Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
Reklama
Tréning

O rast svalov sa starajú posledné opakovania

ikonkaĽahké tréningy vám neprinesú úspech, po ktorom túžite. Pokiaľ skutočne na seba netlačíte, nebudete robiť pokroky, nebudete priberať svalovú hmotu efektívne. V momente, kedy sa rozhodnete, že k cvičeniu s cieľom získať silu a svalovú hmotu budete pristupovať seriózne, musíte mať jasno v tom, že musíte svoju snahu vystupňovať.

Príliš veľa ľudí si myslí, že stačí vojsť do posilňovne, zdvihnúť niekoľkokrát činky a odísť s tým, že sa vám prirodzene budú budovať svaly. Zamyslíte sa však nad tým. Skutočné svaly získate systematickou a trpezlivou prácou, pri ktorej musíte mať na vedomí základné princípy posilňovania.

Jedným z nich je počítanie svojich opakovaní. Ak budete robiť určitý počet opakovaní na čas alebo od buka do buka, na seriózny nárast svalov môžete zabudnúť. Práve rátanie opakovaní je jedným z kľúčových meradiel vášho pokroku, a odporúčame vám ich v každom tréningu, pri každom cviku a sérii podrobne zapisovať, aby ste vedeli postupne zvyšovať náročnosť tréningov.

Ani počítanie opakovaní však nie je magické, pokiaľ neviete, ako sa k ním stavať. Veľmi často môžeme pozorovať začiatočníkov, ako majú predpísaný tréningový plán a v daných sériách určitý počet opakovaní. A oni ich robia bez ohľadu na to, aby vedeli, akú váhu si majú naložiť. Odcvičia 10 opakovaní, pričom by zvládli aj 20. Pokrok zaručený? Kdeže.

Pokrok si zaručíte vtedy, keď si na daný počet opakovaní naložíte primeranú záťaž. Keď máte urobiť 10 opakovaní, uistite sa, že budete mať čo robiť, aby ste to desiate opakovanie urobili. Prvých sedem, osem či deväť opakovaní nerozhoduje o vašom úspechu. Ak ešte jedno opakovanie zvládnete, urobte ho. Nezastavujte sa pri predpísanom počte opakovaní. O úspechu nerozhoduje ani posledné opakovanie, ktoré urobíte hravo. Musíte prežiť boj.

Svaly potrebujú neustály stimul na to, aby rástli. Telo je však šikovné a dokáže sa záťaži prispôsobovať. To je však pri posilňovaní prekážka. Preto ak intenzita cvičenia nerastie, spomaľujú sa pokroky a môže to dôjsť až do bodu, v ktorom už žiaden rast registrovať nebudete. Preto je dôležité uvedomiť si, že o rast sa starajú posledné opakovania.

Cvičenie nemá byť ľahké. Nemáte len zdvihnúť niekoľkokrát činku a skončiť. Musíte bojovať. Musíte činky zdvíhať aj vtedy, keď už máte chuť vzdať to. Posledné opakovania sú kľúčové. Radšej zlyhať pri poslednom opakovaní ako poriadne nestimulovať svalové vlákna.

Spomenuli sme slovo zlyhať? Áno, zlyhanie je jednou z možností, ako podporiť rast svalov. V sérii, v ktorej zájdete až do zlyhania, máte istotu, že ste svaly využili naplno. Práve maximálna, prípadne takmer maximálna snaha na konci série zapojí svaly optimálne.

Ak teda chcete zefektívniť svoje svalové prírastky, zapamätajte si, že posledné opakovania rozhodujú. Je to jednoduché - naložte si primeranú záťaž a posledné opakovania urobte aj cez bolesť. Uistite sa, že do série dáte všetko. Obzvlášť to platí pri tvrdohlavých partiách.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímtajomstvo-2-az-5-sekund-ktore-vas-dovedie-k-vacsim-svalomTajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalombolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranenísest-cvikov-ktore-vam-garantovane-prinesu-nove-svalyŠesť cvikov, ktoré vám garantovane prinesú nové svaly
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist