SlovakFitness.sk

Tréning 11. 06. 2018

Chudnite chôdzou. Ako podporiť spaľovanie tukov jednoduchými krokmi?

ikonka
Kráčanie je jednou z najľahších foriem cvičenia, ktoré môžete zaviesť do svojho života. Nemá žiadne negatíva a dokáže podporiť aj chudnutie. Napriek tomu ide o veľmi podceňovanú činnosť.

Chodenie podporuje spaľovanie tukov, ste vďaka nemu na čerstvom vzduchu, znižuje hladinu stresu, zlepšuje mobilitu vašich bedier a dokonca urýchľuje regeneráciu po tvrdých tréningoch.

Ako vám chôdza pomôže schudnúť?

Chudnete vtedy, keď prijmete cez stravu menej kalórií, ako ich vydáte fyzickou aktivitou. Chôdza pritom v priemere spaľuje asi 63 kalórií na jeden prejdený kilometer. Možno sa to nezdá veľa, ale skutočne ide o excelentný spôsob, ako si podporiť zdravie a chudnutie, ak máte v poriadku stravu.

Chôdza však chudnutie nepodporuje len spálenými kalóriami. Keďže ide o aktivitu v nízkej intenzite, pomáha efektívnejšie odbúravať priamo tukové zásoby. Z dôvodu urýchľovania regenerácie vám zase pomáha efektívnejšie trénovať v posilňovni a pobyt na čerstvom vzduchu vás posilní mentálne, čo pri dlhej transformácii tela tiež potrebujete.

Ak budete chodiť na prechádzku raz denne a pridáte k tomu dva až štyri silové tréningy týždenne, stane sa z vás stroj na spaľovanie tukov a budete sa celkovo cítiť lepšie (lepšia nálada, viac energie, pevnejšie zdravie), budete kreatívnejší, budete mať nižší krvný tlak. Stačí pritom kráčať 30 až 60 minút.

Ako zvýšiť počet krokov v priebehu dňa?

Okrem jednej dlhšej prechádzky môžete zbierať počet krokov aj v určitých úsekoch počas dňa. Existuje množstvo spôsobov, ako to dokázať. Príkladmi môžu byť:

- využívanie prestávok v práci,
- chôdza počas telefonovania,
- 15-minútová prechádzka po zobudení,
- rodinná turistika cez víkend,
- prechádzka do posilňovne a z posilňovne,
- dochádzanie do práce pešo,
- využívanie schodov namiesto výťahu,
- 10-minútove prechádzky po obede a po večeri,
- parkovanie čo najďalej od obchodu.

Prechádzanie si môžete uľahčiť niekoľkými spôsobmi, vďaka ktorým môžete prejsť aj viac krokov ako sa vám zdalo alebo ako ste pôvodne chceli. V prvom rade musíte mať vhodnú pohodlnú obuv. V druhom rade si musíte uvedomiť, že chôdza má mať nízku intenzitu, a tak sa pri nej nemusíte ponáhľať.

Ak chcete urobiť 10 000 krokov denne, spočiatku kráčajte málo a postupne počet krokov zvyšujte, aby sa vám to neznechutilo a aby ste si zvykli. Počúvajte pritom obľúbenú hudbu alebo pozvite na prechádzku kamaráta, s ktorým sa môžete rozprávať. Pobyt v prírode tiež pomôže, tak isto ako chodenie rôznymi cestičkami a nie stereotypne len jednou.

Ak hľadáte zámienku a máte radi zvieratá, kúpte si psa. Budete ho musieť chodiť venčiť. Zároveň môžete vo svoj prospech využiť aj technológie. Počítanie krokov vám uľahčí pedometer. V súčasnosti si však s tým poradí aj inteligentný telefón so správnou aplikáciou. Tie vám vedia aj vypočítať spálené kalórie a zaznamenávať pokroky.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
bencpres-smutna-pravda-o-tlakoch-na-lavickeBenčpres – smutná pravda o tlakoch na lavičke ako-budovat-svaly-bez-dotknutia-cinky-ci-strojaAko budovať svaly bez dotknutia činky či stroja?ako-trenovat-ako-olympijsky-sprinterAko trénovať ako olympijský šprintér?crossfit-a-jeho-skryte-tajomstvoCrossFit a jeho skryté tajomstvo je-lepsie-posilnovat-trikrat-alebo-sestkrat-do-tyzdnaJe lepšie posilňovať trikrát alebo šesťkrát do týždňa?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist