Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Nemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie!
Rozhovor s trénerom celebrít Diegom Sebastianom + ukážkový plán
Reklama
Suplementy

Aký je rozdiel medzi proteínom a gainerom?

ikonkaBežní ľudia a začiatočníci sa často stretávajú s problémom, že v ponuke suplementov nevedia rozlíšiť, aký je rozdiel medzi proteínmi a gainermi. Oba doplnky vám môžu pomôcť k podobným výsledkom, no rozdielnymi cestami. Voľba, ktorý použiť, je určené na základe vašich tréningových cieľov a typu vášho tela.

KEDY SI ZVOLIŤ GAINER?

Gainer je náhradou jedla navrhnutou tak, aby poskytovala ľahké a rýchle kalórie väčšinou vo forme prášku. Zahŕňa v sebe dostatočnú dávku bielkovín, vysoký obsah sacharidov a obmedzené množstvo tukov. Jedna dávka niekedy dosahuje až 1000 kalórií.

Cvičenci môžu siahnuť po tomto suplemente vtedy, ak chcú čo najrýchlejšie nabrať čo najviac hmoty. Niektorí ľudia majú extrémne rýchly metabolizmus a potrebujú skonzumovať väčšie množstvo kalórii, aby nabrali hmotu. Kulturisti ho tiež vedia využiť pri cesta za produkciou väčších svalových prírastkov.

KEDY SI ZVOLIŤ PROTEÍN?

100% Proteín obsahuje takmer len bielkoviny, ktorých koncentrácia sa môže líšiť. Pravidlom však je, že práve bielkovín je v ňom obsiahnutých najviac, množstvo sacharidov a tukov je veľmi obmedzené. Preto jedna dávka obsahuje len zhruba 100 až 150 kalórií.

Proteínové doplnky môžu byť využité kýmkoľvek, kto sa snaží podporiť príjem bielkovín či zdravým a rýchlym spôsobom utíšiť hlad. Aby sa zachovala nižšia hodnota kalórií, odporúča sa zamiešať s vodou. Na zvýšenie sa zase používajú mlieko, džús či jogurt. Veľmi vhodné je ho použiť v diéte.

ZÁKLADNÉ PODOBNOSTI A ROZDIELY

Hlavným podobným znakom oboch suplementov je skutočnosť, že gainer i proteín majú dostatok bielkovín, ktoré môžu byť využité pri budovaní novej svalovej hmoty.

Hlavným rozdielom je výška prijímaných kalórií – gainer ich má výrazne viac. Preto sa pri jeho užívaní váha naberá relatívne ľahko, no pribúdajú aj tuky. Vhodný je pre ľudí, ktorý ťažko naberajú svaly, pretože majú rýchly metabolizmus. Proteín je zase ideálny pre ľudí v diéte, ľudí s cieľom skvalitniť svalstvo alebo ľudí, ktorí majú problém, že na seba ľahko viažu tuky.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

pat-suplementov-pre-rychly-narast-svalovej-hmotyPäť suplementov pre rýchly nárast svalovej hmoty kolko-proteinov-by-ste-mali-denne-vypitKoľko proteínov by ste mali denne vypiť? tie-najlepsie-suplementy-pre-regeneraciu-svalovTie najlepšie suplementy pre regeneráciu svalovdoplnky-vyzivy-vs-anabolicke-steroidyDoplnky výživy vs. anabolické steroidytri-chyby-v-suplementacii-ktore-brzdia-vas-svalovy-rastTri chyby v suplementácii, ktoré brzdia váš svalový rast
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist