SlovakFitness.sk

Výživa 06. 03. 2018

Päť jedál, ktoré sú skutočne návykové

ikonka
Poznáte to, idete si dať len jeden kúsok sušienky a nakoniec ich zjete tucet. Chcete sa strániť hranoliek, ale nakoniec neodoláte. Nie je to jednoduché. Nie je, pretože ide o skutočne návykové jedlá.

Nasledujúcich päť jedál u ľudí spôsobuje podobnú závislosť ako drogy. Väčšinou za to môže vysoký obsah cukrov, ale aj obsah sodíka či nezdravých tukov.

1. Sušienky
Sušienky obsahujú veľa cukrov a tukov. A práve táto kombinácia si vás dokáže získať a to nie v pozitívnom zmysle slova. Vysoko spracované jedlá, ako sú aj cookies, vykazujú podobnosti s drogami. Už preto viete, prečo im počas sledovania televízie tak ťažko odolávate.

2. Pizza
Zjesť bez následkov jednu sušienku je ťažké, ale skúste zjesť len jeden plátok pizze. Tá, rovnako ako chipsy, stimuluje hormóny potešenia, ktoré spôsobia, že si telo žiada viac a viac. Prítomná soľ zase podporuje sama o sebe chuť do jedla, čo vedie k prejedaniu. Pizza obsahuje aj cukry a tuky.

3. Sladké cukríky
Výskumy dokázali, že jedlá s vysokým obsahom cukrov stimulujú mozog podobne ako drogy. Cukríky sú obľúbené a návykové. Ich väčším problémom však je, že zvyšujú závislosť tela na cukroch. Keď ich budete prijímať menej, ako si telo zvykne, pocítite to. Budú viesť aj k problémom s energiou, narušenie spánku či priberaniu.

4. Hranolky
Hranolky, či už z bielych alebo sladkých zemiakov, sú jedlom, ktorého príjem sa ťažko obmedzuje. Neustále vám chutia viac a viac. Je preto lepšie ich nejesť vôbec, ako si dať len trochu. Potom totiž nastúpia do akcie chúťky, ktoré sa ťažko kontrolujú.

5. Karamelová zmrzlina
Zmrzlina obsahuje veľa tukov, ale aj cukru a dokonca sodíka. Telo si zvykne na príjem vysokého množstva cukru, a tak, keď ho prijímate menej, pýta si viac. Nahraďte zmrzlinu mliečnym kokteilom s nízkym obsahom cukru a uistite sa, že obsahuje dostatok bielkovín a zdravých tukov.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
preco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-schudnut-alebo-si-dodat-energiuČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete schudnúť alebo si dodať energiu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist