Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Suplementy 04. 09. 2019

Bojujte s únavou a vylepšite si tréning s týmito doplnkami výživy

ikonka
Už vás nebaví cítiť sa neustále unavene? Chcete mať energiu na svoje fungovanie i trénovanie? Potom vám prinášame prehľad šiestich doplnkov výživy, ktoré povedú k vyššej energii, lepšej výkonnosti i k väčším prírastkom svalovej hmoty.

Ak nemáte dostatok energie, môže to zruinovať váš tréning. Ak vás už nezachráni ani dávka kávy, potrebujete sa zamyslieť nad svojím spánkovým režimom. Ak ho budete mať dobrý, pomôžu vám aj nasledujúce suplementy:

1. BCAA – rozvetvené aminokyseliny pomáhajú pozdvihovať energiu potrebnú pre tréning a fyzickú záťaž. Je dobré ich užívať pred tréningom a po tréningu v dávke 5 až 10 gramov, aby bol lepší pomer BCAA k tryptofánom v tele.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Kreatín – kreatín vám nie len pomôže budovať silu a svalovú hmotu, ale podporí vašu hladinu energie. Tú dodáva svalom, ktoré tak efektívnejšie pracujú pri intenzívnych tréningoch. Podieľa sa na produkcii ATP energie, čo umožňuje aj rýchlejšiu regeneráciu medzi sériami. Odporúča sa ho užívať v dávkach 2-5 gramov pred a po tréningu.

3. Extrakt zeleného čaju – tento extrakt je podceňovaný, ale z hľadiska dodávania energie má veľký význam vďaka obsahu katechínov, ktoré pozdvihujú hladinu norepinefrínu. Tiež obsahuje kofeín, ale len v takom množstve, že nespôsobuje triašku. Odporúčaná dávka je 500 mg hodinu pred tréningom.

4. Citrulín malát – podporuje prietok krvi, ktorý zlepšuje okysličovanie a prenos živín do svalov. Vedie to aj k vyššej energii. Keďže pomáha odplavovať z tela čpavok, odďaľuje aj nástup únavy. Aká je odporúčaná dávka? 1 až 3 gramy pred a po tréningu.

5. Koenzým Q10 – energiu podporuje na bunkovej úrovni. Podobne ako kreatín prispieva k budovaniu ATP energie. Prispieva aj k regenerácii medzi tréningami. Odporúča sa užívať dvakrát denne s jedlom aspoň v 100mg dávke.

6. Kofeín – na záver najočakávanejšia voľba – starý dobrý kofeín. Nie len, že efektívne bojuje proti únave, ale podporuje silu, vytrvalosť a znižuje vnímanie bolesti, vďaka čomu je perfektný pred tréningom. Môžete ho prijímať aj z kávy, ale doplnok výživy je efektívnejšie. Odporúča sa ho prijímať len v tréningové dni, 200 až 400 mg hodinu pred tréningom.

Zdroj: Muscle&Strength

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist