SlovakFitness.sk

Suplementy 04. 07. 2018

Všetko o dávkovaní kreatínu

ikonka
Kreatín je jedným z najpopulárnejších doplnkov výživy a my už sme o ňom toho napísali dosť. Dnes sa pozrieme na všetko, čo sa spája s jeho dávkovaním. Bez ohľadu na to, aký kreatín si vyberiete, využite nasledujúce postupy na to, aby ste z neho dostali čo najviac.

Viac vody prospeje

V prvom rade je pri užívaní kreatínu dôležité zvýšiť príjem vody. Treba jej piť veľa, minimálny dostatočný príjem v mililitroch získate, keď hmotnosť tela v kilogramoch vynásobíte číslom 30. Ak teda vážite 100 kilogramov, mali by ste denne vypiť minimálne 3 litre (30000 ml) vody. Kreatín vodu využíva aj na „nafuknutie“ svalov. Keď jej budete prijímať dostatok, využije ich kapacitu naplno a opticky ich viac zväčší.

Teplejšia voda zaručí lepšiu rozpustnosť

Najlepšie je kreatín zmiešať vo vlažnej až teplej vode, kde sa zlepšuje jeho rozpustnosť. Nič nepokazíte ani vtedy, ak ho zmiešate s proteínovým nápojom, džúsom či čajom bez obsahu kofeínu. Najlepšie je pripraviť si ho priamo pred samotným konzumovaním a nie dopredu.

Veľkosť a frekvencia dávok

Hoci účinná dávka sú už tri gramy, zaužívané je dávkovať kreatín v piatich až desiatich gramoch denne. Takto môžete postupovať od začiatku. Ideálne je užiť päť gramov pred tréningom a päť po tréningu. Postupne sa dostavia aj výsledky.

Ak nie ste až takí trpezliví a chceli by ste výsledky kreatínu vidieť čo najskôr, je potrebné urobiť päťdňovú nasycovaciu fázu, počas ktorej budete brať odporúčanú dávku štyri až päťkrát denne spolu s jedlom. Zahŕňa to aj čas pres a po tréningu. Po týchto piatich dňoch potom pokračujte v normálnom dávkovaní.

Tréningové vs. netréningové dni

V tréningové dni maximalizujete výsledky tak, že kreatín budete užívať pred a po tréningu spolu s vašimi predtréningovými a potréningovými nápojmi. V netréningové dni stačí jesť jednu dávku a to spolu s jedlom. Ak jeden deň vynecháte, nič sa nedeje, pretože to nie je dostatočná doba na to, aby to niečo urobilo s úrovňou kreatínu už v nasýtených svaloch.

Neviete ktorú formu zvoliť?

Ak sa chcete rozhodnúť, ktorú formu kreatínu chcete užívať dlhodobo, vyskúšajte každý typ aspoň jeden celý mesiac a potom sa rozhodnite, ktorý je ten pravý pre vás. Nič nepokazíte voľbou základného monohydrátu, prípadne zmiešanou formou, v ktorej sa nachádza viac typov kreatínu, aby tak pokryli čo najviac potrieb.

Cyklovanie

Na záver treba pripomenúť, že kreatín je suplement, ktorý časom stráca svoju účinnosť. Preto je dôležité jeho cyklovanie, ktoré je inak vnímané aj ako ochranný prvok, keďže vedľajšie efekty pri dlhodobom užívaní neboli skúmané. Najlepšie je užívať ho 8 týždňov a potom si od neho na 4 týždne oddýchnuť.

Článok bol pôvodne vydaný: 16.10.2013.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
vytunujte-si-suplementy-iii-kofein-a-rybi-olejVytunujte si suplementy III. – kofeín a rybí olej vytunujte-si-suplementy-ii-vitaminy-a-mineralyVytunujte si suplementy II. – vitamíny a minerályvytunujte-si-suplementy-i-srvatkove-proteinyVytunujte si suplementy I. – srvátkové proteínyv-com-tkvie-sila-podcenovaneho-magneziaV čom tkvie sila podceňovaného magnézia? aminokyseliny-bcaa-zaklady-pre-zaciatocnikovAminokyseliny BCAA - Základy pre začiatočníkov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist