Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
Reklama
Suplementy

Kedy je správny čas pre kreatín?

ikonkaAk hľadáte osvedčený doplnok výživy pre podporenie rastu výkonnosti, sily a svalovej hmoty, potom určite narazíte na kreatín. Ten dokáže pre váš tréning urobiť mnoho a to hlavne vtedy, ak jeho užitie načasujete správne.

Kreatín je populárny suplement z toho dôvodu, že skutočne funguje a prináša so sebou vedecky overené výhody, z ktorých dominujú podpora rastu svalov, sily a rastu produktivity. Okrem toho však funguje aj ako stimulant metabolizmu, a tak sa hodí aj pri chudnutí.

Výskumov ohľadom tohto doplnku bolo urobených mnoho, no jedná z tých najčerstvejších, ktorá bola uverejnené v Žurnále medzinárodnej spoločnosti športovej výživy, tvrdí, že o jeho efektívnosti rozhoduje aj to, či je braný pred alebo po silovom tréningu.

Pri štúdii bolo využitých 19 kulturistov, ktorí boli náhodne rozdelení do dvoch skupín. Jedna prijala 5 gramov kreatínu monohydrát pred tréningovou jednotkou a druhá si rovnaké množstvo kreatínu vzala okamžite po cvičení. Obe skupiny trénovali päťkrát do týždňa, štyri týždne a popritom prijali 1,9 gramu bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti.

Kreatín podporil nárast sily a svalovej hmoty u každého sledovaného jedinca, no rozdiely medzi výsledkami dvoch skupín boli badateľné. Tí, ktorí látku prijali po tréningu, mali väčší nárast čistej svalovej hmoty a zlepšili viac svoje maximum pre jedno opakovanie tlakov veľkej činky na lavičke ako skupina, ktorá suplement užívala pred cvičením.

Mnoho cvičencov uprednostňuje kreatín pred tréningom, pretože cielia za lepším výkonom v tréningu. Ak však chcete maximalizovať jeho účinok, mali by ste ho brať po tréningovej jednotke, kedy ho vaše svaly využijú efektívnejšie a napomôže ich rýchlejšej regenerácii. Niekto ho zvykne užívať pred aj po tréningu.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

pat-suplementov-pre-rychly-narast-svalovej-hmotyPäť suplementov pre rýchly nárast svalovej hmoty kolko-proteinov-by-ste-mali-denne-vypitKoľko proteínov by ste mali denne vypiť? tie-najlepsie-suplementy-pre-regeneraciu-svalovTie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalovdoplnky-vyzivy-vs-anabolicke-steroidyDoplnky výživy vs. anabolické steroidytri-chyby-v-suplementacii-ktore-brzdia-vas-svalovy-rastTri chyby v suplementácii, ktoré brzdia váš svalový rast
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist