Tréning 11. 06. 2018

Chudnite chôdzou. Ako podporiť spaľovanie tukov jednoduchými krokmi?

ikonka
Kráčanie je jednou z najľahších foriem cvičenia, ktoré môžete zaviesť do svojho života. Nemá žiadne negatíva a dokáže podporiť aj chudnutie. Napriek tomu ide o veľmi podceňovanú činnosť.

Chodenie podporuje spaľovanie tukov, ste vďaka nemu na čerstvom vzduchu, znižuje hladinu stresu, zlepšuje mobilitu vašich bedier a dokonca urýchľuje regeneráciu po tvrdých tréningoch.

Ako vám chôdza pomôže schudnúť?

Chudnete vtedy, keď prijmete cez stravu menej kalórií, ako ich vydáte fyzickou aktivitou. Chôdza pritom v priemere spaľuje asi 63 kalórií na jeden prejdený kilometer. Možno sa to nezdá veľa, ale skutočne ide o excelentný spôsob, ako si podporiť zdravie a chudnutie, ak máte v poriadku stravu.

Chôdza však chudnutie nepodporuje len spálenými kalóriami. Keďže ide o aktivitu v nízkej intenzite, pomáha efektívnejšie odbúravať priamo tukové zásoby. Z dôvodu urýchľovania regenerácie vám zase pomáha efektívnejšie trénovať v posilňovni a pobyt na čerstvom vzduchu vás posilní mentálne, čo pri dlhej transformácii tela tiež potrebujete.

Ak budete chodiť na prechádzku raz denne a pridáte k tomu dva až štyri silové tréningy týždenne, stane sa z vás stroj na spaľovanie tukov a budete sa celkovo cítiť lepšie (lepšia nálada, viac energie, pevnejšie zdravie), budete kreatívnejší, budete mať nižší krvný tlak. Stačí pritom kráčať 30 až 60 minút.

Ako zvýšiť počet krokov v priebehu dňa?

Okrem jednej dlhšej prechádzky môžete zbierať počet krokov aj v určitých úsekoch počas dňa. Existuje množstvo spôsobov, ako to dokázať. Príkladmi môžu byť:

- využívanie prestávok v práci,
- chôdza počas telefonovania,
- 15-minútová prechádzka po zobudení,
- rodinná turistika cez víkend,
- prechádzka do posilňovne a z posilňovne,
- dochádzanie do práce pešo,
- využívanie schodov namiesto výťahu,
- 10-minútove prechádzky po obede a po večeri,
- parkovanie čo najďalej od obchodu.

Prechádzanie si môžete uľahčiť niekoľkými spôsobmi, vďaka ktorým môžete prejsť aj viac krokov ako sa vám zdalo alebo ako ste pôvodne chceli. V prvom rade musíte mať vhodnú pohodlnú obuv. V druhom rade si musíte uvedomiť, že chôdza má mať nízku intenzitu, a tak sa pri nej nemusíte ponáhľať.

Ak chcete urobiť 10 000 krokov denne, spočiatku kráčajte málo a postupne počet krokov zvyšujte, aby sa vám to neznechutilo a aby ste si zvykli. Počúvajte pritom obľúbenú hudbu alebo pozvite na prechádzku kamaráta, s ktorým sa môžete rozprávať. Pobyt v prírode tiež pomôže, tak isto ako chodenie rôznymi cestičkami a nie stereotypne len jednou.

Ak hľadáte zámienku a máte radi zvieratá, kúpte si psa. Budete ho musieť chodiť venčiť. Zároveň môžete vo svoj prospech využiť aj technológie. Počítanie krokov vám uľahčí pedometer. V súčasnosti si však s tým poradí aj inteligentný telefón so správnou aplikáciou. Tie vám vedia aj vypočítať spálené kalórie a zaznamenávať pokroky.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist