SlovakFitness.sk

Tréning 07. 03. 2019

Akým cvičením spálite podľa vedcov najviac kalórií?

ikonka
Váš čas je obmedzený, preto nie je výnimočné pýtať sa otázky, ako sú napríklad: Aké cvičenie spáli kalórie najefektívnejšie? Akým spálime najviac kalórií? Na tieto otázky sa pozreli aj vedci, ktorí nám svojimi závermi aj pomôžu.

Vedci z rôznych univerzít v Spojených štátoch amerických sa pozreli na to, koľko energie ľudia vyčerpajú počas rozličných druhov cvičenia a na základe toho určili, ktoré cvičenie povedie k najefektívnejšiemu spaľovaniu nadbytočných tukov.

Dr. Tim Church zo Štátnej univerzity v Louisiane tvrdí, že najviac energie telo spotrebuje pri cvičení, do ktorého je zapojených čo možno najviac svalov a ktorého intenzita je vysoká natoľko, že tieto svaly sú tlačené k svojím limitom. Chcete preto cvičiť vo veľkej intenzite a zahŕňať pritom do cvičenia hornú i spodnú časť tela.

Možno by ste preto očakávali, že by bolo vhodné venovať svoj drahocenný čas tréningom založených na CrossFite alebo tabate, pri ktorej cvičíte intervalovo s využitím vysoko intenzívnych intervalov cvičenia. A mali by ste pravdu.

Výskumníci sa zamerali na vplyv CrossFitu. Tréning pozostával zo sérií zhybov, kľukov a drepov, ktorých sa cvičenec snažil urobiť čo najviac za 20 minút. Spálil pritom v priemere 260 kalórií, čiže 13 za minútu.

V minulosti sa podobne skúmali aj efekty tabaty, pri ktorej niektoré štúdie preukázali, že počas štvorminútového cvičenia spáli až 14,5 kalórie za minútu, teda ak sme cvičili 20 minút, išlo by o 280 kalórií.

John Porcari z Univerzity vo Wisconsine však podotýka, že pri cvičení tabaty sa môže spáliť aj viac kalórií. Závisí to od výberu cvikov a cvičebného nasadenia. V jeho štúdii niektorí cvičenci vedeli spáliť 360 kalórií za 20 minút, resp. 18 za minútu.

Vedci zo Štátnej univerzity v Colorade zase študovali aj efekt intenzívneho cvičenia na spaľovanie kalórií po docvičení. Zistili, že k nemu skutočne dochádza, ale trvá len pár hodín a ide len o malú časť kalórií, ktoré človek spáli samotným cvičením. Ale aj to je nejaké plus na stranu tabaty či CrossFitu.

Vedci z Univerzity Nového Mexika však zistili, že nie len intenzita, ale aj dĺžka tréningu majú vplyv na zvýšené pálenie kalórií po docvičení. Pre mnohých ľudí je takýmto cvičením aj beh alebo rýchle bicyklovanie.

Doktor Church na záver tvrdí, že najlepším tréningom pre tých, čo chcú chudnúť, je také, pri ktorom vydržíte dlhodobo a ktoré budete robiť pravidelne. Ak totiž svoju snahu založíte na intenzívnom cvičení a nebudete sa ho držať, nebude vám až na taký prospech.

Zdroj: Time

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
mali-by-ste-robit-strecing-pred-treningom-alebo-nieMali by ste robiť strečing pred tréningom alebo nie? chcete-silnejsie-stehna-tieto-tipy-vam-pomozuChcete silnejšie stehná? Tieto tipy vám pomôžunajtazsie-cviky-na-nohy-pre-muzov-klasicke-drepy-medzi-nimi-nie-suNajťažšie cviky na nohy pre mužov. Klasické drepy medzi nimi nie sú sest-mytov-o-posilnovani-ktorym-musite-prestat-veritŠesť mýtov o posilňovaní, ktorým musíte prestať veriťtreningovy-vek-a-tip-ktory-mnoho-ludi-ignorujeTréningový vek a tip, ktorý mnoho ľudí ignoruje
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist