SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 12. 11. 2017

Čo rozhoduje o tom, ako veľmi sa potíte?

ikonka
Možno si myslíte, že potenie je znak toho, že trénujete tvrdo. V skutočnosti je to však o niečo komplikovanejšie. To, ako veľmi sa potíte, závisí na množstve faktorov. Tvrdá práca je len jedným z nich.

Čo iné však rozhoduje o tom, koľko toho vypotíte? Poďme sa na to pozrieť krok po kroku:

1. POHLAVIE OSOBY ALEBO VEĽKOSŤ TELA?
Mnoho rokov sa predpokladalo, že sa muži potia viac ako ženy. Vedci zistili, že rozdiel v potení medzi jednotlivými pohlaviami skutočne je. Muži sa vo všeobecnosti potia viac ako ženy. Má to však jeden háčik. V skutočnosti o tom nerozhoduje samotné pohlavie. Skutočným faktorom je veľkosť tela. A keďže muži sú vo všeobecnosti robustnejší ako ženy, potia sa viac. Vo všeobecnosti. Ak sa však porovnajú rovnako veľká žena s rovnako veľkým mužom, rozdiel tam nie je.

2. KOMPOZÍCIA TELA
Okrem samotnej veľkosti tela ovplyvňuje potenie aj jeho kompozícia. Pod ňou sa myslí pomer telesného tuku k celkovej hmotnosti. Áno, osoby, ktoré majú viac podkožné tuku, sa potia viac. Je to preto, lebo vrstva tuku funguje ako izolant, ktorý znižuje efektivitu chladenia tela vonkajším prostredím a tiež spomaľuje uvoľňovanie tepla z tela. Musí sa tak ochladzovať samo potom.

3. KONDIČKA CVIČENCA
Ďalším dôležitým faktorom je to, v akej fyzickej kondícii ste. Tu je však veľký rozdiel medzi mýtom a skutočnosťou. Možno si myslíte, že viac sa potia ľudia, ktorí nie sú v dobrej kondícii. Veda však ukázala opak. Ak ste v dobrej kondícii, potíte sa viac. Je to prelo, lebo vaše „chladenie“ funguje efektívnejšie, a preto vaše telo vylučuje aj viac potu. A začína s tým skôr.

4. VONKAJŠIE PROSTREDIE
Samozrejmosťou je aj vplyv okolitého prostredia. Tu však tentokrát nepôjde o žiadnu prekvapivú informáciu. Ak nie ste zvyknutí na teplé prostredie a cvičíte v ňom, potiť sa začnete veľmi rýchlo. Vlhkosť vzduchu však vplyv nemá. Možno sa vám zdá, že vo vlkom prostredí sa potíte viac, ale je to len zdanie. Vo vlhkom prostredí sa jednoducho len pot dlhšie udržiava na tele.

5. OSTATNÉ FAKTORY
Na potenie vplývajú aj iné faktory, ako je genetika, zdravotný stav jedinca (potenie ovplyvňujú zdravotné problémy i niektoré lieky – spôsobujú väčšie potenie i menšie), menopauza a menštruácia u žien, mentálne problémy a stres. Kľúčové však je, že potenie je pre vaše telo prospešné. Dôležité je preto ho dopĺňať tekutinami, a to najmä pri zvýšenej aktivite a cvičení.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
citte-sa-a-vyzerajte-lepsie-riesenia-troch-problemov-suvisiacich-so-starnutimCíťte sa a vyzerajte lepšie: Riešenia troch problémov súvisiacich so starnutímtop-3-hodinky-suunto-ktore-vas-nezruinujuTOP 3 hodinky Suunto, ktoré vás nezruinujúako-dlho-trva-kym-u-vas-nastupi-pretrenovanieAko dlho trvá, kým u vás nastúpi pretrénovanie? idealna-dlzka-zdriemnutia-preco-by-ste-ho-mali-zaradit-do-zivotaIdeálna dĺžka zdriemnutia. Prečo by ste ho mali zaradiť do života?co-je-lepsie-pre-regeneraciu-sauna-alebo-ladovy-kupelČo je lepšie pre regeneráciu, sauna alebo ľadový kúpeľ?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist