Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Suplementy 13. 11. 2019

Srvátkový proteín a jeho vplyv na mozog a náladu

ikonka
Dobre vieme, čo je hlavným dôvodom, prečo si ľudia kupujú srvátkový proteín. Ide o základný stavebný blok pri snahe budovať svalovú hmotu. Vedeli ste však, že tento doplnok výživy na vás vplýva aj po mentálnej stránke?

Mohol by srvátkový proteín znižovať hladinu stresu? Mohol by vám dodávať energiu? Mohol by u vás podporovať náladu? Aj na tieto otázky sa snažili odpovedať vedci, ktorí sa odhodlali tieto účinky otestovať a na základe ich štúdií ich teraz môžeme tieto témy zodpovedať.

Jednou vetou – všetko nasvedčuje tomu, že srvátkový proteín pozitívne vplýva aj na vaše mentálne zdravie.

Článok pokračuje pod reklamou


Váš mozog využíva aminokyseliny, aby vytváral neurotransmitery, ako sú dopamín, norepinefrín a serotonín. Tieto látky dokážu pozdvihnúť vašu náladu a zohrávajú kľúčovú úlohu pri koncentrácii, učení a pamäti. Srvátkové proteíny obsahujú niekoľko typov aminokyselín, ktoré mozog môže využívať na tieto účely.

Výskumy tiež naznačujú, že srvátkový proteín môže zlepšovať kvalitu vášho spánku a kontrolovať náladu pre vyšší obsah triptofanu. Táto aminokyselina zvyšuje produkciu serotonínu, ktorý vám pomáha upokojiť sa a uvoľniť sa.

Stimulovaním produkcie serotonínu môžete bojovať aj proti podráždenosti a depresii, bojovať proti stresu a podporovať si hladinu energie. Tiež si tým môžete znižovať krvný tlak, znižovať hladinu triglyceridov a zlepšovať telesnú kompozíciu, čo samé o sebe môže psychologicky viesť k vyššej sebadôvere a lepšej nálade.

Srvátkový proteín sa využíva aj pri podporovaní chudnutia a pomáha regulovať krvný cukor, čo nevedie len k nižšej chuti do jedla, ale aj k menším výkyvom energie a nálady. Znižujú sa aj riziká cukrovky, metabolického syndrómu či inzulínovej rezistencie. A čím ste zdravší, tým máte tiež väčšiu tendenciu cítiť sa lepšie.

Navyše, niektoré proteíny sú obohatené aj o iné látky, ktoré posilňujú vaše mentálne zdravie. Ide najmä o minerál zinok, ktorý predchádza depresii, zlepšuje pamäť a bojuje proti mentálnym poruchám.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist