SlovakFitness.sk

Výživa 18. 05. 2018

Prečo z nízkotučných jedál priberáte?

ikonka
Viacerí ľudí robia tú chybu, že hľadajú odpoveď na svoje problémy s chudnutím v nízkotučných jedlách. Avšak, ak z rovnice vyradíme ovocie a zeleninu, tento druh jedál vám k chudnutiu nepomôže a dokonca podporuje ukladanie tukových zásob!

Je dôležité pochopiť, prečo si väčšina ľudí myslí, že konzumácia jedál, ktoré obsahujú malo tukov, je jedným z najlepších spôsobov, ako podporiť proces chudnutia. Je tiež dôležité vedieť, ako nízkotučné alebo odtučnené jedlá bránia chudnutiu a podporujú ukladanie tukov.

Tieto druhy jedál sa vo veľkom začali propagovať v strede 80. rokov minulého storočia po tom, čo sa začalo hovoriť, že za priberaním stoja tuky v jedlách. Túto teóriu neskôr vedci popreli, no tieto potraviny sa pre čoraz lepší marketing stali ešte populárnejšie ako kedykoľvek predtým.

Nanešťastie, takýmto spôsobom sa celosvetová epidémia nadváhy a obezity len podporila. Ľudia navyše začali byť frustrovaní a čudovali sa, že nechudnú. Okrem psychických problémov však prichádzali aj fyzické, ktoré súviseli s nízkym príjmom tukov.

Sú dva základné dôvody, prečo nízkotučné jedlá podporujú priberanie

Je niekoľko dôvodov, prečo namiesto chudnutia budete pri konzumácií nízkotučných jedál priberať. Dva z nich dominujú:

1. Výrobcovia v nízkotučných jedlách zvyšujú obsah cukrov
Keď dochádza k odstráneniu tukov z jedla, utrpí tým chuť a konzistencia samotného pokrmu. To sa odzrkadlí na nízkom predaji. Producenti to však nechcú, a tak jedlá obohacujú o rôzne druhy cukrov, ktoré zlepšujú chuť, ale zvyšujú aj kalorickú hodnotu jedla.

2. Nízkotučné jedlá majú vyšší glykemický index
Vďaka uberaniu tukov a pridávaniu cukrov sa zvyšuje aj glykemický index potraviny. Čím je vyšší, tým väčší vplyv má na úroveň krvného cukru a hladinu inzulínu. Tie chcete mať pri chudnutí stabilné, pretože ich dramatické výkyvy spôsobujú aj výkyvy energie a podporujú chuť do jedla.

Aj v súčasnosti veľa ľudí verí, že nízkotučné jedlá sú odpoveďou na ich trápenie s chudnutím. Treba si však uvedomiť, že telo potrebuje všetky tri makroživiny – bielkoviny, sacharidy a tuky, aby fungovalo správne a teda optimálne aj spaľovalo tuky.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
sedem-jedal-ktore-zvysia-kolagen-vo-vasom-teleSedem jedál, ktoré zvýšia kolagén vo vašom tele najhorsie-chyby-ktore-robite-pri-prijme-bielkovinNajhoršie chyby, ktoré robíte pri príjme bielkovín cukor-a-jeho-ucinok-na-naladu-a-mozogCukor a jeho účinok na náladu a mozogco-sa-stane-ked-prestanete-jestČo sa stane, keď prestanete jesť? oreganovy-olej-poraza-plesne-aj-bakterieOreganový olej poráža plesne aj baktérie
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist