Cvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním
Garcinia Cambogia – o aký doplnok výživy ide?
Chyby, ktorých sa dopúšťajú ľudia na prerušovanej hladovke
Sila malých zmien: Vplyv úchopu a postoja na cvičenie
Reklama
Tréning

Páľte tuky efektívne! Skúste vysoko intenzívny intervalový tréning

ikonka
NAPÍSAL MAte
24. 08. 2015
Chcete zefektívniť váš tréning a užiť si aj trocha driny? Skúste HIIT. Pod touto skratkou sa nachádzajú štyri anglické slová – high intensity interval training. Jedná sa o čoraz populárnejší intervalový tréning vo vysokej intenzite.

HIIT je vysoko intenzívne cvičenie vykonávajúce v krátkom čase, na rozdiel od aeróbnej aktivity, kde sa vykonáva jednotlivá činnosť po dlhú dobu v jednom tempe. Zapájate pri ňom rýchle a super rýchle svalové vlákna, ktoré možno doteraz pri vašom tréningu absentovali.

Princíp tohto typu tréningu spočíva v krátkych intervaloch, počas ktorých dotyčný cvičenec podáva 100-percentný intenzívny výkon (šprint pri behu, na bicykli, korčuliach, pri plávaní, či intenzívne boxovanie do vreca).

PRINCÍP HIIT

20 až 30 sekúnd šprintujte úplne naplno (v tom spočíva ten efekt – cvičíte až budete lapať po dychu), potom 60 až 90 sekúnd vykonávajte veľmi pomalé tempo, aby ste mohli zopakovať ďalší interval. Takýchto intervalov si dáte podľa individuálnych schopností, napr. osem, čo zaberie približne 10 až 20 minút času.

Vykonávajte takýto typ tréningu aspoň dvakrát do týždňa – buď pred silovým tréningom (vyskúšajte a uvidíš ak budeš vládať) alebo vo voľné dni, kedy nemáte v pláne silový tréning.

Pred HIIT tréningom si dajte krátku rozcvičku v podobe ľahkého dynamického cvičenia (krúženie, kmitanie) alebo odporového (tlačenie proti telesu) v dĺžke troch až piatich minút. Statický strečing zaraďte po tréningu v dĺžke piatich až desiatich minút.

VÝHODY HIIT

HIIT podporuje vysoký nárast rastového hormónu v dôsledku zapájania rýchlych svalových vlákien. Ten podporuje lepší nárast svalov, omladzujúce účinky, menšie priberanie tuku v problémových partiách a medzi orgánmi, lepši imunitný systém či zlepšenie výkonu.

Tréning zlepšuje kondíciu a rýchlosť, znižuje množstvo tuku (aj medzi orgánmi) a lepší nárast svalov. HIIT je skvelý v redukcii tuku, i keď nechudnete priamo pri jeho vykonaní, ale vaše telo je „zničené“ pre celý nasledujúci čas po cvičení a začne spaľovať tukové zásoby, pretože potrebuje veľa energie na regeneráciu namáhaných svalov. Navyše, tréning je časovo nenáročný.

Začnite s HIIT tréningom a využite jeho priaznivé účinky! Prechádzku a jednoduché cvičenie však od toho nečakajte. :-)

Článok bol pôvodne vydaný 18.3.2013.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

cvicenia-ktore-mozete-robit-kratko-pred-spanimCvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním sila-malych-zmien-vplyv-uchopu-a-postoja-na-cvicenieSila malých zmien: Vplyv úchopu a postoja na cvičenieako-vam-obohatia-trening-sportove-hodinkyAko vám obohatia tréning športové hodinky? 18-veci-ktore-su-dokazom-toho-ze-vas-trening-funguje18 vecí, ktoré sú dôkazom toho, že váš tréning funguje!jednoduche-20-minutove-treningy-bruchaJednoduché 20-minútové tréningy brucha
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist