Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
Reklama
Tréning

Mýty o kardio tréningu, ktoré idú proti vám

ikonkaSnažíte sa schudnúť, a tak vyhľadávate rôzne rady. Niekedy však uposlúchnete tie, ktoré v skutočnosti idú proti vám. Nečudujte sa vtedy, že sa výsledky nedostavujú. V tomto článku vám prinášame niekoľko mýtov, ktoré treba ignorovať, ak chcete v lete odhaliť svoju novú postavu.

Niektoré z nasledujúcich tvrdení sú nepravdivé, iné majú čiastočne pravdu a iné vám zbytočne komplikujú život. Ktorým radám sa teda vyhnúť?

Na urýchlenie chudnutia vynechajte posilňovanie a sústreďte sa len na kardio tréning
Okrem toho, že by vás to rýchlo prestalo baviť, tak vynechávanie posilňovania na úkor kardia môže mať za dôsledok, že spálite vo všeobecnosti menej kalórií. Posilňovaním si totiž budujete svaly, ktoré zvyšujú metabolizmus a tým uľahčujú odbúravanie tukov. Čím viac svalov máte, tým vám to pôjde ľahšie. Navyše, aj pri samotnom posilňovaní spotrebovávate kalórie.

Ak chcete chudnúť, musíte zostať v zóne pálenia tukov
Mnoho ľudí si komplikuje život tým, že sa počas kardia snažia zostať v rozmedzí tepu srdca, ktoré sa nachádza v tzv. zóne chudnutia. Dôležité však je nekomplikovať si robotu a sústrediť sa na celkový výdaj energie. Navyše, čím je kardio intenzívnejšie, tým ich viac spálite. Predĺžite si aj obdobia, počas ktorého bude telo viac pracovať a tým spálite v priebehu dňa viac kalórií.

Vždy od seba oddeľte kardio a posilňovanie
Je dobré, ak od seba oddelíte kardio tréning a silový tréning. Podmienkou ale je, že oba sú veľmi intenzívne. Väčšinou však urobíte lepšie, ak ich odcvičíte pokope. A najlepšie je, ak ho absolvujete v strede silové tréningu. Výskum ukázal, že ľudia, ktorí v strede silového tréningu 20 minút šliapali na rotopede, spálili viac kalórií v hodinách po skončení tréningu ako tí, ktorí sa mu venovali pred alebo po posilňovaní.

Robte kardio pred silovým tréningom
Ak budete robiť intenzívnejšie kardio, nie je práve najlepší nápad ísť po ňom zdvíhať činky. Budete unavení a nezostane vám veľa energie na to, aby ste absolvovali efektívne silové cvičenie.

Kardio na lačno spáli viac kalórií
Behanie ráno nalačno pred raňajkami je preceňované a v skutočnosti sa počas neho nesiaha primárne na tukové zásoby. Počas môžete stratiť intenzitu pre nedostatok energie a vody, čo v konečnom zúčtovaní môže viesť k menšiemu kalorickému výdaju. Najlepšie je, keď hodinu pred kardiom niečo ľahšie skonzumujete. Ideálne aj s obsahom bielkovín. A nezabúdať na vodu.

Počas kardia by ste mali spáliť minimálne 500 kalórií
Trápiť sa na nejakom kardio stroji, aby ste dosiahli na nejaké magické číslo, je stratou času a energie. Ignorujte čísla na strojoch a sústreďte sa na intenzitu. Dokonca, ak budete pracovať tvrdšie, môže vás tréning trvať kratšie a spaľovanie tukov bude v konečnom dôsledku efektívnejšie.

Ak robíte viac kardia, nemusíte upravovať stravu
Mnoho ľudí preceňuje množstvo kalórií spálených pri kardio tréningu a na druhú stranu podceňuje množstvo kalórií prijatých stravou. Cvičenie samotné nie je dostatočne efektívne na pálenie tukov. Jedná štúdia dokonca ukázala, že priemerne obézny človek schudol len zhruba 2 kilogramy v priebehu ôsmich mesiacov, ak len cvičil. A to je veľmi málo.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

nemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímtajomstvo-2-az-5-sekund-ktore-vas-dovedie-k-vacsim-svalomTajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalombolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranenísest-cvikov-ktore-vam-garantovane-prinesu-nove-svalyŠesť cvikov, ktoré vám garantovane prinesú nové svaly
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist