Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Zväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningom
Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Reklama
Pre ženy

Chcete menej tukov? Chodievajte spať v rovnaký čas

ikonka
NAPÍSALA Lucka
04. 01. 2014
Ak chcete schudnúť, určite viete, že sa musíte viac hýbať a dávať si pozor na to, čo jete. Nielen cvičením, diétou a doplnkami výživy môžete maximalizovať chudnutie. Vedci totiž prišli na to, že aj kvalitný spánok môže byť u žien nápomocný.

Nová americká štúdia zistila, že ženy, ktoré chodia spať a zobúdzajú sa každý deň v rovnakom čase, majú v tele nižší podiel telesného tuku.

Profesor z Brigham Young University Bruce Bailey študoval v priebehu niekoľkých týždňov viac ako 300 žien z dvoch veľkých univerzít na západe Spojených štátov amerických a zistil, že tie s najlepšou kvalitou spánku majú aj zdravšiu váhu.

Štúdia konkrétne zistila, že spánok kratší ako 6 a pol hodiny alebo dlhší ako 8 a pol hodiny vedie k vyššiemu podielu telesného tuku a že kvalita spánku je dôležitá pre telesnú stránku žien.

Mladé ženy, ktoré mali 17 až 26 rokov, v tejto štúdii najskôr boli zmerané a odvážené a následne sa im zaznamenávala fyzická aktivita počas dňa a ich správanie súvisiaci so spánkom.

Najprekvapivejšie bolo, že vzniklo spojenie medzi konštantnosťou zaspávania a zobúdzania, a telesnou váhou. Subjekty, ktoré každý deň zaspávali a zobúdzali sa v rovnakom čase, mali nižší podkožný tuk. Tie, ktorých časy sa líšili viac ako 90 minút mali viac tuku ako tie, ktorých odchýlky boli menej ako 60 minút.

Predovšetkým čas vstávania bol spojený s chudnutím. Ponocovanie a dokonca aj dlhší spánok teda môžu urobiť väčšiu škodu, ako by sa dalo čakať. Bailey poznamenáva, že zvyk zaspávať a vstávať v rovnakom čase má pozitívny vplyv na hormóny, psychiku i fyzickú aktivitu behom dňa, čo vedie k efektívnejšiemu páleniu tukov. Zistil tiež, že najlepšia doba spánku je v tomto ohľade 8 až 8 a pol hodiny. ?



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

5-rizik-ktore-hrozia-kazdej-zene-s-nedostatkom-vitaminu-d5 rizík, ktoré hrozia každej žene s nedostatkom vitamínu D kompletny-trening-pre-kazdu-zenu-ktora-chce-byt-fitKompletný tréning pre každú ženu, ktorá chce byť fit preco-by-mali-zeny-jest-viac-tukovPrečo by mali ženy jesť viac tukov? dva-cviky-ktore-vam-pomozu-spevnit-a-vyrysovat-chrbatDva cviky, ktoré vám pomôžu spevniť a vyrysovať chrbáteva-mendes-sa-podelila-o-tajomstva-svojej-postavyEva Mendes sa podelila o tajomstvá svojej postavy
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist