Naberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty
Tie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalov
Naberte svaly s DTP I. - Výživa k rastu svalovej hmoty
Budujte svaly vďaka princípom Joe Weidera
Reklama
Tréning

Tréning zo zlatej éry kulturistiky

ikonkaSedemdesiate roky dvadsiateho storočia vyprodukovali mnoho legendárnych kulturistov, ktorí sa mohli popýšiť postavami, ktoré sú obdivované dodnes a držia si vyšší kredit ako tie, ktoré vidno v súčasnej kulturistike. Preto sa tomu obdobiu hovorí aj „zlatá éra“. A dnes sa na vtedy bežný tréningový rozpis.

Niet pochýb o tom, že súčasní kulturisti na sebe majú toľko svalovej hmoty, koľko v minulosti vídať nebolo, no ich postavy z estetického hľadiska nepôsobia práve najlepšie. Kulturisti zo starej školy však mali postavy, po ktorých by mal túžiť každý cvičenec – minimum tuku, úzky pás, jasne definované tehličky, veľký hrudník, široký chrbát, veľké ramena a ruky. Niť nebolo prehnané.

Arnold Schwarzenegger, Frank Zane, Lou Fergigno, Franco Columbu, Serge Nibret. To je len hŕstka zvučných mien z daného obdobia, ktorá holdovala podobnému tréningovému štýlu, ktorý si dnes budeme prezentovať.

Využívali veľké objemy, to znamená, že robili viac cvikov s väčším počtom sérií. Kým dnešný kulturisti cvičia partiu raz týždenne, oni boli v posilňovni šesť dní do týždňa, kratšie odpočívali a jednu partiu odcvičili minimálne dvakrát týždenne. Na skladbu tréningu využívali často inštinkty a všetky absolvovali s veľkým úsilím.

Tréningový split

Pondelok: hrudník a chrbát
Utorok: ramená a ruky
Streda: nohy
Štvrtok: hrudník a chrbát
Piatok: ramená a ruky
Sobota: nohy
Nedeľa: voľno

Brucho, Lýtka cvičili 4 až 6 razy týždenne alebo podľa toho, ako potrebovali. Často svoje tréningy začínali cvičením brucha alebo lýtok, čím sa aj zahriali pre tú hlavnú časť tréningovej jednotky.

Tréning a cviky

Po precvičení brucha a lýtok sa vtedajší kulturisti zamerali na partie, ktoré mali v daný deň precvičiť. Na úvod si vybrali najnáročnejší cvik, pri ktorom využívali veľmi veľké váhy. Potom pokračovali ľahšími cvikmi, no väčšina z nich bola radená do skupiny viackĺbových. Využívali sa len činky, hrazda a kladka. Žiadne moderné stroje, ktorým v súčasnosti holduje množstvo ľudí.

Cviky na hrudník: benčpres, tlaky s veľkou činkou na šikmej lavici, rozpažovanie, pullover, kľuky na bradlách
Cviky na chrbát: zhyby, zhyby podhmatom, príťahy veľkej činky v predklone, príťahy „T tyče“, príťahy jednoručky v predklone, mrtvé ťahy
Cviky na ramená: armádny tlaky, tlaky s veľkou činkou za hlavou, tlaky s jednoručkami, predpažovanie, upažovanie
Cviky na bicepsy: zdvihy s veľkou činkou, zdvihy s jednoručkami, zdvihy s jednoručkami na šikmej lavičke, koncentrované zdvihy
Cviky na tricepsy: francúzske tlaky, tlaky s úzkym úchopom, kľuky na lavičke, kickback, sťahovanie kladky, kľuky na bradlách
Cviky na nohy: drepy, hacken drepy, leg press, zakopávanie, predkopávanie

Ukážkový program

Hrudník a chrbát (pondelok a štvrtok)
Cvik Série Opakovania
Benčpres 5 5-12
Zhyby 5 5-12
Tlaky veľkej činky na šikmej lavičke 5 5-12
Príťahy veľkej činky v predklone 5 5-12
Rozpažovanie s jednoručkami 5 8-12
Príťahy spodnej kladky v sede 5 8-12


Ramená a ruky (utorok a piatok)
Cvik Série Opakovania
Tlaky s veľkou činkou 5 5-12
Arnoldove tlaky 5 8-12
Upažovanie s jednoručkami 10 8-12
Bicepsové zdvihy s veľkou činkou 5 8-12
Bicepsové zdvihy na šikmej lavičke 5 8-12
Koncentrované bicepsové zdvihy 5 8-12
Tlaky s úzkym úchopom 5 8-12
Francúzske tlaky 5 8-12
Sťahovanie kladky 5 8-12


Nohy (streda a sobota)
Cvik Série Opakovania
Drepy 5 5-20
Hacken drepy 5 8-20
Zakopávanie 5 8-20
Predkopávanie 5 8-20


Článok bol pôvodne vydaný: 30.9.2013.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

naberte-svaly-s-dtp-ii-trening-k-rastu-svalovej-hmotyNaberte svaly s DTP II. - Tréning k rastu svalovej hmoty budujte-svaly-vdaka-principom-joe-weideraBudujte svaly vďaka princípom Joe Weiderasilovy-trh-alebo-premiestnenie-ktory-cvik-uprednostnitSilový trh alebo premiestnenie. Ktorý cvik uprednostniť?vyhody-ktore-prinasa-skakanie-cez-svihadloVýhody, ktoré prináša skákanie cez švihadlotrening-pre-skusenych-styrikrat-tyzdenne-cele-teloTréning pre skúsených: Štyrikrát týždenne celé telo
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist