Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 14. 11. 2019

Vylepšite si svoj benčpres týmito cvikmi

ikonka
Jedna z najčastejších otázok vyskytujúcich sa v posilňovni znie: Koľko vytlačíš na lavičke? Klasický benčpres sa stal synonymom života v posilňovni, ale dokáže byť aj frustrujúci, keď pri ňom nedosahujete želané výsledky.

Ak sa neviete silovo pri tlakoch na lavičke posunúť, mali by ste sa pokúsiť túto stagnáciu poraziť cvičením doplnkových cvikov a nie len cvičením väčšieho počtu sérií samotného benčpresu. Ten vám pomôžu zlepšiť aj tieto cviky:

1. Kľuky rukami blízko k sebe
Kľuky sú podobným tlakovým cvikom s využitím vlastnej váhy tela. Keď budete mať pri nich ruky bližšie k sebe, budete viac zaťažovať tricepsy, ktoré sú kľúčovým sekundárnym svalom pri tlakoch na lavičke.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Tlaky na ramená
Ďalším dôležitým sekundárnym svalom pri cvičení benčpresu sú ramená, čo si uvedomuje množstvo cvičencov, keďže ich po ťažkých tlakoch na lavičke často bolia. Aby boli pre benčpres čo najviac užitočné, mali by ste si ich posilniť.

3. Pullover s jednoručnou činkou
Pomôže vám s držaním tela a pozíciou ramien. Ide o podceňovaný cvik, ktorý by mohol byť práve tým, ktorý chýba vo vašom snažení v ceste za lepším benčpresom.

4. Príťahy veľkej činky v predklone
Je to síce cvik na chrbát, ale aj latissimy asistujú pri tlakoch. Zároveň vám pomôže mať lepšie držanie tela v živote i pri cvičení benčpresu. Pomôže mať lepšiu východiskovú pozíciu pre efektívny výtlak.

5. Panvový most
Pri tlakoch je dôležitý presun energie a vaše sedacie svaly sú v tomto smere jedným z najväčších svalových prispievateľov v celom tele. Je dôležité, aby boli zapojené do benčpresu a prenášali energiu od chodidiel až k hornej časti vášho tela. Preto ich tiež musíte posilňovať.

zdroj: MensHealth


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist