Vypracujte si nohy týmito 5 cvikmi bez použitia činiek
Doplnky výživy, ktoré vám pomôžu v boji s vianočným priberaním
Sacharidy – sú zlé alebo dobré?
Pravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalov
Reklama
Tréning

Cvičenie u detí je základom ich zdravého rozvoja

ikonkaKeď väčšina dospelých ľudí myslí na cvičenie, predstavuje si pobyt v posilňovni na bežeckom páse, rotopede alebo na lavičke s činkami v ruke. Pre deti však cvičenie znamená aj hranie a fyzickú aktivitu. A z nej majú veľké výhody aj v mladom veku.

Množstvo detí a tínedžerov s nadváhou a obezitou sa za posledných niekoľko rokov zvýšilo a hoci k tomu prispelo viacero faktorov, najvýznamnejší je ten, že deti čoraz viac uprednostňujú sedavý štýl života. Sedia viac ako boli zvykom v minulosti.

Jedným z najlepších spôsobov, ako ich prinútiť k väčšej aktivite, je obmedziť ich čas strávený sledovaním televízie alebo hraním videohier. Deti mladšie ako dva roky by televíziu nemali sledovať vôbec, kým tie staršie by ju nemali sledovať viac ako hodinu až dve denne.

Je preukázane, že činorodejšie deti majú silnejšie svaly a kosti, majú menej telesného tuku, majú nižšia pravdepodobnosť obezity, ktorá vedie k cukrovke typu 2, či problémom s krvným tlakom alebo cholesterolom. Inými slovami, fyzicky aktívnejšie deti majú lepšie vyhliadky do života.

NA ČO BY SA MALI DETI ZAMERAŤ?

Okrem zdravotných výhod pravidelného cvičenia majú deti, ktoré sú fyzicky aktívne, lepší spánok a lepšie zvládajú fyzické i psychické výzvy. Rodičia by svoje ratolesti mali podporovať k rôznym aktivitám, aby pracovali na troch dôležitých elementoch svojho telesného rozvoja – vytrvalosti, sile a ohybnosti.

1. VYTRVALOSŤ

Vytrvalosť sa rozvíja pri pravidelnom zapájaní sa do aeróbnych aktivít. Počas takéhoto cvičenia srdce bije rýchlejšie a človek dýcha ťažšie. Keď sa to stáva pravidelne a počas dlhšieho časového obdobia, posilňuje sa tým srdce a zlepšuje sa schopnosť tela transportovať kyslík do buniek.

Aeróbne cvičenie môže byť zábavou pre deti i ich rodičov. Výborným príkladom takýchto aktivít sú napríklad basketbal, futbal, bicyklovanie, korčuľovanie, plávanie, tenis, behanie či chodenie. Vezmite deti trebárs na prechádzku do lesa.

2. SILA

Zlepšenie silového fondu u detí nemusí byť len prostredníctvom dvíhania činiek, hoci aj to s primeranými váhami má svoje výhody. Treba však v tomto smere pripomenúť, že je dôležitý dohľad skúsenej dospelej osoby, aby nedošlo k zraneniu.

Väčšina detí však touto ideou nemusí byť nadšená. A ani nepotrebujú činky. Stačí ak budú robiť kľuky, skracovačky, zhyby a iné cvičenia, ktoré im pomôžu spevniť svaly. Silu rozvíjajú aj pri šplhaní, stojkách či zápasení, ktoré sa bude páčiť hlavne chlapcom.

3. OHYBNOSŤ

Strečingové cvičenie pomáhajú rozvíjať ohybnosť tela a pružnosť svalov, čo svalom a kĺbom umožňuje pracovať ľahšie v plnom rozsahu pohybu. Deti majú príležitosť naťahovať sa už len tým, že sa snažia z poličky získať hračku, skúšajú urobiť šnúru alebo kotrmelec.

KOĽKO ČASU JE POTREBNÉ VENOVAŤ CVIČENIU?

Rodičia by sa mali uistiť, že ich deti majú dostatok pohybu a cvičenia. Fyzické aktivity hrajú dôležitú úlohu v raste potomka v zdravé indivíduum, ktoré životný štýl budú sprevádzať správne návyky, ktoré sa budujú práve v období vyrastania.

Aeróbnu záťaž by mali mať deti aspoň hodinu denne, pričom silový fond by mali rozvíjať minimálne trikrát do týždňa. Batoľa by malo mať fyzickú aktivitu minimálne hodinu a pol, pričom väčšina by mala vychádzať z hrania. Deti v predškolskom veku by mali venovať cvičeniu 2 hodiny, pričom 60 minút by mala byť plánovaná aktivita. V školskom veku stačí hodina denne.

Dôležité však je, aby si deti nezvykli na sedavý spôsob života. Nemali by byť preto neaktívne dlhšie ako jednu hodinu, ak sa jedná o deti predškolského veku. Ak ide o školákov, pasívni by mali byť maximálne dve hodiny.

Ste rodič? Dbajte na to, aby z vašich detí vyrástli silné a zdravé osobnosti!

Článok bol pôvodne vydaný: 25.3.2013



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

vypracujte-si-nohy-tymito-5-cvikmi-bez-pouzitia-ciniekVypracujte si nohy týmito 5 cvikmi bez použitia činiek pravda-o-poctoch-opakovani-a-ich-ulohe-pri-raste-svalovPravda o počtoch opakovaní a ich úlohe pri raste svalovchcete-lepsie-bicepsy-a-tricepsy-skuste-tento-trening-rukChcete lepšie bicepsy a tricepsy? Skúste tento tréning rúkpat-veci-ktore-musite-urobit-ak-vam-nerastu-svalyPäť vecí, ktoré musíte urobiť, ak vám nerastú svalyvybudujte-si-silnejsi-m-tvy-tah-za-dva-mesiaceVybudujte si silnejší mŕtvy ťah za dva mesiace
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist