InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Ako si posilniť zdravie čriev a imunitu?

7. októbra 2022
Ako si posilniť zdravie čriev a imunitu?
Zdravie vášho tráviaceho systému je veľmi dôležité pre vaše celkové zdravie. Ukazuje sa, že ak máte v poriadku mikroflóru v črevách, posilní sa aj váš imunitný systém. Ako si túto obranu voči ochoreniam posilniť?

Ak vás trápi symptóm podráždeného čreva, zápcha alebo nadúvanie, môže to značiť, že vaše črevá sú mimo rovnováhy. Môžete tiež pociťovať rôzne alergie a kožné problémy, alebo mať problém so spánkom. Či už je to váš prípad alebo si chcete len byť istí, odporúčame vám nasledujúcich päť rád.

Buďte fyzicky aktívni

Pravidelným cvičením a pohybom si posilnite tráviace zdravie i imunitu. Pohyb totiž zvyšuje množstvo butyrátu, ktorý produkujú baktérie v črevách. Táto mastná kyselina je pre zdravý tráviaci systém dôležitá a pomáha znižovať aj zápaly. V tomto smere sa zdá byť efektívnejšie vytrvalostné cvičenie ako silové. Štatisticky majú ľudia, ktorí pravidelne cvičia, o 30 až 50 % nižšie riziko respiračných ochorení.

Článok pokračuje pod reklamou


Majte pod kontrolou stres

Mnoho ľudí si to neuvedomuje, no aj vaše duševné rozpoloženie vplýva na vašu imunitu a trávenie. Nepriateľom číslo jeden je stres, ktorý zvyšuje riziko ochorenia a tráviacich problémom. Snažte sa ho mať pod kontrolou dychovými cvičeniami či meditáciou.

Jedzte pestré spektrum ovocia a zeleniny

Asi neprekvapí, že u stravy je dôležité zdôraznenie vyššieho príjmu ovocia a zeleniny. Je to prospešné pre imunitu aj trávenie. Ide o kľúčové zdroje vlákniny, ktorá mikróbom poskytuje zdroj energie. Obsahujú aj polyfenoly. Vedci odporúčajú snahu prijať týždenne až 30 rôznych druhov rastlinnej potravy, kam patria aj obilniny, strukoviny, orechy a semená.

Dopňte si probiotiká

Pre tráviace zdravie je vítané dopĺňať probiotiká. Pomocnou rukou v budovaní silného tráviaceho systému sú pritom aj doplnky výživy. Z bežnej stravy sú najlepšími zdrojmi jogurty a fermentované jedlá, ako je napríklad aj kyslá kapusta.

Pite dostatok vody

Nechali sme to na koniec, no nie je to najmenej dôležité. Voda je základom pre optimálne fungovanie tela a tam patria aj tráviaci a imunitný systém. Treba uprednostňovať čistú vodu a vyhýbať sa zdrojom s vysokým obsahom alkoholu a kofeínu, ktoré mikroflóre neprospievajú.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist