SlovakFitness.sk

Tréning 05. 03. 2018

Je bolesť svalov vizitkou dobrého tréningu?

ikonka
Mnoho ľudí si myslí, že svalovica hovorí o tom, ako dobre cvičili. Je to však tak aj v skutočnosti? Nie. Existuje veľa dôvodov, prečo vás bolia svaly, ale kvalitný tréning medzi ne skutočne nepatrí.

Bolesť svalov nie je spojená s tým, či bol váš tréning dobrý alebo zlý. Svalová bolesť iba hovorí, že počas cvičenia došlo k poškodeniu svalov. To však vychádza z niečoho úplne iného, ako ja kvalita tréningu.

Za poškodenie svalov môžu nové cviky v tréningu alebo zmenené premenné, ako sú počty sérií, opakovaní, zvýšenie váh na činkách či zvýšenie intenzity. Tiež na to vplýva medzera medzi tréningami. Ak cvičíte po týždennej alebo dlhšej prestávka, je pravdepodobné, že na druhý deň budete mať svalovicu.

Bolesť svalov môže naznačovať aj to, že svoje tréningy meníte až príliš často. Mnoho ľudí to robí cielene, aby zmiatli svaly tým, že telu nedajú šancu zvyknúť si na tréning.

Chronická bolesť svalov po cvičení by zase mohla naznačovať, že vynechávate dôležité prvky v potréningovej regenerácii. Pravdepodobnosť bolesti je vyššia, ak nemáte dostatok spánku, živín, vody alebo voľna medzi cvičením. Prípadne ignorujete zahrievanie a strečing.

Takáto chronická bolesť nie je vizitkou toho, že trénujete kvalitne a môže sa vypomstiť. Môže totiž viesť k chronickej únave či dokonca k zraneniu, ktoré by ohrozilo vašu ďalšiu tréningovú snahu.

Lepším spôsobom, ako pristupovať k tréningovým úspechom ako bolesť, je stanoviť si merateľné a reálne ciele. To, či sa k ním blížite, ukazuje kvalitu tréningu lepšie ako to, či na druhý deň máte problém vstať z postele. Jasne to ukazuje, čo robíte pokroky alebo nie. To vám svalová bolesť neukáže.

Čím ste v lepšej kondícii a pravidelne cvičte dlhšie, tým by ste mali pociťovať menej bolesti. A keď ju po tréningu nectite, nemusíte sa báť, že ste ho odflákli. Kvalitný tréning môžete absolvovať aj bez svalovice.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
6-tipov-ktore-vam-zvysia-efektivitu-treningu6 tipov, ktoré vám zvýšia efektivitu tréningutrening-ktorym-znicite-ramena-a-podporite-ich-dalsi-rastTréning, ktorým zničíte ramená a podporíte ich ďalší rastco-je-aktivna-regeneracia-a-preco-je-dolezitaČo je aktívna regenerácia a prečo je dôležitá? doska-plank-styri-pozitiva-z-kazdodenneho-cviceniaDoska (plank) – štyri pozitíva z každodenného cvičenia ako-z-vas-posilnovanie-urobi-lepsieho-cyklistuAko z vás posilňovanie urobí lepšieho cyklistu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist