SlovakFitness.sk

Tréning 14. 05. 2018

Čo je aktívna regenerácia a prečo je dôležitá?

ikonka
Je pravdepodobné, že sa viac ako na deň voľna budete koncentrovať na to, aby ste zvládli urobiť čo najviac opakovaní s čo najväčšou možnou váhou vo vašej poslednej sérii daného cviku. A možno sa to pre vás zdá kľúčové, v skutočnosti je kľúčové to, čo budete robiť vo voľné dni.

Tréningové dni sú tu na to, aby ste v nich stimulovali svaly k rastu, inými slovami, aby ste ich poškodzovali na mikro úrovni. Tieto poškodenia sa budú musieť následne zaceliť, čo vedie k svalovému rastu. Toto zaceľovanie sa pritom deje mimo posilňovne, vo voľné dni. Preto ich vaše telo potrebuje, aby ďalej napredovalo.

Vaše svaly rastú, keď oddychujete, nie keď cvičíte. Medzi tréningami rovnakej svalovej partie sa preto odporúča nechať minimálne 48 hodín na regeneráciu. Počas tohto času by ste však na ne nemali zabúdať a podporovať ich zotavovanie.

Okrem vhodnej stravy, ktorá by mala byť u seriózneho cvičenca samozrejmosťou, je užitočným nástrojom na zefektívnenie budovania svalov tzv. aktívna regenerácia.

Pod pasívnou regeneráciou si predstavíme človeka, ktorý leží na gauči a nechá telo robiť svoju prácu. Je to dobrý spôsob pre dosiahnutie regenerácie, no o trochu aktívnejší prístup by bol ešte užitočnejší.

Aktívnou regeneráciou sa v praxi rozumie zahrnutie ľahkého rozcvičenia počas voľných dní, kedy absolvujete cviky s nízkou intenzitou, ktorých hlavným cieľom bude podporenie krvného toku k svalom, vďaka čomu sa urýchli ich zotavovanie.

Postačí na to napríklad pár drepov počas reklamy v televízii. Cieľom je pocvičiť si tak, aby ste sa nemuseli ani prezliekať do tréningového oblečenia, čiže tak, aby ste sa ani nespotili. Mnoho športovcov za formu takéhoto regeneračného cvičenia berie napríklad aj jogu, ktorá pomôže zotaveniu nie len telesne, ale aj mentálne. Inou, stále vhodnou formou, sú aj prechádzky.

Ďalším aktívnym prístupom k regenerácii je napríklad aj využívanie penového valca alebo uvoľňovanie stuhnutých svalov tenisovou loptičkou. Mnohým možno napadne aj statický strečing, no na ten zabudnite, pokiaľ máte vychladnuté svaly. Navyše, u neho riskujete, že dôjde k ďalším poškodeniam svalov na mikro úrovni, ktoré by regeneráciu spomalili.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
trening-ktorym-znicite-ramena-a-podporite-ich-dalsi-rastTréning, ktorým zničíte ramená a podporíte ich ďalší rastdoska-plank-styri-pozitiva-z-kazdodenneho-cviceniaDoska (plank) – štyri pozitíva z každodenného cvičenia ako-z-vas-posilnovanie-urobi-lepsieho-cyklistuAko z vás posilňovanie urobí lepšieho cyklistu? trojokruhovy-trening-brusneho-svalstva-pre-rychle-vysledkyTrojokruhový tréning brušného svalstva pre rýchle výsledky elipticky-trenazer-vs-bezecky-pas-co-je-lepsieEliptický trenažér vs. bežecký pás. Čo je lepšie?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist