SlovakFitness.sk

Výživa 10. 08. 2018

Nebojte sa jesť aj šupku

ikonka
Koľkí z vás si pred jedením ošúpanú jablko alebo si radšej kúpia ošúpané mandle? Využívate aj šupu cibule alebo kôru citrusových ovocí? Tí, ktorí sa boja jesť šupku, prichádzajú o mnohé výhody. Aké? Dozviete sa v tomto článku.

Mnoho ľudí o tom ani nerozmýšľa, no rastliny musia bojovať s vplyvmi prostredia. A aby sa chránili, koncentrujú svoje najliečivejšie látky do okrajových častí. A práve preto sú šupky či kôry také prospešné aj pre zdravie ľudí. Nasledujúce štyri jedlá by ste mali konzumovať aj s nimi:

Jablká

V našich pomeroch asi najznámejšie ovocie, o ktorého prospešných účinkoch šupky vieme. V minulosti to síce nebolo až také časté, no v súčasnosti ľudia čoraz viac jedia jablká ošúpané. Dá sa to aj pochopiť, keďže sa boja pesticídov. Ak si ich však dobre umyjete, pokojne môžete zjesť jablko celé. Alebo si zvoľte z radu bio produktov. Šupka jablka má totiž tieto výhody – znižuje zlý cholesterol, redukuje iné krvné tuky, chráni pred srdcovocievnymi ochoreniami, obezitou a cukrovkou. Takisto podporuje činnosť svalov a bráni svalovej atrofii v pokročilom veku.

Citrusové ovocie

Kôra citrusových plodov obsahuje štvornásobne viac vlákniny ako plod samotný. Navyše, štúdia z roku 2003 ukázala, že pomarančová kôra v sebe skrýva prírodné látky, ktoré dokážu bojovať proti rakovine. Ale budete jesť pomaranč aj s kôrou? Postačí, keď si kôru z citrusových ovocí len nastrúhate na dezerty, cestoviny alebo do šalátov. V západnej kuchyni je to bežné už mnoho rokov.

Mandle

Viaceré orechy po ošúpaní prichádzajú o časť svojich výhod a predovšetkým to platí o mandliach. Ich hnedá pokožka podporuje dobré baktérie a pomáha zlepšovať proces trávenia. Takisto v nej nájdete základné flavonoidy, ktoré s vitamínom E poslúžia ako nástroj na znižovanie cholesterolu. Ak ich jete ošúpané, o túto výhodu prídete.

Cibuľa

Dokonca aj cibuľa má prirodzený obal, z ktorého môžete vyťažiť mnoho benefitov. Viaceré výskumy totiž preukázali, že šupka cibule obsahujú silné flavonoidy, ktoré podporujú zdravie a látky a antioxidanty, ktoré majú protizápalové účinky. Ak teda budete nabudúce robiť polievku s cibuľou, nezbavujte ju šupky. Ak ju radi v polievke aj konzumujete, po dovarení ju vytiahnite a šupky sa zbavte. Časť z prospešných látok bude zachovaná.

Článok bol pôvodne vydaný: 22.10.2013.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
lepsia-chut-i-viac-zivin-obohatte-si-takto-bielu-ryzuLepšia chuť i viac živín: Obohaťte si takto bielu ryžuvyzivou-k-zdravemu-srdcu-4-cenne-tipyVýživou k zdravému srdcu: 4 cenné tipyaj-zdrava-zelenina-moze-niekedy-skoditAj zdravá zelenina môže niekedy škodiťako-vas-udrzi-vlaknina-dlhsie-mladymiAko vás udrží vláknina dlhšie mladými?desat-najlepsich-jedal-pre-vase-srdceDesať najlepších jedál pre vaše srdce
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist