SlovakFitness.sk

Pre ženy 30. 06. 2018

Ženy, nedostatok vitamínu D a chudnutie

ikonka
Vitamín D je známy ako „slnečný vitamín“. Je tomu tak preto, že hoci sa dá získať aj zo stravy, prirodzené slnečné žiarenie je pre ľudské telo jeho hlavným zdrojom. Aký vplyv má jeho nedostatok na ženy, ktoré sa snažia schudnúť?

Dostatočná hladina tohto vitamínu zohráva kľúčovú úlohu v mnohých fyziologických funkciách, ako je udržiavanie vápnikovej homeostázy či metabolizmu kostí. Receptory vitamínu D sú prítomné vo viac ako 30 typoch buniek, ktoré majú pozitívny vplyv na prevenciu proti rakovine či cukrovke, posilňovanie srdcovocievneho zdravia, znižovanie zápalových procesov a aj podporovanie chudnutia.

Pri regulovaní hmotnosti pracujú spolu vitamín D a hormón leptín, ktorý produkujú tukové bunky a ktorý posiela signál do mozgu, že je osoba nasýtená a že už nepotrebuje prijímať ďalšiu potravu. Na udržanie hladiny leptínu je pritom vitamín D nevyhnutný.

Z toho jasne vyplýva, že ak žena nezískava dostatok vitamínu D, nebude leptín vysielať signály efektívne, čo bude viesť k tomu, že sa zvýši riziko prejedania a teda sa aj skomplikuje snaha o chudnutie.

Na to, aby bola udržaná dostatočná hladina leptínu, je potrebné udržať hladinu vitamínu D nad 30 ng/ml. Či ho máte dostatok, zistíte len tým, že si u doktora necháte vziať krv, z ktorej sa dá hladina tohto vitamínu vyčítať. Ak je zistený nedostatok, dochádza ku krokom, ktoré hladinu zvýšia.

Pohodlným riešením sú doplnky výživy. Prospešnejším je pobyt na slnku – prechádzky popoludní prospejú aj vašej snahe schudnúť. Ďalej môžete vitamín D prijímať aj z niektorých jedál. Dobrými zdrojmi sú treščia pečeň, vaječné žĺtka či tučné ryby (losos, tuniak, sardinky, makrely).

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ako-cvicit-jogu-zaklady-pre-zaciatocnickyAko cvičiť jogu - základy pre začiatočníčky damy-zoznamte-sa-s-kettlebellDámy, zoznámte sa s kettlebell skvely-cvik-na-brucho-ktory-by-mala-vyskusat-kazda-zenaSkvelý cvik na brucho, ktorý by mala vyskúšať každá žena chudnite-a-budujte-silu-stvortyzdnovy-treningovy-plan-pre-zenyChudnite a budujte silu: Štvortýždňový tréningový plán pre ženyako-chudnut-pocas-robenia-kazdodennych-cinnostiAko chudnúť počas robenia každodenných činností?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist