SlovakFitness.sk

Výživa 02. 04. 2019

Šesť jedál, ktoré vám pomôžu predĺžiť život

ikonka
Chcete žiť dlhšie? Potom isto viete, že na to má vplyv váš životný štýl. Máte sa dostatočne často hýbať, máte trénovať svoju myseľ a tiež sa správne stravovať. A práve pri tej strave sa teraz pozastavíme.

Toto sú druhy jedál, ktoré vám pomáhajú predlžovať život:

1. Bobuľovité ovocie
Tieto druhy ovocia poskytujú množstvo cenných antioxidantov a vlákninu, ktoré prispievajú k predlžovaniu života a taktiež udržujú v dobrom stave váš mozog. Sú navyše chutné a dajú sa zamraziť na neskôr.

2. Listová zelenina
Naša strava by mala byť plná zeleniny. Každý druh nám môže dať niečo pozitívne. Užitočné sú paradajky, mrkva, baklažán, ale najmä listová zelenina poskytuje z hľadiska predlžovania života najviac účinných látok. Najlepšie je naučiť sa jedávať na večeru šaláty a pridávať zeleninu aj k obedu ako prílohu.

3. Tučné ryby
Obsahujú zdraviu prospešné omega-3 mastné kyseliny, ktoré znižujú riziko predčasného úmrtia o 27 % a znižujú riziko úmrtia následkom srdcovocievnej poruchy dokonca až o 35 %. Preto sa odporúča aspoň dvakrát do týždňa jesť tučné ryby ako sú losos, sardinky či makrely.

4. Orechy a semená
Niekoľko výskumov prišlo na to, že ľudia s pravidelným príjmom orechov žijú dlhšie a zdravšie. Semená sú tiež spájané s predlžovaním života a znižujú riziko srdcových chorôb a cukrovky.

5. Fazuľa
Bez rozdielu toho, ši ide o čiernu, červenú alebo bielu, fazuľa by mala mať svoje miesto vo vašej strave, pretože zlepšuje zdravie tráviaceho systému, znižuje cholesterol, znižuje riziko srdcovocievnych ochorení a aj niektorých druhov rakoviny.

6. Čaj a káva
Nejde síce o jedlo, ale ak chcete niečo tekuté, vsaďte na zelený čaj. Hľadáte niečo, čo vám dodá energiu rýchlejšie? Potom je tu káva, ktorá má tiež pozitívny vplyv na predlžovanie života. Oba nápoje obsahujú veľa užitočných antioxidantov.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
sedem-jedal-ktore-potencialne-zvysuju-riziko-rakovinySedem jedál, ktoré potenciálne zvyšujú riziko rakovinytri-zvyky-ktore-vam-pomozu-udrzat-si-vyrysovane-teloTri zvyky, ktoré vám pomôžu udržať si vyrysované telosacharidy-na-veceru-mozno-to-nie-je-az-taky-zly-napadSacharidy na večeru? Možno to nie je až taký zlý nápad ako-znizit-chut-na-nezdrave-jedlo-par-lahkymi-krokmiAko znížiť chuť na nezdravé jedlo pár ľahkými krokmi? mali-by-sme-prestat-jest-cukor-ak-chceme-schudnutMali by sme prestať jesť cukor, ak chceme schudnúť?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist