Všetko o splite V. – Štvordňový tréningový split
Všetko o splite IV. - Trojdňový tréningový split
Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Reklama
Výživa

Je hladovanie zdravý spôsob chudnutia?

ikonkaŽiadne voľby, žiadne počítanie kalórií. Je to jednoduché – len prestanete jesť. Hladovky existujú od nepamäti a ľudia ich s cieľom schudnúť praktizujú dodnes. Je to však dobrá cesta za chudšou postavou? Je vôbec zdravá?

Nejedná celebrita preslávila rôzne diéty a zopár ich skúšalo aj hladovanie. Predovšetkým herečky ich využívajú, keď sa v priebehu krátkej doby chcú dostať do formy pre nový film. A očividne sa im to darí. Ako je to však pri bežných smrteľníkoch?

Ľudia si hladovanie za metódu chudnutia vyberajú preto, že pôsobí ako rýchla cesta za chudšou postavou. V skutočnosti však počiatočný efekt rýchlosti možno pripísať strate tekutín a nie tukových buniek. Potom však dochádza k jednému javu, ktorý by dokonca mohol spôsobiť, že vďaka hladovaniu priberiete.

Dlhším hladovaním totiž dôjde k spomaleniu metabolizmu, takže aj diéta, pri ktorej ste predtým svoju hmotnosť udržiavali, spôsobí, že kilá pôjdu pri jej obnovení opäť rýchlo hore. Ďalším mínusom sú negatívne vplyvy na vaše zdravie, hoci jeden až dva dni zdravým jedincom neublížia.

Potom je tu aj faktor hlavy. Svoju pozornosť totiž sústredíte na hladovanie a do zabudnutia putujú tie správne spôsoby udržateľného chudnutia – vhodne upravená strava, dostatok tekutín, pravidelné cvičenie a dostatok spánku.

A čo detoxikácia? Mnohí argumentujú, že pomáha telu a jej základom je predsa hladovka...

Nad týmto krútia vedci hlavami. Vo svete je detoxikácia hladovkou populárna, no v skutočnosti neexistuje žiaden dôkaz, že funguje tak, ako sa tvrdí. Telo sa zbavuje toxínov samo a hladovka nemá v tomto smere žiadne biologické opodstatnenie. Navyše, telo na svoju prirodzenú detoxikáciu potrebuje živiny, ktoré mu pri hladovke nedodávame.

Na záver možno skonštatovať, že hladovanie vás dokáže zbaviť veľmi rýchlo nejakých kilogramov hmotnosti, ale väčšinou pôjde o tekutiny. Dlhodobé hladovanie má viac rizík ako prospechov, a tak sa ho podstupovať naozaj neoplatí. Radšej sa zamerajte na vyladenie svojej diéty, tréningov a životného štýlu.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kulturisticke-jedla-ktore-by-ste-nemali-ignorovatKulturistické jedlá, ktoré by ste nemali ignorovaťsest-jedal-ktore-podporia-tvorbu-hormonu-nutneho-k-rastu-svalovŠesť jedál, ktoré podporia tvorbu hormónu nutného k rastu svalov objemovka-naturalneho-kulturistu-a-vyzivaObjemovka naturálneho kulturistu a výživa nasledky-neskoreho-vecerneho-jedeniaNásledky neskorého večerného jedeniarecept-salat-nicoiseRecept: Šalát Nicoise
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist