Časovo nenáročný tréning, ktorý môžete cvičiť aj doma
Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Zväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningom
Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Reklama
Suplementy

Aminokyseliny BCAA - Základy pre začiatočníkov

ikonka
NAPÍSAL MAte
03. 04. 2013
Čo rozumieme pod záhadnou skratkou BCAA? Ide o aminokyseliny s rozvetveným reťazcom. Konkrétne sa jedná o leucín, izoleucin a valín. Tie patria k aminokyselinám, ktoré si telo nedokáže vyrobiť samo (sú esenciálne). BCAA sú metabolizované vo svaloch, kým ostatné aminokyseliny v pečeni.

Ich úlohou je zlepšiť regeneráciu, silu, výkon a podporiť lepší nárast svalovej hmoty, pretože zvyšujú anabolický efekt a zároveň chránia pred odbúravaním svalov (sú antikatabolické). Taktiež pomáhajú k lepšej imunite.

Poznáme dve skupiny aminokyselín:

1. Esenciálne: valín, leucín, izoleucín, fenylalanín, tryptofan, lyzín, metionín, treonín. Telo si ich nedokáže samo vyrobiť.

2. Neesenciálne: alanín, asparagín, cystín, glutamín, glycín, histidín, karnitín, prolín, serín, tyrosín. Telo ich dokáže samo produkovať (neznamená, že ich netreba pomocou doplnkov prijímať, ak chcete dosiahnuť lepšie výsledky).

Ako ich získať?

Všeobecne poznáme 21 aminokyselín, ktoré sa nachádzajú v bielkovinách (mäso, vajcia, ryby, tvaroh,...) a sú základnou stavebnou jednotkou bunky v tele. Ak chcete zväčšiť nárast svalovej hmoty, zlepšiť regeneráciu, silu a výkon, je potrebné zvýšiť príjem bielkovín (aminokyselín) v strave. Skvelou voľbou pre lepší progres je zvoliť formu pomocou doplnku výživy.

Kedy a ako ich užívať?

Najčastejšie sa využívajú ráno, približné 10 minút pred a po tréningu (ak ich máte k dispozícii dostatok a ich pre vás cena nie je problém, je možné ich prijímať aj počas tréningu). Kľúčové je ich však prijať ráno a po tréningu (dochádza tak k zastaveniu katabolizmu, ktorý spôsobuje odbúravanie svalov).

Nájdete ich vo forme tabliet, tekuté a dokonca aj práškové, ktoré majú rýchlejšie vstrebávanie. Dávkovanie nájdete na etikete produktu a je individuálne podľa zloženia konkrétneho výrobku.

Aminokyseliny ako doplnok sú hydrolyzované (predtrávené), čiže nezaťažujú trávenie a sú okamžite (do 10 minút) využité. Vo forme doplnku nájdete aj komplex (všetky alebo väčšinu) aminokyselín alebo samostatné aminokyseliny (Glutamín, Arginín, Kartnitín,...), ktoré si telo dokáže vytvárať ale vhodné je ich dopĺňať bežnou stravou alebo pomocou doplnkov, keďže aminokyseliny sa neukladajú do zásob.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

pat-suplementov-pre-rychly-narast-svalovej-hmotyPäť suplementov pre rýchly nárast svalovej hmoty kolko-proteinov-by-ste-mali-denne-vypitKoľko proteínov by ste mali denne vypiť? tie-najlepsie-suplementy-pre-regeneraciu-svalovTie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalovdoplnky-vyzivy-vs-anabolicke-steroidyDoplnky výživy vs. anabolické steroidytri-chyby-v-suplementacii-ktore-brzdia-vas-svalovy-rastTri chyby v suplementácii, ktoré brzdia váš svalový rast
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist