Všetko o splite V. – Štvordňový tréningový split
Všetko o splite IV. - Trojdňový tréningový split
Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Reklama
Výživa

Ako zastaviť emocionálne jedenie?

ikonkaMnoho ľudí nemá pod kontrolou svoj jedálniček a konzumuje jedlá podľa potreby a svojho emocionálneho rozpoloženia. Ak ste šťastní, objednáte si trebárs pizzu. Ak vás trápi smútok, pomôže vám niečo sladké. Tento systém stravovania je zlý! A my máme riešenie, ako ho zastaviť.

1. Sústreďte sa na jedlo - mnoho ľudí má vo zvyku jesť počas sledovania televízie alebo čítania novín. Tento zlozvyk treba zastaviť, pretože pri jedení sa musíte sústrediť na jedenie. Ak sa naň nesústredíte, vedie to k prejedeniu. negatívny vplyv rozptyľovania pri jedení je aj vedecky dokázaný.

2. Vybalansujte si živiny - ak si vypestujete návyk jesť zdravo a správne si rozložíte príjem jednotlivých živín, obmedzíte pravdepodobnosť emocionálneho jedenia. Musíte denne prijímať správny pomer bielkovín, sacharidov a tukov, aby ste uspokojili svoje potreby, dopĺňali telu energiu a eliminovali chúťky počas mimoriadneho citového rozpoloženia.

3. Pred jedením počkajte - ak si nie ste istí, čo spôsobuje, že vám chutí jesť, osvojte si zvyk počkať desať minút predtým, ako niečo zjete. Počas týchto desiatich minút urobte nejaké domáce práce alebo sa zamestnajte iným spôsobom. Ak aj po tejto dobe budete chcieť jesť, potom by ste mali jesť. Pravdepodobne však na to, že ste niečo chceli jesť, aj zabudnete.

4. Doma majte len zdravé jedlá - tajná zbraň proti prejedeniu a nezdravému jedeniu? Kdeže – obyčajná logika. Ak nemáte na očiach niečo nezdravé, obmedzíte pravdepodobnosť, že vás napadne to jesť. Ak vám aj niečo zachutí a nemáte to doma po ruke, je šanca, že siahnete po lepšej alternatíve. Preto svoj domov zbavte nezdravých jedál a majte po ruky viaceré druhy ovocia a zeleniny.

5. Vyhnite sa sociálnemu vplyvu - ľudia zvyknú viac konzumovať jedlo, keď sú v spoločnosti, trebárs na nejakej návšteve či oslave. Nekonečné jedenie malých pokrmov, rozptýlenia a sociálny tlak vedú k nezmyslenému prejedaniu. Venujte pozornosť tomu, čo jete a nestraťte o tom pojem.

6. Nájdite alternatívu k jedlu - ak vás niečo trápi, často siahnete po úteche, ktorá sa skrýva v jedle. Štúdie však ukazujú, že sú alternatívy, ktoré váš emocionálny stav dokážu zlepšiť bez toho, aby ste ohrozili svoje zdravie či figúru. Napríklad pes. Existuje vedecký dôkaz, že interakcia s domácim miláčikom vedie k vylučovaniu oxitocínu, ktorý posilňuje náladu. Prospešné je však aj behanie či cvičenie. Psychicky vám môže pomôcť aj vyrozprávanie sa priateľovi.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kulturisticke-jedla-ktore-by-ste-nemali-ignorovatKulturistické jedlá, ktoré by ste nemali ignorovaťsest-jedal-ktore-podporia-tvorbu-hormonu-nutneho-k-rastu-svalovŠesť jedál, ktoré podporia tvorbu hormónu nutného k rastu svalov objemovka-naturalneho-kulturistu-a-vyzivaObjemovka naturálneho kulturistu a výživa nasledky-neskoreho-vecerneho-jedeniaNásledky neskorého večerného jedeniarecept-salat-nicoiseRecept: Šalát Nicoise
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist