SlovakFitness.sk

Tréning 13. 08. 2018

Ako ovplyvňuje tuk tréning a fyzickú aktivitu?

ikonka
Ak rozmýšľate nad tým, ako podiel telesného tuku vo vašom tele môže ovplyvniť vašu výkonnosť pri behu, skákaní či iných športových a fyzických aktivitách, tak určite nie ste sami. V tomto článku na túto otázku prinesieme odpoveď.

Profesor a tréner na Univerzite Georgea Washington, Dr. Todd Miller, chcel zistiť, ako tuk vplýva na výkonnosť športovcov a počiatkom jeho výskumu bolo pozorovanie koní, pretože daná komunita dobre poznala vplyv nadbytočnej záťaže na výsledky.

Napríklad kôň, ktorý vážil 590 kilogramov a mal okolo 5 až 6 percent tuku, dokázal bežať rýchlosťou 72 kilometrov za hodinu. Tak ťažké zviera však potrebovala pribrať len jeden kilogram váhy, aby ho to spomalilo o jednu konskú dĺžku. Tento zaujímavý poznatok viedol doktora k ďalšej práci.

Tento raz sa vráti medzi ľudí a pokúsil sa o štúdiu vplyvu nabytočného tuku na výkonnosť atlétov. Nakoniec zistil, že 77-kilogramový športovec, ktorý nabral 1,5 kilogramu tuku stratil pri skoku do výšky 5 centimetrov a čas pri behu na 37,5 metra bol vyšší o 0,26 sekundy, čo je pri tomto type behu významný rozdiel.

Miller bol k tejto práci motivovaný už pozorovaním z minulosti, ktoré už viac-menej dávalo najavo, ako sa veci majú. Keď si všimol výkonnostný pokles jedného vysokoškolského tímu v ženskom futbale, vyšlo najavo, že hráčky síce vážili zhruba rovnako, no mali menej svalov a viac tukov ako v predošlej sezóne.

Z toho teda vyplýva, že vyšší podiel telesného tuku ovplyvňuje tréning a výkonnosť pri fyzickej aktivite negatívne. Takisto logicky predstavuje aj väčšiu záťaž pre kĺby. Čo ale, ak sa hmotnosť zvýši o svalovú hmotu? Vtedy to negatívny vplyv nemalo Takýto nárast hmotnosti viedol k lepšej výkonnosti.

Samozrejme, že niektoré športy si vyžadujú menší svalový objem na športovcovi, no pokiaľ sa jedná o aktivity, pri ktorých je potrebná sila, vtedy už aj menší nárast tukov vedie k zníženie výkonnosti. Preto by si každý nádejný športovec mal brať príklad z profesionálov, ktorý kladú rovnako veľký význam tréningu i výžive.

Článok bol pôvodne vydaný: 16.01.2014.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
trening-celeho-tela-nie-je-len-pre-zaciatocnikovTréning celého tela nie je len pre začiatočníkovako-si-lahko-pridat-kardio-trening-do-vasho-zivotaAko si ľahko pridať kardio tréning do vášho života? kedy-cvicite-az-prilis-vela-a-ako-dlho-je-spravne-cvicitKedy cvičíte až príliš veľa a ako dlho je správne cvičiť? styri-treningy-pod-15-minutŠtyri tréningy pod 15 minút ako-zlepsit-svoj-bencpresAko zlepšiť svoj benčpres?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist