Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 27. 03. 2020

20 jedál, ktoré majú smiešne málo kalórií

ikonka
Chudnutie nie je len o príjme a výdaji kalórií. Dôležité pre vaše úspechy je aj to, aké kvalitné kalórie prijímate. Ak chcete zostať dlhšie sýti, mali by ste prijímať nízkotučné jedlá plné vlákniny alebo bielkovín.

Toto je 20 zdravých jedál, ktoré majú málo kalórií a ktoré podporia vaše chudnutie:

1. Vajcia – jedno veľké vajce obsahuje 70 kalórií, pričom vám poskytne aj šesť gramov bielkovín. Výskumy už dokázali, že vďaka vajciam prijmete v ďalšom jedle menej kalórií.

2. Pukance – možno vás to prekvapí, ale pukance sami o sebe majú len 31 kalórií na šálku. A tiež 1 gram vlákniny. Dôležité je nepreháňať to s olejom alebo maslom pri ich príprave.

3. Zeler stonkový – je jedným z najmenej kalorických jedál v prírode, pričom sa hodí do zdravých šalátov alebo len ako niečo na zahryznutie pri sledovaní obľúbeného seriálu. Jedna stonka obsahuje veľa vlákniny a v priemere len 5 kalórií.

4. Špenát, šalát – sú zdravé a zasýtia vás. Potrebovali by ste pritom až 15 šálok špenátu, aby z toho bolo 100 kalórií. Jeden list šalátu má zase len 5 kalórií.

5. Reďkovky – môžete ich použiť ako náhradu nezdravých chrumkavých jedál – jedna šálka obsahuje len 19 kalórií.

6. Kapusta – jedna šálka nasekanej kapusty obsahuje len 18 kalórií. Čo viac k tomu dodať?

7. Uhorka – každý vie, že väčšinu uhorky tvorí voda. Veľká uhorka obsahuje len asi 28 kalórií.

8. Jablká – jablko obsahuje okolo 100 kalórií a je známe pre vysoký obsah vlákniny, čo z neho robí jedno z najlepších jedál pre chudnutie.

9. Červený melón – je bohatý na vodu, a preto polovica šálky nasekaného melóna obsahuje len 46 kalórií. Navyše, je veľmi chutný.

10. Maliny, jahody – osviežia, sú zdravé a chutné. Šálka malín má pritom len 64 kalórií a 8 gramov vlákniny. Šálka jahôd má dokonca ešte menej kalórií – asi 53. Sú tiež bohaté na typ vlákniny pektín, ktorý spomaľuje trávenie a udrží nás sýtych dlhšie.

11. Nízkotučný cottage cheese – obsahuje veľa bielkovín, asi 28 gramov na šálku. Tie tvoria asi 30 % všetkých kalórií a poriadne vás zasýtia. A koľko kalórií obsahuje? Okolo 160.

12. Krevety – na 100 gramov majú menej ako 100 kalórií, s chutné a poskytnú vám aj 23 gramov cenných bielkovín.

13. Hrebenatky – chutia dobre a päť malých hrebenátok obsahuje len 25 kalórií.

14. Špargľa – jedna šálka špargle obsahuje len 27 kalórií. Je tiež bohatá na nerozpustnú vlákninu, ktorá pomáha obmedzovať vyplavovanie hormónov hladinu a stabilizovať hladinu krvného cukru.

15. Karfiol – karfiol je podceňovaným zdrojom vitamínu C a omega-3 mastných kyselín. Obsahuje aj veľa draslíka. Na jednu šálku má pritom len 27 kalórií.

16. Bravčová sviečková – možno vás pri pomyslení na bravčové mäso nenapadne práve nízky obsah kalórií, no sviečková ich má len okolo 142 na 100 gramov.

17. Cuketa – šálka cukety obsahuje asi len 19 kalórií a dá sa v kuchyni využiť najrôznejšími spôsobmi.

18. Čierna fazuľa – polovica šálky predstavuje asi 114 kalórií. Čo je lepšie? Obsahuje veľa bielkovín a najmä vlákniny, vďaka čomu vás poriadne zasýti.

19. Mandarínky – sú veľmi chutné, ale na rozdiel od pomarančov, obsahujú menej kalórií. Jedna priemerná mandarínka ich nemá viac ako 35.

20. Kuracie prsia – v procese chudnutia majú svoje miesto z nejakého dôvodu – 100 gramov kuracích pŕs má len 120 kalórií a 23 gramov bielkovín.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist