Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Všetko o splite I. – Pravidlá, ktoré musíte poznať
Tréning šampióna ľahšej kategórie, Flexa Lewisa
Reklama Mr. Olympa na SlovakFitness.sk
Výživa

36 výživových tipov na chudnutie (3. časť)

ikonkaZdravé návyky sú dôležité aj pri snahe schudnúť. Tá nie je ľahká a chlieb sa neláme len v posilňovni, ale aj v kuchyni a za stolom. V troch dieloch vám prinášame 36 výživových tipov, ktoré vám pomôžu dosiahnuť svoj cieľ. Prišiel čas na poslednú časť.

25. Žuvajte pomaly
Pomalé jedenie nemusí vyhovovať každému, ale oplatí sa venovať pozornosť prežúvaniu. Čím rýchlejšie žujete a jete, tým menej času má telo, aby zaregistroval sýtosť. Spomaľte a budete sýti možno aj predtým, ako jedlo dojete.

26. Podávajte jedlo ako v reštaurácii
Je bežné, že si doma na stôl okrem tanierov dáme aj misu so šalátom, rezňami, pečivom a podobne. Ak chcete schudnúť, musíte sa uistiť, že to nebudete preháňať s príjmom potravín. Preto by ste jedlo podávať tak ako v reštaurácii. Naservírujte na taniere mimo stola. Znížite tak pravdepodobnosť pridávanie jedál.

27. Zorganizujte si špajzu
Ak máte v komore aj nezdravé veci, musíte si ju zorganizovať tak, aby boli niekde vzadu. Ešte pred nimi by mali byť zdravšie potraviny. Dajte do popredie celozrnné výrobky, strukoviny, ryžu, ryby a prekryte nimi čokoládky, bežné cestoviny, koláče. Už len pohľad na také veci dokáže povzbudiť hlad.

28. Varte si sami
Ísť do reštaurácie alebo si objednať jedlo cez donášku je pohodlné, ale keď si uvaríte jedlo sami, získate viacero výhod – budete mať ingrediencie plne v rukách, budete môcť podávať menšie porcie a pobytom v kuchyni spálite aj kalórie.

29. Jedzte hneď ráno
O dôležitostí raňajok už sme párkrát písali, ale ešte raz to napíšeme – nevynechávajte ich! Mnoho ľudí pri chudnutí vynecháva hlavné jedlo dňa s tým, že deň začnú správne. Faktom však je, že s takýmto prístupom budú mať veľké ťažkosti, aby ho zakončili bez večerného prejedania. Raňajky navyše dodajú energiu pre prvú polovicu dňa.

30. Naplňte si chladničku
Snažte sa do chladničky a mrazničky dať čo najviac zdravých jedál, ovocia a zeleniny, ako aj zdrojov bielkovín. Ak vám dôjde čerstvé ovocie, môžete ho jednoducho doplniť mrazeným. Do mrazničky si dávajte dopredu aj zdravé jedlá. Keď príde situácia, že nemáte čo jesť a nechce sa vám nič zdravé pripraviť alebo nemáte na to suroviny, jednoducho len vytiahnete a počkáte, kým sa odmrazí. Neobjednáte potom pizzu alebo niečo podobné...

31. Naplánujte si nákup potravín
Keď pôjdete nabudúce do obchodu, choďte doň s plánom v ruke. Napíšte si zoznam potravín, ktoré treba kúpiť a držte sa ho. Ak viete, že máte problém v oddelení sladkostí, vyhnite sa mu úplne. A samozrejme, pred nákupom sa najedzte. Zníži sa tak pravdepodobnosť, že kúpite niečo, čo ste nemali.

32. Jedzte malé pokrmy medzi veľkými jedlami
Keď budete jesť len tri hlavné jedlá, nič tým v diéte nedosiahnete. Nevynechávajte ani desiatu či olovrant, menšie pokrmy, ktoré vám udržia v behu metabolizmus. Navyše sa tým znižuje riziko cukrovky!

33. Používajte modré taniere
Toto je malý, ale užitočný trik. Vedci zistili, že modrá farba môže fungovať ako niečo, čo potláča vašu chuť do jedla. Modré taniere sú lepšie ako biele, zelené či oranžové, pretože majú najmenej lákavý kontrast k jedlám.

34. Obľúbte si zelený čaj
Pitie zeleného čaju je jedná z najlepších rád týkajúcich sa chudnutie a pitného režimu. Je totiž známy pre svoje schopnosť metabolizovať tuk. Ak hoc chcete trochu ochutiť, pridajte citrón, ktorý pomôže zvýrazniť účinok antioxidantov.

35. Voda namiesto diétnych nápojov
Myslíte si, že diétne nápoje pomôžu schudnúť? Podľa viacerých výskumov nie sú pre zdravie také dobré a navyše vás stoja peniaze. Namiesto toho si dajte starú-dobrú vodu. Dostatok jej príjmu zvýši pokojový metabolizmus a pomáha vám cítiť sa viac sýto.

36. Pite pred jedením
Jeden pohár vody pred jedlom je spojený s výraznejším pálením kalórií. Dôvodom toho je, že z následného jedla zjete menej a tým prijmete menej kalórií. Aby ste sa cítili sýti skôr, pite aj v priebehu jedenia.

Predošlá časť: 36 výživových tipov na chudnutie (2. časť)



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kulturisticke-jedla-ktore-by-ste-nemali-ignorovatKulturistické jedlá, ktoré by ste nemali ignorovaťsest-jedal-ktore-podporia-tvorbu-hormonu-nutneho-k-rastu-svalovŠesť jedál, ktoré podporia tvorbu hormónu nutného k rastu svalov objemovka-naturalneho-kulturistu-a-vyzivaObjemovka naturálneho kulturistu a výživa nasledky-neskoreho-vecerneho-jedeniaNásledky neskorého večerného jedeniarecept-salat-nicoiseRecept: Šalát Nicoise
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist