Všetko o splite V. – Štvordňový tréningový split
Všetko o splite IV. - Trojdňový tréningový split
Všetko o splite III. - Dvojdňový tréningový split
Všetko o splite II. – Frekvencia a objem tréningu
Reklama
Výživa

Ako zastaviť prejedanie v deviatich krokoch

ikonkaCítiť sa po jedle plno až na prasknutie je jeden z najsmutnejších pocitov. Nikto nechce pociťovať vinu, ale aj tak sa vcelku bežne stáva, že sa človek preje. Ako tomu zabrániť?

Prejedenie môže viesť k následkom, akými sú problémy s tráviacim systémom či priberanie. Je preto dôležité, aby ste mali k jedlu zdravý vzťah a konzumovali len zdravé porcie. Tu je deväť krokov, ktoré musíte urobiť, ak chcete prejedenie zastaviť:

1. Jedzte pravidelne - základným pravidlom je, aby ste jedli pravidelne a nemali medzi jedlami veľké prestávky. Jesť každé dve až tri hodiny pomáha.

2. Nevynechávajte raňajky - s pravidelnosťou sa spája aj dôležitosť raňajok. Mnoho ľudí ich vynecháva, no vedci zistili, že ľudia, ktorí na raňajky zjedia jedlo obsahujúce dostatok bielkovín, sacharidov a tukov, toho zjedli menej cez deň ako tí, ktorí raňajky vynechali.

3. Dbajte na dostatok bielkovín - v každom jedle by ste mali mať aj bielkoviny, ktoré vás udržia dlhšie nasýtených. Platí to aj o desiate či olovrante, kedy môžete získať bielkoviny napríklad zo syrov, orechov, proteínových tyčiniek či vajec, ktoré sú vhodné aj na raňajky. Na obed a večeru sa hodia rôzne druhy mäsa či ryby.

4. Pridajte viac vlákniny - vláknina je tajná zbraň proti prejedaniu. Do tela sa totiž uvoľňuje najpomalšie, čo znamená, že sa budete cíti sýti najdlhšie.

5. Pite dostatok vody - pomáha, aj keď budete piť pravidelne a v dostatočnej miere vodu. Tú môžete použiť aj vtedy, keď začínate pociťovať hlad. Telo totiž často vysiela signál hladu aj vtedy, keď mu chýba voda.

6. Majte pod kontrolou porcie - dôležité je hlavne nakladať správne porcie. Je tu však háčik. Ak menšiu dáte na veľký tanier, popletie to mozog a vás láka ešte pridať. Na druhú stranu, ak budete jesť malé sústa pomaly, budete sa rýchlejšie cítiť sýto.

7. Robievajte si polievku - predtým, ako sa vrhnete na hlavné jedlo, dajte si polievku. Tá pošle signál mozgu, že už ste jedli, a následne zjete menej z kalorickejšieho pokrmu. Najlepšou voľbou je zeleninová polievka, ktorá vám dodá aj cenné živiny.

8. Nikdy nejedzte pred obrazovkou - keď jete, nerobte pri tom nič iné. Ak jete po ceste, či dokonca pri sledovaní televízie alebo surfovaní na internete, máte až o takmer dve tretiny vyššiu pravdepodobnosť, že sa prejete.

9. Jedlo si schovajte - tento krok je poslednou záchranou. Ide najmä o nezdravé jedlá, ktoré sú pokušením. Ak ich nebudete mať na očiach a po ruke, zníži sa pravdepodobnosť, že po nich siahnete.



Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

kulturisticke-jedla-ktore-by-ste-nemali-ignorovatKulturistické jedlá, ktoré by ste nemali ignorovaťsest-jedal-ktore-podporia-tvorbu-hormonu-nutneho-k-rastu-svalovŠesť jedál, ktoré podporia tvorbu hormónu nutného k rastu svalov objemovka-naturalneho-kulturistu-a-vyzivaObjemovka naturálneho kulturistu a výživa nasledky-neskoreho-vecerneho-jedeniaNásledky neskorého večerného jedeniarecept-salat-nicoiseRecept: Šalát Nicoise
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Aj tu môžete propagovať svoju firmu!
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist