SlovakFitness.sk

Tréning 05. 07. 2018

Tréning lýtok - ako na to?

ikonka
Kým predlaktia bývajú tou najpodceňovanejšou svalovou skupinou v hornej časti tela, v tej spodnej sa podobné prehliadanie venuje lýtkam. Každý, kto to s posilňovaním myslí vážne, však vie, že tréning lýtok je neodmysliteľnou súčasťou celkového tréningového plánu.

Lýtka sú menšou svalovou skupinou, ale predsa pracujú tvrdo a dosť často. Aj z tohto dôvodu ich je náročnejšie precvičovať a jedinci, ktorí sa netešia správnej genetike a chceli by stav svojich lýtok zlepšiť, musia pracovať sústredene, efektívne a s veľkou trpezlivosťou.

Akú stratégiu zvoliť k ich tréningu tak, aby vaše nohy nevyzerali ako nohy kuraťa? V prvom rade treba spomenúť, že lýtka pracujú vždy, keď chodíte, bežíte, robíte drepy, skáčete a podobne. Skrátka, bežne vykonajú veľa práce a sú na ne zvyknuté. Preto aj tí, ktorí ich cvičia v jednom tréningu spolu s nohami, nemusia vidieť želané výsledky. Lýtka treba totiž precvičovať aspoň dvakrát, ideálne trikrát týždenne (nikdy nie dva dni po sebe).

Nie je tréning ako tréning. Niekto urobí pár opakovaní, pár sérií a skončí. Mnohí sa boja svalovej bolesti lýtok po tréningu a tak ich dostatočne nezaťažia. A to je kľúčové. Už počas ich tréningu musíte cítiť pálenie. Musíte sa na ich tréning sústrediť, no nemusíte ich trénovať hodinu. Postačí 15 minút.

Musíte však do každého opakovania dať maximum, pretože ak lýtka necvičíte v plnom rozsahu pohybu, strácate len čas. V spodnej pozícii musíte cítiť natiahnutia svalu a vo vrchnej poriadnu kontrakciu. Série by mali zahŕňať väčší počet opakovaní a prestávky medzi nimi by nemali presiahnuť hranicu 60 sekúnd.

Náš tréningový program je zostavený tak, aby ste ho mohli robiť aj doma. Od pokročilého stupňa sa pri výponoch v stoji snažte každou sériou meniť postavenie nôh – v prvej palce ukazujú vpred, v druhej k sebe a v tretej od seba.

Tréning lýtok - začiatočník
Cvik Série Opakovania
Výpony v stoji 2 15
Výpony v sede 2 15


Tréning lýtok - pokročilý
Cvik Série Opakovania
Výpony v stoji 3 15
Výpony v sede 3 15
Oslie výpony*   50


Tréning lýtok - skúsený
Cvik Série Opakovania
Výpony v sede 3 15
Výpony v stoji** 3 30
Oslie výpony 3 12-15


* - s relatívne ľahkou váhou sa snažíme dosiahnuť 50 opakovaní v čo najmenšom počte sérií
** - bude sa jednať o zhadzované série - začnite s váhou pre 15 opakovaní a v momente zlyhania ju znížte. Ak zlyháte aj potom, opäť váhu znížte. Takýmto princípom cvičte až pokým nebude vykonaných 30 opakovaní.


Článok bol pôvodne vydaný: 12.9.2013.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
upazovanie-s-jednoruckami-preco-a-ako-robit-tento-cvikUpažovanie s jednoručkami – prečo a ako robiť tento cvik? desat-strategii-budovania-sily-ktore-nikdy-nezostarnuDesať stratégií budovania sily, ktoré nikdy nezostarnú10-tyzdnov-ktore-vam-prinesu-svalovu-hmotu-i-silu10 týždňov, ktoré vám prinesú svalovú hmotu i silu ako-sa-zotavit-z-treningu-efektivnejsieAko sa zotaviť z tréningu efektívnejšie? byt-v-pozicii-dosky-viac-ako-10-sekund-by-mohlo-byt-zbytocneByť v pozícii dosky viac ako 10 sekúnd by mohlo byť zbytočné
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist