Reklama

Fitness diskusia

Problém: Spodné brucho

Tému založil: tina145 - 09.02.2016 - 12:28:25 hod.
Dobrý deň, viete mi poradiť? Cvičím 15rokov 3-4x do týždňa. Strava - fitnes - 5x denne. Mám problém so spodným bruchom. Mám ho veľké, vypuklé, nafúknuté, na rozdiel od vrchného - neestetické(ako štádium tehotenstva). Často ho cvičím aby sa zmenšilo, no nepomáha. Bola som aj na testoch, všetkých možných na intoleranciu na potraviny,gastro... Za chvíľu leto a ten istý problém v plavkách. Pýtala som sa aj trénerov vo fitku, ale nič nové som sa nedozvedela. Som z toho dosť nešťastná, prosím poradte. Ďakujem.

10.02.2016 - 10:17:24
Ja som mal ako mlady krasne tehlicky, ale teraz sa tiez nemozem zbavit toho spodneho brucha. Aj ked urobim do leta tehlicky, tie spodne uz nie su take ako za mlada a ta vrstva tam zostava. Mozno to bude vekom? Nie su uz mamicka?
 
10.02.2016 - 17:14:33
Ahoj, v tvojom prípade by ti mohol pomôcť cvik "stomach vacuum". V podstate to je dýchacie cvičenie, ktoré posilňuje priečne brušné svalstvo, teda tú časť brušného svalstva, ktorá je najhlbšie.

Je to veľmi nedocenený a neznámy cvik, ktorý ale prispieva k "plochému" bruchu, spevňuje stred tela, pomáha k lepšiemu držaniu tela a k lepšej ochrane orgánov (napr. je výborný ako prevencia pred pruhom).

Výhodou je, že ho môžeš vykonávať kdekoľvek a v rôznych polohách (v stoji, v sede, v ľahu na chrbte/bruchu, na kolenách). Jedno opakovanie vyzerá asi takto: nádych, úplný výdych ako sa len dá, vtiahnutie brucha smerom k chrbtici, vydržať približne 15-20 sekúnd a nádych. Zo začiatku to môže byť nepríjemné a kus bolieť, ale potom to už bude v pohode. Postupom času môžeš zvyšovať počet sekúnd. Stačí jedna séria denne s 3-5 opakovaniami, mne sa to robí najlepšie ráno na prázdny žalúdok.

Netreba hneď očakávať zázraky, ale výsledky by už mohlo byť vidieť po jednom mesiaci.



 
11.02.2016 - 10:16:56
Nečakala som že sa mi niekto ozve, ďakujem moc si to vážim.
snoopy - nie nie som mamina zatiaľ ale mám po 30ciatke.
peto10 - ďakujem, hneď som to vyskúšala, je to dosť ťažké, ale VÁŽIM si odpoveď a skúsim každú radu.
Myslíš že by to mohlo byť aj z toho že brucho cvičím veľa krát do týždňa, v podstate po každom tréningu?? Ja ho nemám tukové ale tvrdé ako kameň no vypuklé jak tehotná ... (
 
11.02.2016 - 19:22:13
Na to by ti mohlo pomoct to co pisal Peto.
 
11.02.2016 - 20:16:02
Neviem posúdiť, či to spôsobuje ich nadmerné cvičenie, keďže neviem, ako dlho más tento problém, ale nie je to veľmi pravdepodobné. Skôr by som to prisúdil genetike.

Každopádne cvičenie brucha po každom tréningu by som neodporúčal. Jednak ak cvičíš 4x do týždňa, tak nemajú dostatočný čas na regeneráciu a taktiež si môžeš vybudovať svalové imbalancie v oblasti panvy (posterior pelvic tilt).

Podľa mňa dva tréningy brucha týždenne sú úplne dostačujúce. Skús denne robiť ten cvik, čo som ti písal, žiadny iný cvik, ktorý by ti mohol ešte pomôcť ma nenapadá.
 
12.02.2016 - 16:28:46
Dakujem, skúšam ???? Snažím sa co najdlhšie vydržať ..
Tento týžden som uz sice dala 4treningy a Na konci každého brucho.. Tréning bez brucha mi príde neodcviceny a nedokonalý. Ale musím obmedziť, viem to, ja uz nemávam vobec svalovicu na ňom ako kedysi ked som sa ani zasmiať nevedela a to cvičím ci so závažím alebo mením vymýšľam nove cviky... Nic iba mi to spodné brucho vytŕča a vytŕča !!! ????
 
20.02.2016 - 15:15:27
Ahojte. Mám taký problém. Mám 15 a trápy ma moje brucho. Pred rokom a pol som si každý večer dávala 2 chleby s nuttelou a cez deň jedla hotcičo, veď deti sa stále niečim napchávajú. Neriešila som to, ale teraz to doľahlo. Nie je až také veľké, ale mňe dosť vadí. Začala som cvičiť podľa jednej modelky Victoria secret. Cvičím to už asi 6 týždňov, ale nevidím nijaké extra pokroky. Stravu som obmedzila. Na raňajky chlieb s maslom a čaj. Desiata rožok s maslom a šunkou a nejaká sladkosť(túto asi vyhodiť). Obed klasický, olovrant nejaký chclieb so syrom a večera opäť to, čo na obed. Samozrejme tekutiny nevynechávam tiež. A večer si dám ešte jablko s pomarančom. Ale to brucho je rovnako veľké, možno trošilinku menšie a obrysi brucha vidno vypracovanejšie. Už neviem čo mám robiť surfujem po nete kade-taďe. Našla som tipy na jedálniček. Ale mám v tom chaos. Mala by som vynechať sladké a dosadiť zeleninu a takéto veci ? .. Možno vám zniem naivne, ale dosť ma to trápy, pretože to dosť vidno, pretože mám chudú postavu. Nevedela som kam sa mám zveriť, snaď tu to je správne.
 
02.03.2016 - 11:48:05
Píšeš že máš 15 ?? prosím ťa koľko vážiš a meriaš...
v 15 rokoch som riešila prvé krámy, chlapcov a školu a nie čo budem jesť... Ešte máš čas.. orgány sú vo vývine a nie cvičiť podľa nejakej modelky. Chodte si zabehať so spolužiakmi, byť vonku, trošku aktivity a nie sedieť na nete a surfovať a jesť MC.
Keď budeš staršia, ozvi sa ja ti sľubujem že ti pomôžem, ak to ešte budeš potrebovať.
sorry že tak drsne ale žasnem nad týmto svetom...
 
06.03.2016 - 00:26:07
Ahoj Tina, napada mi v tvojom pripade jedna moznost, pises ze sa zdravo stravujes, vdaka tomu mas aj minimum tuku, to je v poriadku. Rozmyslam vsak, ci dovod preco ti brusko vytrca von nieje nahodou v tom, ze mas viacej vnutornych (visceralnych) tukov. To su tuky ktore obaluju vnutorne organy a ak ich je vela vytlacaju brucho von presne ako spominas. Strava je v tomto pripade najdolezitejsia, no neraz clovek robi v stravovani chyby o ktorych nevie a potom to ma tento nasledok. Aj rozne toxiny v tele ktore cez stravu prijimame mozu branit odburavaniu vnutorneho tuku a pritom toho vonkajsieho viditelneho mame minimum. Takze odporucam ti zajst za niekym kto vie premerat tvoje vnutorne tuky a budes vediet ci to je alebo nie je pricina a ak ano tak sa budes musiet pozriet lepsie na tvoje stravovanie. Mozes sa ozvat aj mne na juraj119@gmail.com a niekoho ti takeho odporucim ak budem poznat v tvojej blizkosti, musis byt ale trpezliva kym odpisem. Tak skus a uvidis . Drzim palce
 
06.03.2016 - 01:13:15
a este reakcia na Viki11.. ale skor nez prejdem k nej tak Tina, stravu je potrebne idealne riesit od detstva ak chces mat istotu, ze pre svoje zdravie aj liniu urobis to najlepsie a este idealnejsie je ked stravu riesia uz rodicia este len planovaneho dietata pretoze i tu platia geneticke predispozicie. V detstve sa telo vyvija, su to zaklady buduceho zivota a ked sa zaklady postavia zle, odrazi sa to v buducnosti na zdravi a stym je spojena aj linia a vonkajsi vyzor.
Takze pokial chce Viki riesit stravu uz v 15tich, robi vyborny krok do buducnosti
Viki, je fajn ze cvicis, ale v prvom rade zalezi na tvojej strave ako bude aj tvoje brusko vyzerat. Popisala si svoj bezny jedalnicek a musim povedat, ze velmi nespravny. Neda sa to sice popisat takto v jednej sprave ale skusim sa zakladne vyjadrit. Ranajky a desiata chlieb. Chlieb je biele pecivo, vyraba sa z bielej muky, ta sa vyraba napr. zo psenice, ktora je pri mleti zbavena otrob a preto zostava len rozomlete jadro bez zivin. Ma stredne vysoky glykemicky index a takmer ziadne nutricne hodnoty. Ranajky, najdolezitejsia strava dna a tymto telu nedodas ziadne vyzivne latky. Sladkosti, su rychle cukry, das ich do tela vela a telo sa zacne branit tym ze si ich ulozi vo forme tuku ako zasoby energie. Obed, pises klasiku, je to siroky pojem a predpokladam, ze zelenina tam nehra velku rolu. Vecera, jablko pomaranc. Tak prave to co si das na veceru by si si mala dat na ranajky, ovocie plne vitaminov, ktore telo najlepsie absorbuje medzi 7 a 9tou hodinou.
Takze, moje zakladne, ale naozaj zakladne rady: Rano zacni s poharom vody, za cely den vypi aspon 2 litre. Na ranajky si daj to jablko, pridaj nejake tie syry, tvaroh, nejaku tu zeleninu, kvalitny zdravy jogurt (tazko sa vybera, viem, ale mozes hladat informacie na googli), vajicko..moznosti je dost, najdes aj na nete..mozes kombinovat, mixovat a pod..chlieb obmedz co najviac..na desiatu si mozes dat ten pomaranc, alebo banan, pripadne kvalitny jogurt s malym obsahom sacharidov, pozor na jogurty na stihlu liniu, je to len reklamny tah, a ziadnu sladkost, radsej viac ovocia alebo nejake oriesky..obed ak mas v skole asi to velmi neovplyvnis ale skus si dat viac zeleniny k tomu co na obed dostanes..nezabudni aj na olovrant, mozes si dat zase nejake tie strukoviny, oriesky, ovocie..da sa rozne kombinovat ked sa chce a vecera by mala zase obsahovat vela roznorodej zeleniny, rybu alebo mensie mnozstvo kvalitneho masa, mozes vyskusat aj tofu miesto masa..hlavne by ta vecera teda nemala byt tucna, skor by mala obsahovat dostatok proteinov, minimum sacharidov a nejake tie dalsie nutricne hodnoty, telo ich potrebuje aj pocas spanku..ako vravim, cele stravovanie sa je na dlhu diskusiu a rady takze mas dve moznosti..nechat si poradit googlom a hladat informacie alebo vyuzit rady vyzivoveho poradcu, kludne mozes aj mne napisat na juraj119@gmail.com ale az ked budes mat tazsie otazky na ktore odpoved nenajdes v googli, ale samozrejme rad odpisem na hocico
 
07.03.2016 - 12:33:35
Duri - ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. čo sa týka merania tuku, mám ho profesionálne zmeraný, je ok, skôr by som mala pribrať, ako píšem cvičím fitness skoro 17 rokov, ale s týmto mám problém už dlhšie. Môžno zlým držaním tela, alebo zlou genetikou, uložením orgánov... netuším. Mám za sebou všetky testy, dokonca aj veľmi nepríjemné gastro vyšetrenia... tak neviem.
a čo sa týkalo tej 15tky Viki ... myslím že som jej napísala ok, a za tým si stojím. No to čo si jej tu ty rozpísal, tak to bola z väčšej miery strata tvojho času, a vydaná iniciatíva nikam. Ale verím v to že si to tu aspoň niekto prečíta a zoberie si z toho radu.
 
07.03.2016 - 19:57:29
Napadlo mi, ze by to mohlo byt aj zle ulozenie organov ale to som vylucil potom ako si pisala, ze si presla roznymi vysetreniami a predpokladal som, ze by Ti lekar nieco take povedal..nuz, ine mi momentalne nenapada..vyskusaj teda tie odporucane cviky ako spominal peto a ak Ti to pomoze, budem rad ak mi das vediet ...a co sa tyka tej straty casu, neboj, je to moj cas a ja viem ako ho mam travit
tak drzim palce
 
13.03.2017 - 14:06:47
To dychanie je dolezite pri cviceni !!!..hlavne brusne svalstvo treba natahovat bo vam padne.V súvislosti s tým, že brušné svaly stratili svoju lokomočnu funkciu, zaniká aj ich pôvodná segmentácia.....treba cvicit nie rychlo a dychat....ako bonus treba robit kratke intervalove behy...napr 10x100/ 5x200/ 15x50....anaerobne pasmo..aby ste to dosiahli treba zacat aspom 3mesiace nejake objemove behy aerobna kapacita aby ste dokazali vydrzat bezat na ¨80% svojho max ,hlavne treba po odbehnuti odpocinut- Interval zataze napr na 100m /25sk a interval odpocinku 1.30s...
 
Ak sa chcete zapojiť do diskusie, prosím prihláste sa alebo ak ešte nemáte vlastný úcet, zaregistrujte sa.
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Pridajte sa k nám:
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist