SlovakFitness.sk

Výživa 28. 09. 2018

Dodávate si energiu kávou? Tieto triky vám pomôžu

ikonka
Káva obsahuje kofeín a kofeín u vás dokáže zvýšiť energiu a koncentráciu. Preto je káva tak populárnym nápojom u množstva ľudí. Aj vy patríte medzi tých, ktorí si ňou dodávajú energiu? Potom máme pre vás tipy, ktoré vám pomôžu postúpiť na vyšší level.

Kávu by ste si mali dať optimálne ešte doobeda. A ak máte dostatočne kvalitný spánok, hneď po zobudení by nebol najlepší čas. Vtedy môžete ťažiť z toho, že je telo po spánku svieže. Po pár hodinách však vaša energia začne klesať a vtedy môžete využiť silu kofeínu. Týchto päť tipov váš rituál s kávou ešte vyšperkuje:

1. Pridajte si do kávy proteín
Pokiaľ si nedávate do kávy mlieko, nezískate z nej žiadne bielkoviny. Ak si kávu dávate ráno po rýchlych ovsených vločkách, ktoré tiež nemajú veľa bielkovín, skúste do kávy primiešať proteínový prášok (15 až 20 gramov bielkovín). Získate dostatok bielkovín, vydržíte dlhšie sýti a nedôjde k takému dramatickému energetickému pádu.

2. Po káve si zdriemnite
Ak chcete mať ešte viac energie, skúste si po vypití kávy na 20 minút zdriemnuť. Jedna štúdia ukázala, že jedinci, ktorí si po káve na 20 minút zdriemli, mali vyššiu hladinu energie dlhší čas ako tí, ktorí vypili len kávu. Odporúča sa 200 až 250 mg kofeínu nasledovaných 15-20 minútami zdriemnutia.

3. Po káve si zacvičte
Kávu môžete využiť ako predtréningový stimulant. Bude sa vám vďaka nej cvičiť lepšie. Cvičenie (nie vytrvalostné a vysoko intenzívne) navyše tiež dodá vášmu telu energiu a koncentráciu, takže to využijete aj v ďalšej práci. Najlepšie je cvičiť tak hodinu po káve, takže aj tú hodinu ešte môžete využiť na nejakú užitočnú prácu.

4. Pitie kávy poobede si časovo optimalizujte
Niekedy sa nevyhnete ani poobednej šálke kávy. Ako ju však vypiť bez toho, aby vplývala negatívne na váš spánok? Musíte sa uistiť, že ju nevypijete menej ako šesť hodín pred spánkom. Najlepšie je vypiť ju okolo jednej až tretej hodiny.

5. Dodajte energiu aj svojmu zovňajšku
Keď dopijete kávu, dajte si stranou kávovú usadeninu, počkajte kým vychladne a využite ju, aby ste nabudili energiou aj vzhľad vašej tváre. Ľahnite si, dajte si usadeninu na spodné viečka a vydržte 5-10 minút. Kofeín pomôže znížiť opuch, spevní pokožku a nebudete sa len cítiť, ale budete aj vyzerať plní energie.

zdroj: DailyBurn

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
najvacsie-chyby-ktore-robite-pri-konzumacii-bielkovinNajväčšie chyby, ktoré robíte pri konzumácii bielkovínodpovede-na-interesantne-otazky-tykajuce-sa-jablk-a-ich-ucinkovOdpovede na interesantné otázky týkajúce sa jabĺk a ich účinkov ako-sa-vratit-na-spravnu-kolaj-po-dni-podvadzaniaAko sa vrátiť na správnu koľaj po dni podvádzania?ako-pit-citronovu-vodu-pre-maximalne-prospesne-ucinkyAko piť citrónovú vodu pre maximálne prospešné účinky? najlepsie-zdroje-bielkovin-okrem-hydinyNajlepšie zdroje bielkovín okrem hydiny
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist