SlovakFitness.sk

Výživa 26. 09. 2017

Tri veci, ktoré si kulturisti môžu zobrať od vegánov

ikonka
Dominantná časť súťažných či kondičných cvičencov je tvorená mäsožravcami, z ktorých nie všetci vedia pochopiť vegánsky spôsob života. Pritom aj on môže priniesť cenné lekcie tým, ktorých prioritou je budovanie svalovej hmoty.

V tomto článku vám prinášame tri veci, ktoré si kulturisti môžu zobrať od vegánov:

1. Bielkoviny nepochádzajú len zo živočíšnych zdrojov

Keď sa kulturista zamýšľa nad bielkovinami, ako prvé mu napadne poriadny steak či rezeň. V skutočnosti sú však bielkoviny aminokyselinami, ktoré môžu pochádzať zo zvierat, ale aj z rastlín.

Je pravda, že bielkoviny z rastlinných zdrojov nie sú také komplexné, ale ak si dáte na obed trebárs mäso a k nemu si pridáte rastlinný zdroj, ako sú napríklad strukoviny, vôbec vás to nemusí trápiť.

Vďaka zelenine, strukovinám a iným rastlinám si môžete významne zvýšiť denný príjem bielkovín, pričom ide aj o cenovo dostupné a často aj chutné zdroje. Plusom je aj ich vplyv na zdravie.

2. Kvalita jedál má vplyv na kalórie

Vegáni si vedia medzi jedlami vyberať podľa kvality. A to by prospelo aj kulturistom, najmä tým, ktorých cieľom je spáliť nadbytočné tuky. Väčšina vegánskych jedál spadá do kategórie tých, ktoré toho poskytnú veľa, ale majú len málo kalórií.

Ak chcete mať pod kontrolou svoj kalorický príjem v diéte, vďaka rastlinným zdrojom to bude pre vás jednoduchšie. Slanina v rovnakom množstve ako ryža obsahuje podstatne viac kalórií. Platí to aj v prípade steaku v porovnaní trebárs s brokolicou. Jednoducho povedané, zelenina vo väčšine prípadov obsahuje menej kalórií na rovnaké množstvo živočíšnych zdrojov a tým pádom vďaka nej ľahšie schudnete.

3. Svaly sú dobré, zdravie dôležitejšie

Aj u stravy platí rozdiel medzi kvalitou a kvantitou. Ak chcete budovať svaly alebo spaľovať tuky, kvantita v skladbe jedálnička prevláda. Podstatné sú kalórie a makroživiny, ktoré sú v záujme kulturistov.

Dôležité je však pristupovať k jedlu podobne, ako vegáni. Všímať si aj jeho kvalitu. Ak totiž budete prijímať viac transmastných kyselín ako by bolo dobré, zvýšite si riziko vzniku chronických ochorení. Ak budete jesť veľa ovocia a zeleniny, zdravie si môžete zlepšiť.

Rastlinné zdroje potravy obsahujú cenné živiny, málo tých nepriaznivých a vo väčšine prípadov málo kalórií, čo spolu s faktom, že vás zasýtia, poteší tých, ktorí akurát „rysujú“. Upevňovanie zdravie by malo byť vašou prioritou, lebo ovplyvní aj vaše pokroky v budovaní svalov.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
bylinkove-caje-ktore-urychlia-vasu-regeneraciuBylinkové čaje, ktoré urýchlia vašu regeneráciupreco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist