Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Všetko o splite I. – Pravidlá, ktoré musíte poznať
Tréning šampióna ľahšej kategórie, Flexa Lewisa
Reklama Mr. Olympa na SlovakFitness.sk
Výživa

Jedna jednoduchá zmena k nižšej váhe

ikonkaLen jednou jednoduchou zmenou sa dá významne prispieť k chudnutiu a ani sa pri nej nezapotíte. Viac žuvajte, aby ste vážili menej. Veľmi jednoduchá rada, ktorá však skutočne funguje.

Väčšina diétnych plánov sa zameriava na to, čo jete. Niektoré sa zaoberajú aj tým, ako jete, no len minimum z nich prikladá veľký význam prežúvaniu potravy. A to je chyba, pretože výskumy ukazujú, že ak každé sústo prežujete zhruba 40-krát, zjete až o 12 % menej jedla, ako keď ho do seba len „hádžete“.

Dôvod, prečo tomu tak je, je tiež jednoduchý. Počas jedenie totiž so sebou žalúdok a mozog neustále komunikujú. V momente, kedy je žalúdok plný, mozog vyšle signál, ktorý spôsobí, že sa cítite nasýtený. Ale keď jete rýchlo, žalúdok nemá dostatok času na to, aby vyslalo svoj signál mozgu. Preto jete aj ďalej, kým v skutočnosti už nemusíte. A to nakoniec vedie aj k priberaniu.

Problémom moderného človeka je však to, že bežná potrava vedie k menšiemu počtu prežúvaní, pretože dnešné jedlá sú mäkká, jemné a ľahko sa oddeľujú. Preto nie je potrebné toľko ich prežúvať a toľko vylučovať slín. A to nakoniec stojí aj za príčinou toho, prečo vôbec priberáme.

Ak teda spomalíte a začnete viac prežúvať, váš žalúdok bude mať viac času na to, aby dal mozgu vedieť, že je plný. Skôr tak budete mať pocit nasýtenia a zjete menej jedla. Precvičovanie takéhoto zmyselného jedenia, každý deň pri každom jedle, nakoniec môže viesť až k schudnutiu 12 kilogramov navyše behom jedného roka.

A hoci sa zvýšenie frekvencie žuvania nemusí zdať ako ťažká práca, v skutočnosti to nie je také ľahké. Súčasný život sa žije v rýchlom tempe, a tak ľudia neprikladajú dôležitosť tomu, aby venovali jedeniu dlhší čas. Takisto mnohí konzumujú pred televíziou alebo počítačom, pri ktorých nad jedením ani len nemyslia a zjedia ešte o čosi viac ako by mali.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kulturisticke-jedla-ktore-by-ste-nemali-ignorovatKulturistické jedlá, ktoré by ste nemali ignorovaťsest-jedal-ktore-podporia-tvorbu-hormonu-nutneho-k-rastu-svalovŠesť jedál, ktoré podporia tvorbu hormónu nutného k rastu svalov objemovka-naturalneho-kulturistu-a-vyzivaObjemovka naturálneho kulturistu a výživa nasledky-neskoreho-vecerneho-jedeniaNásledky neskorého večerného jedeniarecept-salat-nicoiseRecept: Šalát Nicoise
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist