InstagramFacebookYoutube
Tréning

Arnold Schwarzenegger radí, ktorej chyby v tréningu sa musíte vyvarovať

04. mája 2020
Arnold Schwarzenegger radí, ktorej chyby v tréningu sa musíte vyvarovať
Keď v súvislosti s tréningom hovorí niečo Arnold Schwarzenegger, mali by sme ho pozorne počúvať. Prvá super hviezda kulturistiky a autor Encyklopédie modernej kulturistiky radil aj čitateľom magazínu Men’s Health.

Niekdajší Mr. Universe a sedemnásobný víťaz Mr. Olympia, ktorý sa cvičeniu venuje aj po sedemdesiatke, musel otvorene hovoriť o tom, čo ho najviac irituje na ľuďoch, ktorých stretáva v posilňovni.

Schwarzenegger sa označuje za fanatika, pokiaľ ide o správnu techniku cvičenia a najviac zo všetkého neznáša, ak ide niekto do posilňovne cvičiť a je natoľko lenivý, že si nedá pozor na techniku cvičenia. Zlozvykom cvičencov by chcel predísť, a tak ich pred nimi varoval. Čo presne teda neznáša?

Článok pokračuje pod reklamou


„Keď robia polovičné opakovania alebo keď robia zhyby a idú hore len do polovice. Alebo, ak robia sťahovanie kladky alebo bicepsové zdvihy a sedia tam a robia ich len do polovice pohybu. Musíte sa koncentrovať, keď všetko robíte,“ povedal Schwarzenegger.

„Musíte cítiť svoj biceps, musíte s ním ísť do kontrakcie a musíte to robiť správnym spôsobom, pretože až vtedy je to opakovanie efektívne, inak nemá na vás žiaden vplyv a strácate len svoj čas. Ide ma z toho poraziť, keď to vidím v posilňovni.“

„Vnímam to už 50 rokov, pretože som fanatický, pokiaľ ide o robenie pohybu správnym spôsobom. Nepodvádzajte sami seba, jednoducho robte tie cviky správne. Aj keď máte trénera a on sa na vás nepozerá, mali by ste to stále robiť správne.“

Niekedy je jeho nutkanie také silné, že ikonický Arnold ľudí zastaví a ukáže im, čo robia zle. Predstavte si, že ste v posilňovni a príde k vám taká ikona. Keďže je to u nás vysoko nepravdepodobné, tak sa ani z tohto hľadiska flákať svoju formu neoplatí.

Snažte sa preto snažiť o to, aby ste z každého opakovania vyťažili maximum a nestrácali svoj čas. Nejde vždy len o váhu na činkách, ide aj o to, aby ste cviky cvičili korektne – nie len tým zvyšujete efektivitu cvičenia, ale znižujete tým aj riziko zranenia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist