Päť tipov, ktoré každej žene pomôžu posilniť zdravie
Ako uhasiť smäd? Aj týmito prekvapivými spôsobmi
Váš sprievodca svetom Proteínov od A po Z
Cvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním
Reklama
Tréning

Môžete zmeniť tvar vášho bicepsu?

ikonkaV minulosti sa raz za čas objavil nejaký kulturista, ktorého od zvyšku poľa odlišovala jedna výnimočne rozvinutá svalová partia. Často kondičných cvičencov, ktorí hľadajú u kulturistov inšpiráciu, zaujme napnutý biceps.

Kto by nechcel napnúť svoj dvojhlavý sval paže a popýšiť sa skvele vyzerajúcim kopčekom? Nie každý má však to šťastie. Existuje však viera, že sa dá sval vytvarovať. V minulosti napríklad mnoho ľudí verilo, že budú mať biceps ako Larry Scott, ak budú pravidelne vykonávať cvik, ktorý tento ikonický kulturista starej éry obľuboval – bicepsové zdvihy s oporou v lakťoch.

V súčasnosti sa často pri rozvoji svalov skloňuje slovo genetika. Jeden sval máte nesymetrický pre vaše gény. Druhý sa rozvíja ľahko pre vaše gény. Nedá sa však toto všetko ovplyvniť vašou snahou? Neexistuje cesta, ako si svoj nedokonalý biceps vytvarovať do podoby, ktorá by vás konečne uspokojila?

Verte či nie, nad týmto sa zamýšľali aj vedci v Brazílii. Tí urobili experiment, ktorého cieľom bolo zistiť, či bicepsové zdvihy jednou rukou budú rozvíjať len určitú časť bicepsu alebo či bude rásť celý sval. Subjekty štúdie vykonávali trikrát do týždňa štyri série cviku po osem až desať opakovaní. Svalová hustota sa merala v spodnej, strednej i hornej časti svalu.

Po dvanástich týždňoch experimentu mohli vedci vyvodiť závery. A čo zistili? Zistili, že daný cvik zaťažoval spodnú, strednú i hornú časť rovnako. Znamená to, že rástol celý sval, nie len jedna jeho oblasť.

Čo to znamená v praxi? To, čo si myslia ľudia, ktorí sa odvolávajú na genetiku. Žiaden cvik nebude stimulovať viac jednu oblasť bicepsu ako druhú. Jeho tvar tak nemožno ovplyvniť výberom cvikov. Rozvíja sa ako celok a jeho tvar vskutku závisí od vašich génov. Jedinú vec, ktorú máte pod kontrolou, je teda veľkosť svalu. Či bude vršok vysoký alebo či bude biceps hrubý, o tom rozhodne vaša genetická predispozícia.





Zviditeľnite svoj e-shop, firmu či produkt na našom webe!

Mohlo by vás zaujímať:

cvicenia-ktore-mozete-robit-kratko-pred-spanimCvičenia, ktoré môžete robiť krátko pred spaním sila-malych-zmien-vplyv-uchopu-a-postoja-na-cvicenieSila malých zmien: Vplyv úchopu a postoja na cvičenieako-vam-obohatia-trening-sportove-hodinkyAko vám obohatia tréning športové hodinky? 18-veci-ktore-su-dokazom-toho-ze-vas-trening-funguje18 vecí, ktoré sú dôkazom toho, že váš tréning funguje!jednoduche-20-minutove-treningy-bruchaJednoduché 20-minútové tréningy brucha
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist