Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Všetko o splite I. – Pravidlá, ktoré musíte poznať
Tréning šampióna ľahšej kategórie, Flexa Lewisa
Reklama Mr. Olympa na SlovakFitness.sk
Výživa

Koľko sacharidov jesť, ak chcete schudnúť?

ikonkaManipulácia s príjmom sacharidov je kľúčová pokiaľ ide o snahu schudnúť. Koľko ich však treba jesť, aby ste svoj cieľ dosiahli? Na to neexistuje jednoduchá otázka, pretože ľudia sú rôzni a číslo závisí od viacerých faktorov.

Dvaja ľudia môžu mať zhodnú kompozíciu telo a rovnakú úroveň aktivity, no stále pre svoje individuálne metabolické variácie nebude potrebovať rovnaké množstvo sacharidov na chudnutie. Jeden z nich pokojne môže prijať dvakrát také množstvo a schudne rovnako.

Pre mnohých ľudí je tento fakt frustrujúci. jedným spôsobom, ako zistiť, aké množstvo funguje, je zistiť odpoveď prostredníctvom neustálych experimentov. Našťastie však existuje niekoľko všeobecných pravidiel, ktoré by vám aspoň na začiatok mali pomôcť.

Niektorí ľudia veria, že najlepšie urobia, ak nebudú prijímať žiadne sacharidy. A hoci si telo dokáže glukózu vyrobiť z iných látok, keď ju nemá k dispozícii zo stravy, z praktického a výkonnostného hľadiska vám odporúčame vyhnúť sa diétam s nulovým príjmom sacharidov, ktoré nie sú pre väčšinu ľudí ideálne.

Ľudia sa cítia vo všeobecnosti lepšie, ak prijímajú aspoň niekoľko sacharidov. Telo navyše využíva uskladnený cukor ako palivo pri intenzívnom cvičení, ktoré by malo byť súčasťou každej snahy o chudnutie. Sacharidu teda zlepšujú výkonnosť a tým pozitívne pôsobia aj na chudnutie.

Ak ste sedavý typ človeka s inzulínovou rezistenciou, odporúčame vám 50 až 150 gramov sacharidov denne. Ak ste zdravý človek, ktorý bude využívať aj intenzívne cvičenie, mali by ste konzumovať 2 až 6 gramov sacharidov na jeden kilogram telesnej hmotnosti (navyše aj 2 až 3 gramy bielkovín na kilogram hmotnosti a 30 až 40 gramov zdravých tukov).

Začať by ste mali na vyšších hodnotách a dôkladne si ich príjem ako aj pokrok zaznamenávať. Ak nechudnete tempom aspoň 0,5 kilogramu týždenne, potom treba začať o trochu príjem sacharidov znižovať až pokiaľ nezačnete chudnúť 0,5 až 1 kg týždenne. Ak sa pre zmenu budete cítiť unavení, treba príjem o čosi zvýšiť. Ide len o to, aby ste poslúchali to, čo vám vaše telo chce povedať.

Dosť podstatné však je aj vedieť vyberať vhodné jedlá. Niektoré zdroje sacharidov sú lepšie na utíšenie hladu a pozvoľné uvoľňovanie energie. ide o zeleninu a ovocie s vysokým obsahom vlákniny a vody. Iné jedlá zase apetít podporujú – biele pečivo, cestoviny, sladkosti a podobne.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kulturisticke-jedla-ktore-by-ste-nemali-ignorovatKulturistické jedlá, ktoré by ste nemali ignorovaťsest-jedal-ktore-podporia-tvorbu-hormonu-nutneho-k-rastu-svalovŠesť jedál, ktoré podporia tvorbu hormónu nutného k rastu svalov objemovka-naturalneho-kulturistu-a-vyzivaObjemovka naturálneho kulturistu a výživa nasledky-neskoreho-vecerneho-jedeniaNásledky neskorého večerného jedeniarecept-salat-nicoiseRecept: Šalát Nicoise
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist