Časovo nenáročný tréning, ktorý môžete cvičiť aj doma
Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Zväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningom
Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Reklama
Tréning

Čas tréningu – rozhoduje o úspechu?

ikonkaMali by sme cvičiť ráno, popoludní alebo večer? Každý má počas dňa svoje obľúbené obdobie, kedy sa venuje cvičeniu. Mnohí si pritom čas vyberajú na základe toho, ako im to vyhovuje a nerozmýšľajú nad tým, či by ti nejako mohlo ovplyvniť ich výsledky.

Mnoho ľudí uprednostňuje cvičenie ráno, pretože ho máte rýchlejšie za sebou a je pravdepodobnejšie, že ho pre nejakú nepredvídanú udalosť nevynecháte. Mnohí zase radi zakončia v posilňovni svoj deň. Rozhoduje však samotný čas tréningu o úspechu?

Čas tréningu a hormóny

Je rozšírené, že úroveň testosterónu vrcholí ráno a na konci dňa je ho najmenej, čo na prvýkrát hovorí o tom, že by bolo možno lepšie trénovať ráno. Večer však cvičením ľahšie vyvoláte jeho odozvu. Ďalší dôležitý hormón, ktorý treba sledovať, je kortizol. Tomuto stresovému hormónu by sme sa najradšej vyhli, pretože môže viesť ku katabolizmu. Takisto je ho najviac ráno pred zobudením a postupne klesá. Vďaka tomu americkí vedci prišli k názoru, že večer je optimálnym obdobím pre posilňovanie. V praxi to však môže byť inak. Poďme sa pozrieť na ďalšie faktory.

Čas tréningu a sila

Vo všeobecnosti možno skonštatovať, že cvičenci sa ráno cítia o čosi slabší ako neskôr počas dňa. Aj výskumy ukazujú, že človek v sebe nájde najväčšiu silu večer. Z toho teda možno vyvodiť záver, že ak posilňujete popoludní alebo večer, budete o čosi silnejší ako skoro ráno. Ráno si však môžete silu zvýšiť suplementáciou, napr. takým kofeínom. Telo si navyše dokáže na čas cvičenia zvyknúť a zlepší sa jeho výkonnosť práve počas toho tréningového okna. Ak sa teda nechcete vzdať ranného tréningu, ktorý vás nabudí do nového dňa, dá sa táto silová situácia vyriešiť.

Čas tréningu a svalový rast

Štúdia McMasterove univerzity ukázala, že prirodzené variácie hormónov neovplyvňujú svalový a silový rast. Ak teda chceme získať svalovú hmotu, nie sú pri výbere času až také podstatné. Ako sme spomínali, aj pri silovej stránka sa telo nakoniec vie adaptovať. Ako to ale bude z pohľadu samotného svalového rastu? Aj to skúmali vedci, konkrétne vo fínskom meste Javäskylä, kde dve skupiny cvičencov absolvovali 10-týždňový tréning. Jedná ráno, druhý medzi piatou až siedmou hodinou popoludní. Výsledok? Obe skupiny zaznamenali takmer rovnaký pokrok. tá večerná mala len o 0,8 % väčší nárast svalov.

Ráno alebo večer?

Keď si všetko zhrnieme, tak nemožno povedať, že by rozhodnutie trénovať ráno alebo večer malo veľký význam. Podstatné je to, aby ste si čas tréningu stanovili tak, ako vám vyhovuje a tak, aby ste neriskovali početnejšie absencie. Môžete si tréning naplánovať ľubovoľne, keďže sa vaše telo dokáže po čase na čas tréning adaptovať. ?



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

zvacsite-si-svoje-svaly-dvojfazovym-treningomZväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningomnemate-stojan-na-drepy-nevadi-tu-je-riesenieNemáte stojan na drepy? Nevadí, tu je riešenie! trening-hrudnika-zvyste-si-hmotu-predvycerpanim-a-vystavenimTréning hrudníka: Zvýšte si hmotu predvyčerpaním a vyšťavenímtajomstvo-2-az-5-sekund-ktore-vas-dovedie-k-vacsim-svalomTajomstvo 2 až 5 sekúnd, ktoré vás dovedie k väčším svalombolia-vas-krize-spevnite-si-gluteus-medius-a-znizte-aj-riziko-zraneniBolia vás kríže? Spevnite si gluteus medius a znížte aj riziko zranení
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist