gram tohto moku obsahuje až sedem kalórií. Tie telo pri pití alkoholického nápoja využíva ako preferovaný zdroj energie, čo znamená, že tuky, bielkoviny a sacharidy prijaté v ten deň zo stravy nemajú kde ísť a tvoria sa z nich zásoby vo forme podkožného tuku a to vedie k nárastu váhy.

Chronické alebo nadmerné pitia alkoholu dokonca môže viesť samotné ku formovaniu tukov, ktoré ohrozujú pečeň a zvyšujú riziko vzniku srdcovocievnych ochorení. Navyše, proces spaľovania tukov je alkoholom značne brzdený a je ním zvyšovaná aj chuť do jedla, čo je ďalší kľúčový fakt pri priberaní.

2. Poškodenie tkaniva a riziko rakoviny

Konečný produkt spracovania alkoholu v organizme dokáže vzájomne pôsobiť s inými komponentmi v tele a vytvárať reaktívne formy kyslíku, ktoré sú síce v tele bežné, no ich vysoká hladina je spojená s rakovinou, srdcovocievnymi ochoreniami, zápalovými ochoreniami, cukrovkou a inými zdravotnými komplikáciami.

Ak je chronickým alebo nárazovým pitím odstavená ochrana pomocou dostupných antioxidantov, dochádza k oslabovaniu imunitného systému. Navyše sa pri spracovaní alkoholu tvoria vedľajšie produkty, ktoré prispievajú k zväčšovaniu pečene, tvoria rakovinou postihnuté DNA a vedú k poškodeniu tkanív a respiračnému zlyhaniu.

3. Vznik závislosti

Pri dlhšom pití alkoholu si telo na jeho príjem zvykne a berie ho ako zdroj energie, otupuje negatívne reakcie na jeho pitie a nakoniec v mozgu vedie až k rozvoju závislosti. Alkohol ovplyvňuje neurotransmitery v mozgu, ako dopamín či sorotonín, čo ústi k zrejmému terapeutickému efektu na nervový systém. Vtedy sa u človeka vyvinie závislosť.

Najlepším spôsobom ako sa jej vyhnúť, rovnako ako predošlých komplikácií. Je samozrejme vyhýbať sa konzumácii alkoholu. Ak je to pre vás nerealistické, pretože ste často trebárs v spoločnosti, obmedzte ho aspoň na minimum a zaraďte do diéty ovocie a zeleninu, ktoré sú bohaté na antioxidanty.

Článok bol pôvodne publikovaný: 20.08.2013.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
chcete-podporit-chudnutie-skuste-vlasske-orechyChcete podporiť chudnutie? Skúste vlašské orechy tieto-jedla-by-do-ust-pravy-sportovec-nedalTieto jedlá by do úst pravý športovec nedal 8-sposobov-akymi-vplyvaju-bielkoviny-na-chudnutie8 spôsobov, akými vplývajú bielkoviny na chudnutie5-druhov-ovocia-ktore-by-ste-mali-jedavat-casto5 druhov ovocia, ktoré by ste mali jedávať často je-nizkosacharidova-vysokotucna-dieta-lepsia-ako-nizkotucnaJe nízkosacharidová, vysokotučná diéta lepšia ako nízkotučná?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist