Inšpirujte sa tým, ako sa herec Ryan Reynolds udržiava vo forme
Štyri intenzívne tréningy bez potreby posilňovne
17 ľahkých spôsobov, ako si vytvoriť zdravšiu domácnosť
5 tréningov pre rozvoj hmoty vášho chrbta
Reklama
Zaujímavosti

Čo rozhoduje o tom, ako veľmi sa potíte?

ikonkaMožno si myslíte, že potenie je znak toho, že trénujete tvrdo. V skutočnosti je to však o niečo komplikovanejšie. To, ako veľmi sa potíte, závisí na množstve faktorov. Tvrdá práca je len jedným z nich.

Čo iné však rozhoduje o tom, koľko toho vypotíte? Poďme sa na to pozrieť krok po kroku:

1. POHLAVIE OSOBY ALEBO VEĽKOSŤ TELA?
Mnoho rokov sa predpokladalo, že sa muži potia viac ako ženy. Vedci zistili, že rozdiel v potení medzi jednotlivými pohlaviami skutočne je. Muži sa vo všeobecnosti potia viac ako ženy. Má to však jeden háčik. V skutočnosti o tom nerozhoduje samotné pohlavie. Skutočným faktorom je veľkosť tela. A keďže muži sú vo všeobecnosti robustnejší ako ženy, potia sa viac. Vo všeobecnosti. Ak sa však porovnajú rovnako veľká žena s rovnako veľkým mužom, rozdiel tam nie je.

2. KOMPOZÍCIA TELA
Okrem samotnej veľkosti tela ovplyvňuje potenie aj jeho kompozícia. Pod ňou sa myslí pomer telesného tuku k celkovej hmotnosti. Áno, osoby, ktoré majú viac podkožné tuku, sa potia viac. Je to preto, lebo vrstva tuku funguje ako izolant, ktorý znižuje efektivitu chladenia tela vonkajším prostredím a tiež spomaľuje uvoľňovanie tepla z tela. Musí sa tak ochladzovať samo potom.

3. KONDIČKA CVIČENCA
Ďalším dôležitým faktorom je to, v akej fyzickej kondícii ste. Tu je však veľký rozdiel medzi mýtom a skutočnosťou. Možno si myslíte, že viac sa potia ľudia, ktorí nie sú v dobrej kondícii. Veda však ukázala opak. Ak ste v dobrej kondícii, potíte sa viac. Je to prelo, lebo vaše „chladenie“ funguje efektívnejšie, a preto vaše telo vylučuje aj viac potu. A začína s tým skôr.

4. VONKAJŠIE PROSTREDIE
Samozrejmosťou je aj vplyv okolitého prostredia. Tu však tentokrát nepôjde o žiadnu prekvapivú informáciu. Ak nie ste zvyknutí na teplé prostredie a cvičíte v ňom, potiť sa začnete veľmi rýchlo. Vlhkosť vzduchu však vplyv nemá. Možno sa vám zdá, že vo vlkom prostredí sa potíte viac, ale je to len zdanie. Vo vlhkom prostredí sa jednoducho len pot dlhšie udržiava na tele.

5. OSTATNÉ FAKTORY
Na potenie vplývajú aj iné faktory, ako je genetika, zdravotný stav jedinca (potenie ovplyvňujú zdravotné problémy i niektoré lieky – spôsobujú väčšie potenie i menšie), menopauza a menštruácia u žien, mentálne problémy a stres. Kľúčové však je, že potenie je pre vaše telo prospešné. Dôležité je preto ho dopĺňať tekutinami, a to najmä pri zvýšenej aktivite a cvičení.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kolko-trva-schudnutie-5-kil-je-rychlost-chudnutia-vobec-dolezitaKoľko trvá schudnutie 5 kíl? Je rýchlosť chudnutia vôbec dôležitá? najpopularnejsie-clanky-roka-2017-o-zdraviNajpopulárnejšie články roka 2017 o zdravíslovakfitness-sk-vam-praje-stastne-a-vesele-vianoceSlovakFitness.sk vám praje Šťastné a veselé Vianoce!dietne-napoje-toto-robia-vasmu-teluDiétne nápoje? Toto robia vášmu telu sportove-hodinky-potrebujete-ich-pri-cviceniŠportové hodinky: Potrebujete ich pri cvičení?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist