SlovakFitness.sk

Výživa 17. 01. 2017

Ako zastaviť prejedanie v deviatich krokoch

ikonka
Cítiť sa po jedle plno až na prasknutie je jeden z najsmutnejších pocitov. Nikto nechce pociťovať vinu, ale aj tak sa vcelku bežne stáva, že sa človek preje. Ako tomu zabrániť?

Prejedenie môže viesť k následkom, akými sú problémy s tráviacim systémom či priberanie. Je preto dôležité, aby ste mali k jedlu zdravý vzťah a konzumovali len zdravé porcie. Tu je deväť krokov, ktoré musíte urobiť, ak chcete prejedenie zastaviť:

1. Jedzte pravidelne - základným pravidlom je, aby ste jedli pravidelne a nemali medzi jedlami veľké prestávky. Jesť každé dve až tri hodiny pomáha.

2. Nevynechávajte raňajky - s pravidelnosťou sa spája aj dôležitosť raňajok. Mnoho ľudí ich vynecháva, no vedci zistili, že ľudia, ktorí na raňajky zjedia jedlo obsahujúce dostatok bielkovín, sacharidov a tukov, toho zjedli menej cez deň ako tí, ktorí raňajky vynechali.

3. Dbajte na dostatok bielkovín - v každom jedle by ste mali mať aj bielkoviny, ktoré vás udržia dlhšie nasýtených. Platí to aj o desiate či olovrante, kedy môžete získať bielkoviny napríklad zo syrov, orechov, proteínových tyčiniek či vajec, ktoré sú vhodné aj na raňajky. Na obed a večeru sa hodia rôzne druhy mäsa či ryby.

4. Pridajte viac vlákniny - vláknina je tajná zbraň proti prejedaniu. Do tela sa totiž uvoľňuje najpomalšie, čo znamená, že sa budete cíti sýti najdlhšie.

5. Pite dostatok vody - pomáha, aj keď budete piť pravidelne a v dostatočnej miere vodu. Tú môžete použiť aj vtedy, keď začínate pociťovať hlad. Telo totiž často vysiela signál hladu aj vtedy, keď mu chýba voda.

6. Majte pod kontrolou porcie - dôležité je hlavne nakladať správne porcie. Je tu však háčik. Ak menšiu dáte na veľký tanier, popletie to mozog a vás láka ešte pridať. Na druhú stranu, ak budete jesť malé sústa pomaly, budete sa rýchlejšie cítiť sýto.

7. Robievajte si polievku - predtým, ako sa vrhnete na hlavné jedlo, dajte si polievku. Tá pošle signál mozgu, že už ste jedli, a následne zjete menej z kalorickejšieho pokrmu. Najlepšou voľbou je zeleninová polievka, ktorá vám dodá aj cenné živiny.

8. Nikdy nejedzte pred obrazovkou - keď jete, nerobte pri tom nič iné. Ak jete po ceste, či dokonca pri sledovaní televízie alebo surfovaní na internete, máte až o takmer dve tretiny vyššiu pravdepodobnosť, že sa prejete.

9. Jedlo si schovajte - tento krok je poslednou záchranou. Ide najmä o nezdravé jedlá, ktoré sú pokušením. Ak ich nebudete mať na očiach a po ruke, zníži sa pravdepodobnosť, že po nich siahnete.

V roku 2016 sme sa vás opýtali, či by ste privítali web alebo rubriku o osobnom rozvoji. 90,11 % z vás odpovedalo „áno“. Preto sme pre vás pripravili nový web Uspech.MNE.sk. Budeme radi, ak ho podporíte aj na Facebooku:



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
chcete-podporit-chudnutie-skuste-vlasske-orechyChcete podporiť chudnutie? Skúste vlašské orechy tieto-jedla-by-do-ust-pravy-sportovec-nedalTieto jedlá by do úst pravý športovec nedal 8-sposobov-akymi-vplyvaju-bielkoviny-na-chudnutie8 spôsobov, akými vplývajú bielkoviny na chudnutie5-druhov-ovocia-ktore-by-ste-mali-jedavat-casto5 druhov ovocia, ktoré by ste mali jedávať často je-nizkosacharidova-vysokotucna-dieta-lepsia-ako-nizkotucnaJe nízkosacharidová, vysokotučná diéta lepšia ako nízkotučná?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist