Ako vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom?
Zväčšíte si svoje svaly dvojfázovým tréningom
Tréning legendy XIII. – Shawn Ray a tréning stehien
Lepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajú
Reklama
Výživa

Koľkokrát do dňa by ste mali jesť, ak je vaším cieľom svalová hmota?

ikonkaAby ste nabrali svalovú hmotu bez pribrania prílišného množstva tukov, musíte jesť tie správne jedlá v správny čas. Jesť všetko, čo vám príde pod ruky, nie je v tomto smere veľmi dobrou stratégiou.

Tvrdý tréning a vhodné stravovanie minimalizujú prírastky tukov. Najdôležitejšie jedlá pre ľudí, ktorí sa venujú posilňovaniu, sú pritom jedlo po zobudení a po tréningu. Vtedy telo využije potrebné živiny najefektívnejšie.

Jedlo po zobudení je dôležité z toho pohľadu, že telo je po dlhej noci vyhladované. Hlad si však hneď nevšimnete, pretože ste ešte ospalí. Vhodné je vtedy zjesť jedlo, ktoré obsahuje dostatok sacharidov i bielkovín.

Ak cvičíte ráno, mali by ste takéto raňajky prijať asi 45 minút pred tréningom, aby bola glukóza pripravená ako palivo a aby boli aminokyseliny pripravené chrániť svaly. Jesť jedlo bohaté na sacharidy a bielkoviny je dôležité aj hneď po tréningu, aby ste pomohli svalom zotaviť sa z fyzickej námahy, ktorú museli vykonávať, a doplnili vyčerpané zásoby glykogénu.

Najdôležitejšie jedlá sú teda raňajky, jedlo pred tréningom a jedlo po tréningu. Ak však chcete rast svalov optimalizovať, odporúča sa, aby ste jedli ďalšie tri až štyri jedlá. Spolu tak budete dennej jesť šesť až sedem jedál v pravidelných intervaloch s maximálne trojhodinovou prestávkou medzi nimi, aby telo nezačalo využívať svalovú hmotu na dodávanie energie, čo by vám určite neuľahčilo dosiahnutie vašich cieľov.

V každom jedle by pritom mali byť zahrnuté všetky kľúčové živiny v správnych množstvách. Na každý deň by ste mali mať pripravenú celkovú dennú potrebu kalórií, bielkovín, sacharidov a tukov. Tie si v rovnomerne rozložte počas dňa. Samozrejme, desiata a olovrant až tak veľa živín mať nemusia. Podmienkou však je, že aj tieto menšie jedlá by mali obsahovať bielkoviny.

Tie sú mimoriadne dôležité aj pred spaním, kedy by ste mali prijať svoje posledné jedlo. Toto by malo obsahovať menej sacharidov a viac bielkovín. Kým po tréningu potrebujete dodať telu rýchlo stráviteľné bielkoviny, pred spánkom zvoľte pomalšie stráviteľné, aby telo zásobovali počas spánku čo najdlhšie. Takou bielkovinou je kazeín, ktorý obsahuje napríklad tvaroh. Ten je pre tento čas u kulturistov populárnou voľbou.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

ako-vam-omega-3-mastne-kyseliny-pomozu-s-treningomAko vám Omega-3 mastné kyseliny pomôžu s tréningom? lepok-fakty-a-myty-ktore-ho-sprevadzajuLepok – fakty a mýty, ktoré ho sprevádzajúmali-by-ste-vediet-dieta-s-vysokym-obsahom-soli-zvysuje-hladMali by ste vedieť: Diéta s vysokým obsahom soli zvyšuje hladpreco-by-mohla-byt-kava-po-cviceni-prospesnaPrečo by mohla byť káva po cvičení prospešná? maximalizujte-inzulinovu-odozvu-pre-vacsi-rast-svalovMaximalizujte inzulínovú odozvu pre väčší rast svalov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist