SlovakFitness.sk

Pre ženy 13. 10. 2018

Ženy a rozvetvené aminokyseliny BCAA

ikonka
Hľadáte doplnok výživy, ktorým by ste si vylepšili tréning, podporili svoje ciele a znížili potréningovú únavu? Potom by ste mohli skúsiť BCAA. O čo ide a je to vhodné aj pre ženy?

Áno, je to suplement vhodný aj pre ženy. BCAA je skratka pre Branched Chain Amino Acids, čo sa prekladá ako rozvetvené aminokyseliny. Konkrétne ide o aminokyseliny leucín, izoleucín a valín, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu vo fungovaní nášho tela. Prirodzene sa nachádzajú aj v strave, najmä v mäse, mlieku, orechoch. Ak pravidelne cvičíte, je pre vás vhodné prijímať ich aj z doplnku výživy.

Prečo potrebujú aj ženy BCAA?

Keď sa ženy venujú posilňovaniu, tak je to z jedného z trojice dôvodov: chcú schudnúť, chcú nabrať svaly alebo chcú byť silnejšie. Nie všetky doplnky výživy, ktoré užívajú muži, tieto ciele podporujú rovnako aj u žien. Výskumy však ukázali, že BCAA sú užitočné aj pre ne. Vo všetkých troch smeroch.

Niekoľko štúdií ukázalo, že BCAA sú pre ženy dobré, ak svedomito a intenzívne cvičia, pričom sú vhodné aj pre tie dámy, ktoré sa venujú len aeróbnym aktivitám. Rozvetvené aminokyseliny pomáhajú bojovať s únavou, podporujú redukciu tukových zásob i udržovanie či budovania svalovej hmoty.

Ženy by sa niektorým doplnkom výživy vyhýbajú z obavy, že by vyzerali príliš svalnato a mužne. Pri BCAA sa však toho obávať nemusia. Priamym efektom je zlepšenie výkonnosti a bojovanie s únavou po tréningu.

Ako si vybrať správny doplnok a ako ho dávkovať?

Na trhu je dostupných veľa rôznych doplnkov výživy, a tak nemusí byť ľahké vybrať si ten správny. Pri výbere sa držte týchto troch tipov: uprednostňujte práškovú formu, vyberajte si kvalitné a overené produkty, uistite sa, že pomer leucínu, izoleucínu a valínu je 2:1:1.

Pokiaľ ide o dávkovanie, mali by ste jednu dávku tvoriť 5 až 12 gramami BCAA. Ak trénujete v miernej intenzite, bohato vám bude stačiť 5 gramov denne. Ak ide o intenzívnejšie cvičenie, prijmite denne 10-12 gramov rozdelených na tri až štyri dávky rozložené počas dňa.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
co-o-vasom-zdravi-hovori-pomer-pasu-k-bedramČo o vašom zdraví hovorí pomer pásu k bedrám?rady-pre-zeny-ktore-chcu-nabrat-svaly-vyzivaRady pre ženy, ktoré chcú nabrať svaly – výživarady-pre-zeny-ktore-chcu-nabrat-svaly-treningRady pre ženy, ktoré chcú nabrať svaly – tréningako-zostat-fit-ked-nemate-cas-na-cvicenieAko zostať fit, keď nemáte čas na cvičenie?8-minut-k-zlepseniu-hornej-casti-tela8 minút k zlepšeniu hornej časti tela
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist