SlovakFitness.sk

Tréning 07. 06. 2018

CrossFit a jeho skryté tajomstvo

ikonka
CrossFit vám pomôže budovať kondíciu a estetickejšie telo. Opýtajte sa však jeho prívržencov, čo majú na ňom najradšej okrem toho a určite vám významná časť povie, že tú komunitnú atmosféru.

Vyznávači tohto štýlu cvičenia patria do skupiny ľudí, ktorí sa snažia dosiahnuť určitý cieľ rovnakou cestou, ktorá nie je práve najľahšia. Spájajú ich spoločné trápenia. Toto sociálne zblíženie je pritom základom mimoriadne životnej skúsenosti.

Amerických vedcov z Univerzity Nového Anglicka zaujímalo, či má cvičenie CrossFitu v špecializovanej telocvični, v ktorej sa stretávala za rovnakým účelom malá či väčšia skupina cvičencov, lepší vplyv na kvalitu života, ako cvičenie osamote alebo len s jedným či dvoma tréningovými partnermi.

Štúdia zahŕňala 69 študentov medicíny, ktorí boli v strese a napätí, čo viedlo vo všeobecnosti k dosť nízkym hodnoteniam v troch veličinách – mentálnom, fyzickom a emocionálnom zdraví.

Účastníci štúdie si následne mohli vybrať, či sa pripoja k skupine vykonávajúcej cvičenie štýlom CrossFit alebo budú posilňovať sami, prípadne s nanajvýš dvoma tréningovými partnermi. Cvičeniu sa mali venovať 12 týždňov a existovala aj kontrolná skupina, ktorá necvičila vôbec. Každé štyri týždne sa robili testy.

Cvičenci v prvej skupine si nakoniec zlepšili všetky tri faktory – mentálne zdravie o 12,6 percenta, fyzické o 24,8 percenta a emocionálne o 26 percent. Celkovo si znížili stres o 26,2 percenta.

Tieto výsledky sú skvelé, ale zaujímavé to je až pri porovnaní so subjektmi, ktoré trénovali prevažne individuálne. Tie nezaznamenali žiaden významný pokrok s výnimkou 11-percentného nárastu mentálneho zdravia.

Zaujímavé tiež bolo porovnanie fyzického zdravia. Prvá skupina cvičila len 30 minút denne, konvenčná až 60 minút. Napriek tomu tá druhá nezaznamenala významné zlepšenie fyzického zdravia.

Čo to znamená pre vás? V prvom rade to vysvetľuje, prečo je cvičenie ako CrossFit také lákavé pre mnoho ľudí. Sú vďaka nemu v lepšej kondícii a aj sa lepšie cítia. A ak patríte medzi ľudí, u ktorých je stres faktorom, mali by ste zvážiť, či sa nedáte na skupinové CrossFit cvičenie.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
trening-celeho-tela-nie-je-len-pre-zaciatocnikovTréning celého tela nie je len pre začiatočníkovako-ovplyvnuje-tuk-trening-a-fyzicku-aktivituAko ovplyvňuje tuk tréning a fyzickú aktivitu?ako-si-lahko-pridat-kardio-trening-do-vasho-zivotaAko si ľahko pridať kardio tréning do vášho života? kedy-cvicite-az-prilis-vela-a-ako-dlho-je-spravne-cvicitKedy cvičíte až príliš veľa a ako dlho je správne cvičiť? styri-treningy-pod-15-minutŠtyri tréningy pod 15 minút
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist