SlovakFitness.sk

Pre ženy 27. 10. 2018

Doprajte si perfektný kúpeľ po tréningu

ikonka
Teplý kúpeľ patrí medzi tie najpríjemnejšie veci, ktoré môže žena urobiť po dobrom tréningu. Je perfektný, pretože podporuje regeneráciu, relaxáciu a starostlivosť o samu seba. Dvakrát príjemný je po cvičení alebo športovaní v zime, ale poteší počas celého roka.

Cvičenie vaše telo dostáva pod fyzický stres a stimuluje nie len svaly, ale aj nervový systém. Je preto dôležité ho po docvičení znova upokojiť. A v tomto vám dokáže pomôcť aj kúpeľ, či už ho absolvujete hneď po cvičení alebo o pár hodín neskôr.

Aby bol váš kúpeľ perfektný, môžete využiť niekoľko tipov:

1. Vodu udržujte teplú, nie však veľmi horúcu
Svaly sa zotavujú lepšie, keď sú po náročnom tréningu v teplom prostredí a neschladzujú sa. Teplý kúpeľ im pomáha zregenerovať sa a efektívnejšie zaceľovať mikro poškodenia. Svaly sa uvoľňujú. Problémom však je, že mnoho ľudí to s teplotou vody preháňa, čo vás nemusí uvoľniť. Stačí, ak ste 20 minút vo vode s teplotou len 36 stupňov Celzia.

2. Využite soľ Epsom
Epsomská soľ v skutočnosti nie je soľou, ale zmesou minerálov (najmä horčíka), ktoré zohrávajú dôležitú úlohu vo funkciách svalov, nervov či srdca. Pri jej využití v kúpeli sa do tela dostávajú cez kožu, čím preskakujú tráviaci systém a absorbujú sa rýchlejšie. Samotný horčík pomáha so zápalmi, boľavými svalmi a zotavovaním.

3. Levanduľa pomôže
Výskumy ukázali, že vôňa levandule dokáže upokojovať centrálny nervový systém, znižuje pocity stresu a napätia – to je ideálne pre zotavenie tela i mysle po námahe. V tomto prípade pomôžu aj sviečky s levanduľovou arómou.

4. Použite penu do kúpeľa
Pena do kúpeľa nie je len zábavným spestrením pre deti, ale hodí sa aj pre tých, ktorí práve docvičili. Jej funkciou v tomto prípade je však skôr izolovanie vody od okolitého prostredia, vďaka čomu bude voda o čosi dlhšie teplejšia. Navyše, niektorých ľudí dokáže duševne upokojiť.

5. Vytvorte si príjemné prostredie
Keď sa chcete upokojiť a uvoľniť, môžete si kúpeľ vylepšiť tým, že si zapnete príjemnú relaxačnú hudbu, osvetlenie stlmíte, prípadne použijete sviečky. Ponorte sa do vody a nechajte sa unášať pokojom.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
osem-tipov-ako-vybudovat-lepsi-zadokOsem tipov, ako vybudovať lepší zadok hlupe-zranenia-ktorym-by-sa-mohla-kazda-zena-vyhnutHlúpe zranenia, ktorým by sa mohla každá žena vyhnúťprinesie-vam-plasticka-operacia-skutocne-vysnivany-zadokPrinesie vám plastická operácia skutočne vysnívaný zadok? ako-precvicuje-svoje-nohy-on-line-hviezda-valentina-lequeuxAko precvičuje svoje nohy on-line hviezda Valentina Lequeux?zeny-a-rozvetvene-aminokyseliny-bcaaŽeny a rozvetvené aminokyseliny BCAA
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist