Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
Reklama
Tréning

Otázky a odpovede: Prečo ma po tréningu bolia svaly?

Každý druhý utorok sa spolu na SlovakFitness.sk stretávať so seriálom, ktorý prezentuje odpovede na podstatné otázky v oblasti cvičenia, výživy a suplementácie. Dnes prišiel čas pre jeho ďalšiu časť.

Otázka:

PREČO MA PO TRÉNINGU BOLIA SVALY?

Odpoveď:

Každý vie, že keď nie je zvyknutý na tréning alebo zaťaží svoje svaly ťažšie, môže očakávať v nasledujúci deň nástup svalovej bolesti. Za dôvod svalovice mnohí vidia kyselinu mliečnu, no to nie je pravda, keďže ta je zo svalov vyplavená do hodiny po skončení tréningu. Prečo nás teda po tréningu bolia svaly?

Svalovú bolesť spôsobuje podstatne viac excentricky pohyb – naťahovanie svalu pri spúšťaní váhy - ako koncentrovaný (statické držanie váhy) či koncentrický pohyb (vytláčanie alebo zdvíhanie váhy). Ten môže byť dôvodom mechanického alebo biochemického poškodenia svalov. Mechanické predstavuje mikroskopické trhliny v svalových vláknam vytvárajúce sa počas tréningu a biochemické zvýšenú aktivitu enzýmov po tréningu. Bolesť je preto najciteľnejšie nie v deň po tréningu, ale v nasledujúcich 48 hodinách. Potom začne ustupovať a do piatich až siedmich dní od tréningu ju nepociťujete vôbec. Dôležité je podotknúť, že svalovica nie je spojená so žiadnym dlhodobým poškodením alebo redukciou svalových funkcií.

Ďalšia časť vyjde o dva týždne. Nečítali ste tú poslednú?
Prečítajte si ju teraz: Otázky a odpovede: Prečo potrebujeme vápnik a magnézium?




Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímtajomstvo-2-az-5-sekund-ktore-vas-dovedie-k-vacsim-svalomTajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalombolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranenísest-cvikov-ktore-vam-garantovane-prinesu-nove-svalyŠesť cvikov, ktoré vám garantovane prinesú nové svaly
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist