SlovakFitness.sk

Suplementy 02. 01. 2019

Najlepšie doplnky výživy podporujúce dobrý spánok

ikonka
Nedostatok spánku je spojený so zvýšeným rizikom obezity, cukrovky, zápalov, starnutia, srdcovocievnych ochorení či depresie. S týmto problémom vo svojom živote bojuje množstvo ľudí. Pomocníkmi v tomto boji sú aj doplnky výživy.

Chronický nedostatok spánku predstavuje začarovaný kolobeh, keď ani únava z nevyspatia nedokáže spôsobiť, aby ste zaspali rýchlejšie. Najlepšie je sa v tomto prípade obrátiť na odborníkov a urobiť zmeny vo svojom životnom štýle – vyhýbať sa kofeínu a alkoholu, modrému svetlu či prejedaniu pred spaním, udržovať si ideálne prostredie v spálni a podobne.

Pomôcť v tomto boji vám však môžu aj nasledujúce suplementy:

1. Melatonín
Bežne sa využíva pri pásmovej chorobe alebo u ľudí, ktorí pracujú na nočných zmenách. Samozrejme, využíva sa aj na liečbu nespavosti a dokonca je podľa výskumov efektívny pri snahe zvýšiť koncentráciu u ľudí s poruchou sústredenia sa. Najlepšie sa zužitkuje v tekutej forme alebo vo forme tabliet na cmúľanie.

2. Magnézium
Je známe, že horčík má upokojujúci vplyv na nervový systém, a keďže potlačuje aj stresový hormón kortizol, tak pomáha zlepšovať spánok. V kombinácii s vápnikom tiež pomáha k uvoľneniu svalov. Často je aj súčasťou komplexných doplnkov výživy na podporu zaspávania.

3. L-Theanin
Táto látka sa nachádza v zelenom čaji a má upokojujúci vplyv na mozog. K nemu sa krvou dostáva veľmi rýchlo a vplýva na hladinu aminokyselín, vďaka čomu ovplyvňuje serotonín a iné neurotransmiteri, ktorých nedostatok vedie k depresii či poruchám spánku.

4. 5-HTP
5-hydroxytryptophan, v skratke 5-HTP, je známy aj ako antistresová formula. Človeka upokojuje a pomáha mu zaspať vďaka tomu, že stimuluje tvorbu serotonínu. V prvom rade sa využíva na liečbu depresií a iných mentálnych porúch, no účinkuje aj pri liečbe nespavosti.

5. Extrakty z rastlín
Na trhu existujú doplnky výživy, ktoré tvoria extrakty z rôznych rastlín a ktoré sa hodia aj pre deti. Ide napríklad o extrakty valeriány lekárskej, chmeľu, medovky, mučenky, kocúrnika a podobne. Ide o doplnky výživy, ktoré sú bezpečné a nenávykové.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
mate-po-styridsiatke-toto-su-suplementy-pre-vasMáte po štyridsiatke? Toto sú suplementy pre vásznaky-toho-ze-uzivate-az-prilis-vela-probiotikZnaky toho, že užívate až príliš veľa probiotíkpat-doplnkov-vyzivy-ktore-vam-po-treningu-podporia-regeneraciuPäť doplnkov výživy, ktoré vám po tréningu podporia regeneráciu co-sa-stane-ked-budete-uzivat-denne-kolagenČo sa stane, keď budete užívať denne kolagén? ako-vam-aminokyseliny-pomahaju-budovat-a-uchovavat-siluAko vám aminokyseliny pomáhajú budovať a uchovávať silu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist